Duger TTR600

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Olofström
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
Funderar på att köpa en motard oxå. Har sett att TTR600 finns till bra pris med motard utr. Duger den eller e den för slö o tung.
Tacksam för hjälp :D
 
för tung och slö enligt min mening...
Körde ifrån en sådan på alla underlag med min gamla xr650.
 
den är tröttare än mig när jag går upp 05.30 på "mornarna"!
dvs jävligt trött och tung!

men är väl ok i stan. hade en för alldeles för länge sedan så jag minns inte så himla bra!
 
den går väl bra å e mekfri men inget att jaga rm-poång med, på gatan e det väl en finfinmaskin.... verkar hålla en evighet de där motorerna
 
Hade väl mest tänkt att använda motarden (vilken det nu blir) till bus o dylikt.
Men samtidigt skulle man ju vilja ha möjligheten att prova bana ngn gång.
Samtidigt vill man ju inte köpa en hoj som man tröttnar på för fort. :)
 
Fixx skrev:
för tung och slö enligt min mening...
Körde ifrån en sådan på alla underlag med min gamla xr650.

Går ju inte riktigt att jämföra de båda cyklarna.
XR600 o TT600R går att jämföra.
TT600R duger fint fint om man inte är ute efter att krama ut de sista hästarna samt ej är intresserad utav en massa service.
 
Tt600r

Hade en TT600R i sommar, väger en bra bit över 150kg med soppa , 45hk orginal!Ingen hoj jag skulle rekomendera, tung och slö!Det finns så många andra
bra offroad/enduro hojar!!Satsa på en hoj med lägre vikt och högre effekt, typ Honda XR650 eller liknande :tummenupp
 
Hellraider skrev:
Hade en TT600R i sommar, väger en bra bit över 150kg med soppa , 45hk orginal!Ingen hoj jag skulle rekomendera, tung och slö!Det finns så många andra
bra offroad/enduro hojar!!Satsa på en hoj med lägre vikt och högre effekt, typ Honda XR650 eller liknande :tummenupp


Men den e ruskigt snygg! =) Och det är ju det viktigaste.
 
Har kört en TTR600 SM som jag pillade ihop själv...kul till en början! Men riktigt sur och slö efter ett tag. Kör numer WR426 SM (lv-reggad!)lite tillfixad så det är väl en 55 kusar i han, mycket kuligare!!
 
yates skrev:
Hade väl mest tänkt att använda motarden (vilken det nu blir) till bus o dylikt.
Men samtidigt skulle man ju vilja ha möjligheten att prova bana ngn gång.
Samtidigt vill man ju inte köpa en hoj som man tröttnar på för fort. :)

Jag hade en TT600R 00:a, den var trevlig o så men inte speciellt spännande o köra märkte jag efter inkörningen, köpte den pga Xr650 var så mycket dyrare men det ångrade jag när jag senare provkörde xr650.. kollade upp lite bänkkurvor på tt600r och såg allt mellan 32 och 38 bakhjulshästar beroende på ljuddämpare osv.. :va
Min nuvarande :Bugar XR650 :Bugar bänkades till 54 bakhjulshästar och 62Nm med helsystem så nog skiljer det ganska mycket, dessutom är xr:en nästan 10kg lättare. TT motorn håller säkert bättre än de flesta, men den har ett ganska dött register, ligger man i 90 på vägen och ska göra en omkörning är den som ett ruttet lik, allt över mellanregister gillar den inte.. XR:en drar mycket starkare upp i varven. Personligen skulle jag avråda från att köpa en TT om du vill ha en riktigt ROLIG hoj, bara som transportmedel duger den finfint.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top