ducce vs ferarri

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
MCN testar två fordon mot varann i ett för en gångs skull ganska rättvist test, två maxade gatfordon på riktig bana :tummenupp

hitta den inte i forumet när jag sökte och filmen är inte så urgammal att den kan ha varit uppe allt för mycket innan :tummenupp

[YOUTUBE-ID]iXI7UznivKw[/YOUTUBE-ID]

nja det suger hästpung med ett dragrace mellan en F1 bil mot en R6a eller liknande som det oftast handlar om.. tyckte den här va ganska intressant, feta fordon med glada amatörer bakom spakarna.

ok inga bombrepor i rusningstrafik direkt men ändå..

sen hade det säkert sett olika ut om en skomakare och en doktor suttit i respektive fordon..

Tycker det var helt okej. Rättvist men... ändå inte på nått sätt.

MCN är ganska röriga i sina jämförelser. Man får ju ingen känsla för vem som är snabbast när dom bara lägger in massa random klipp från olika kurvor...

Om det ska va rättvist så ska ju schumacher köra bilen och rossi köra hojen... Och så borde det inte sitta någon medpassagerare i bilen. Kändes mest som ducce har sponsrat klippet i reklamsyfte... Det var väldigt mycke vinklat på hojen tyckte jag.

Här på Sporthoj heter det bara "rättvist race" när hojen vinner :) Konstigt :)

Skall man jämföra fordon så måste förarna vara tillräckligt kompetenta för att utnyttja fordonens resurser.
Ducce vs Lambo på 5th gear tycker jag har varit lyckat.
[YOUTUBE-ID]EeP0_aLvc0I[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]ZZKRphfVHqI[/YOUTUBE-ID]

Om det ska va rättvist så ska ju schumacher köra bilen och rossi köra hojen... Och så borde det inte sitta någon medpassagerare i bilen. Kändes mest som ducce har sponsrat klippet i reklamsyfte... Det var väldigt mycke vinklat på hojen tyckte jag.

Varför skulle Schumacher behöva köra bilen?
Han är knappast snabbast i en sportvagn av de chaufförer som finns så då kan ju lika gärna kompetenta Rossi köra båda alternativen.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back