Ducces nya retro modeller är så coola!!

Miss_Orchidee skrev:
Trodde att en disskusion gick ut på att folk hade olika åsikter... om alla hade samma hade ni ju inte behövt starta tråden för att disskutera det :va

Nu ska ja ut å sätta på SH dekalerna på min hoj, sen bär det av till GP för en skööön söndags tur :hej

Jaha, är det körning idag? Och har du fått ditt körkort nu eller är det med handledare?

CaféRacer skrev:
jag kanske tog i för mycket men det berodde på att "SvartR1a" bokstavligen gick in och spydde på italiensk designkonst, vilken förövrigt mer eller mindre är erkännd som världens vackraste :tuttar :) i en tråd som handlar om Ducati.. lite onödigt kanske ??

jo han tog väl i lite väl.

vill ut och åka men ack så tok bakfull (rutinerad som man är) :fyllisar

CaféRacer skrev:
jag kanske tog i för mycket men det berodde på att "SvartR1a" bokstavligen gick in och spydde på italiensk designkonst, vilken förövrigt mer eller mindre är erkännd som världens vackraste :tuttar :) i en tråd som handlar om Ducati.. lite onödigt kanske ??

Alla har väl sitt eget estetiska sinne och tycke?
En R1:a är spartansk och snygg den också, oavsett hur många som gjorts. Märkesfascism i kombination med fåfänga suger!

Till exempel Harry Parkinson som till 100% representerar en marknadsföringshype som riktar sig till smaklösa medelmåttor med för mycket pengar och lite smak. Helt enkelt exklusivt (eller är det ens det nuförtiden, bara dyrt?) skit för medelålders nollor! :zpy

CaféRacer skrev:
OK :kocko
hoppas du är nöjd med din r1 och att det är roligt att köra runt på en hoj som alla andra oxå har :3freak

Hojj för mig är ett verktyg för att göra saker. Jag gillar inte ducati för sin design och för show off attityden dom har, Ser hellre att man kan åka hårt och billigt. bara min åsikt.

Åhjo nog faen går det att åka på dessa kreationer alltid
efter 4 rejäla Europa svängar på 1500mil = 6000mil
så har vi kommit fram till att det går väldigt bra att göra dessa turer
på någonting som är tillverkat i Italien och även i Amerikat

Bifogat

• right.jpg
    right.jpg
    95.6 KB · Visningar: 52
  • ilducev_nster.jpg
    ilducev_nster.jpg
    106.8 KB · Visningar: 66
IlDuce skrev:
Åhjo nog faen går det att åka på dessa kreationer alltid
efter 4 rejäla Europa svängar på 1500mil = 6000mil
så har vi kommit fram till att det går väldigt bra att göra dessa turer
på någonting som är tillverkat i Italien och även i Amerikat

Fast lite bättre på Duccen är på HD:n antar jag :tungan Hade själv en HD en gång och visst var den ok på sitt sätt. Men åka långt på, njaa. Då finns det bättre :)

bebbe skrev:
Japp, den är verkligen skit cool också. Kanske tom strået vassare. Men den lär inte heller vara så lätt att fåtag i.

Duccen skulle bara säljas i ett begränsat antal. Tror att de började ta imot beställningar redan 03. Räknar med att de första hojarna kommer börja levereras i slutet av detta året. Priset var inte så jätte dyrt dock, runt 120k har jag för mig. Men som sagt, det är redan försent. Vill man ha en hoj får man hitta någon som har ändrat sig :(

duckster: Aprilian var inte fel den heller. Har inte set den innan :tummenupp

Får svåra "gimmie" känslor när jag tittar på Commando'n! Den är faktiskt byggd med Ducati 853cc och Suzuki SV1000s i åtanke. Tyvärr har du rätt, dom är sjukt dyra. Dom har hittills enbart släppt en Kenny Dreer Signature Series...tror dom gick för en sisådär $25,000, vilket antagligen översätts till 180,000 hos våra svenska "stealers". Den "vanliga" hojen skulle landa runt $17,000 i staterna. Har ställt mig i kö....fast man vet ju aldrig om den tar sig över sjön till vårt hörn i världen. Ska man importera den så lär man ju vara tvungen att stå på alla fyra med plånboken i käften ett antal gånger...dvs tills alla myndigheter pumpat klart en i pastejköket.

Ride safe!

MaScoot skrev:
Får svåra "gimmie" känslor när jag tittar på Commando'n! Den är faktiskt byggd med Ducati 853cc och Suzuki SV1000s i åtanke. Tyvärr har du rätt, dom är sjukt dyra. Dom har hittills enbart släppt en Kenny Dreer Signature Series...tror dom gick för en sisådär $25,000, vilket antagligen översätts till 180,000 hos våra svenska "stealers". Den "vanliga" hojen skulle landa runt $17,000 i staterna. Har ställt mig i kö....fast man vet ju aldrig om den tar sig över sjön till vårt hörn i världen. Ska man importera den så lär man ju vara tvungen att stå på alla fyra med plånboken i käften ett antal gånger...dvs tills alla myndigheter pumpat klart en i pastejköket.

Ride safe!

Målande beskrivining :D :tummenupp Men det är ju tyvärr ungiefär så det gårtill :tungan

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park