Ducceklubbens hemsida nere

HD har köpt upp Ducati och ska sätta in harleymotorer i alla modeller. Stor förstämning råder i klubben, kassören hoppade just från balkongen

HD har köpt upp Ducati och ska sätta in harleymotorer i alla modeller. Stor förstämning råder i klubben, kassören hoppade just från balkongen

Aha, där ser man. Jag som bara trodde det var italiensk kvalitet på deras hemsida också. :D

Kollade sidan nu och den verkar fungera bra om det är denna som åsyftas : http://www.ducceklubben.org/

En rem gick av i webservern. Orsaken till det var bristfälliga rutiner för service.
HD har sedan dess gått på exekutiv auktion då samtliga kunder simultant uppfattat att allt bara varit ett enda stort skämt.

Mycket möjligt att så skulle bli fallet om det vore sant. Jag ser en gemensam nämnare. Båda märkena har en fanatisk kundkrets. Ingen av dessa vill nog kännas vid den liknelsen.

Frågan jag ställer mig är vad HD vill med MV Agusta. En återförsäljare av HD sa att de ville åt deras "know how" till sitt andra koncernmärke BUELL. Hur ställer du dig till det påståendet? Fick höra det så sent som idag. Personligen hade jag hoppats på att man utnyttjat HD återförsäljarna till till försäljning och service, men så verkar det inte vara tänkt.

Får helt enkelt vänta ett par dagar och se om hemsidan kommer upp igen. www.ducceklubben.org fungerar inte för mig.

Tack för svaren och fortsätt skämta bäst ni vill. Både HD och Ducati är tacksamma om man ser på det rent historiskt här på sidan. Japanskt är bäst enligt den stora massan. Det råder det inget tvivel om.

En rem gick av i webservern. Orsaken till det var bristfälliga rutiner för service.
HD har sedan dess gått på exekutiv auktion då samtliga kunder simultant uppfattat att allt bara varit ett enda stort skämt.

appselut:D
eller så lade dom ner helvetet för dom insåg att det fans ett bättre forum så det var meningslöst att ha den kvar

Last edited:
Mycket möjligt att så skulle bli fallet om det vore sant. Jag ser en gemensam nämnare. Båda märkena har en fanatisk kundkrets. Ingen av dessa vill nog kännas vid den liknelsen.

Frågan jag ställer mig är vad HD vill med MV Agusta. En återförsäljare av HD sa att de ville åt deras "know how" till sitt andra koncernmärke BUELL. Hur ställer du dig till det påståendet? Fick höra det så sent som idag. Personligen hade jag hoppats på att man utnyttjat HD återförsäljarna till till försäljning och service, men så verkar det inte vara tänkt.

Får helt enkelt vänta ett par dagar och se om hemsidan kommer upp igen. www.ducceklubben.org fungerar inte för mig.

Tack för svaren och fortsätt skämta bäst ni vill. Både HD och Ducati är tacksamma om man ser på det rent historiskt här på sidan. Japanskt är bäst enligt den stora massan. Det råder det inget tvivel om.

Det kan säkert vara en anledning till köpet: att få mer kunskap om de europeiska sporthojskundernas preferenser vad gäller tex design. Men jag kan eller vet inget om det där.

Så nu kan du kränga dina ap-hårda ventilfjädrar på blocket.
Big Bore Desmo-stajlie :tummenupp

Feta fjädrar och hydrauliska lyftare rockar, inget febrigt dyrkande med ventiler i tid och otid :D

Last edited:
jörgen karlsson in da house:

Det du skriver är (nog) delvis sant, nya Ducati DesmoEvo från Harley är redan klar för montering i....

030509side.jpg

Vad gäller ducceklubben så går rykten om att Harley även har tagit över där, senaste Cucciolo var bara hälften så tjock då man från USA klippt bort vad man kallar "nonsense" som det ibland kan bli en del av i "valpen", det har tidigare varit en mindre cou de ta när BMW tog över redaktionen men den tog tydligen en exorcist från kyrkan hand om men man kan ju undra hur det står till, balkonghopp däremot tror jag inte på, Scientologikyrkor ligger alltid i gatuplanet....

DP says: Ni ska se att det snart kommer en profetia från L Ron Hubbard och ducceklubben.org är uppe igen, håll ut followers....

Last edited:

Det du skriver är (nog) delvis sant, nya Ducati DesmoEvo från Harley är redan klar för montering i....

030509side.jpg

Vad gäller ducceklubben så går rykten om att Harley även har tagit över där, senaste Cucciolo var bara hälften så tjock då man från USA klippt bort vad man kallar "nonsense" som det ibland kan bli en del av i "valpen", det har tidigare varit en mindre cou de ta när BMW tog över redaktionen men den tog tydligen en exorcist från kyrkan hand om men man kan ju undra hur det står till, balkonghopp däremot tror jag inte på, Scientologikyrkor ligger alltid i gatuplanet....

DP says: Ni ska se att det snart kommer en profetia från L Ron Hubbard och ducceklubben.org är uppe igen, håll ut followers....

:D :tummenupp

Jag kan även avslöja att HD och Ducce tillsammans håller på att ta fram en ny snuthoj med vibbar från spaggetivästern. Det blir en crosskitchen mellan Monster och Fatboy med luftkyld tvåliterstwin. "Dirty Harriet" ska den heta

"Dirty Harriet" ska den heta

Dirty Harriet såg jag häromdagen på No Future Tokyo och nu är jag iallafall såld!!!! Dee-Dee Ducati Monstret ska bort efter sommaren och sen blir det en helt annan Strippa som flyttar in på Mosta Hill....

3330229824_eab2420eb9_b.jpg

Sen får Ducceklubben klara sig utan min medlemsavgift eller kanske så fortsätter man att betala så man kan dricka grappa på MC Mässan och läsa "valpen", eller....

DP says: Tror nog att du Jörgen uppskattar den hojen.....

Jag har utan framgång försökt få Jörgen att uppskatta finare dirttrackers än den:hihi

Men den var funkis & fet som fan..den här över alltså

Dirty Harriet såg jag häromdagen på No Future Tokyo och nu är jag iallafall såld!!!! Dee-Dee Ducati Monstret ska bort efter sommaren och sen blir det en helt annan Strippa som flyttar in på Mosta Hill....

3330229824_eab2420eb9_b.jpg

Sen får Ducceklubben klara sig utan min medlemsavgift eller kanske så fortsätter man att betala så man kan dricka grappa på MC Mässan och läsa "valpen", eller....

Ser rätt åttital ut. Skitfula fälgar och bakdrev, bara en skiva fram och varför i helvete har de satt muffar på framdämparna? Urk urk och urk, såna muffar hållar ju aldrig formen särskilt länge och kollar man på bilden så ser man att den högra redan är skev.

Jag har utan framgång försökt få Jörgen att uppskatta finare dirttrackers än den:hihi

Men den var funkis & fet som fan..den här över alltså

Ok då, den är rätt busig. Lite coolt väskryckar/bus-stuk över den, rostig tank osv :D

Trots att jag gillar trådekerfälgar, upplagda avgassystem osv på en streettracker.

Gaffelbälgar är en cool grusattiralj. Men det är chokevarning på pytteluftburken :D

Helt klart värdig att bära namnet "Dirty Harriet" ! :)

Last edited:
Trots att jag gillar trådekerfälgar, upplagda avgassystem osv på en streettracker.

Nu börjat det bli helt OT men jag måste bara hålla med dig, som en fd ägare till både en XR750 och en XR1000 ( båda äkta vara) att 19" ekerfälgar, upplaggt blås och förgasare som pekar bakåt med K&N Filter på är duktigt coolt och du har en otrolig kvalite & puts på din hoj men jag har någonstans på vägen mot en högre ålder tröttnat totalt på blanka & polerade brukshojar, det ska vara använt, rått och bus som http://wrenchmonkees.blogspot.com http://sideburnmag.blogspot.com http://streetracker.blogspot.com http://ioannisdesign.com/speedjunkies/ med flera och Sportstern ovan platsar hårt i den kategorin, vem bryr sig om att tanken är olackad, gaffelbälgar hänger när man kan slänga benet över den och bara gasa, putsa kan andra göra IMHO....

DP says: The Dee-Dee Ducati & LTO projects. Back to Ducceklubben topic....

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing