Ducce Streetfighter

David81

**Pappa till Isabelle & Haylie**
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Såld :o( // Streetfighter projekt next!
Har lite funderingar att bygga om pärlan till en Ducce Streetfighter :rolleyes:
748 Som sagt.. Har aldrig sett en sådan..det finns ju monstren..men.. det kunde ju faktiskt bli riktigt bra.. Nån som har nån idé hur en sån skulle kunna se ut.. hur man skulle styla den.. Får se.. Nästa sommar kanske den dyker upp.. Antagligen då i Gbg.. dit jag flyttar snart.. :tungan

David81 skrev:
748 Som sagt.. Har aldrig sett en sådan..det finns ju monstren..men.. det kunde ju faktiskt bli riktigt bra.. Nån som har nån idé hur en sån skulle kunna se ut.. hur man skulle styla den.. Får se.. Nästa sommar kanske den dyker upp.. Antagligen då i Gbg.. dit jag flyttar snart.. :tungan
Jag är ingen kåpfascist och jag brukar inte bry mig när folk tar bort kåpan, men är det inte lite av hädelse att bygga om en 748 till streetfighter :)? Den är ju så snygg i sin kåpa så det gör ont :yoparty.

Edit: Här har någon gjort en skiss på hur en 748 kanske skulle kunna se ut som "street bike" som dom kallare det --> http://perso.wanadoo.fr/mbb3/site/catalogue/Ducati/Ducati 748 streetbike.htm

Last edited:
David81 skrev:

Bygger du om 748:an kommer jag att sätta en snigel på ögat på dig! :fatta!

Det blir MYCKET jobb med att få bort elsystemet och batteriet på den. Det är ju inte så att det finns så mycket plats under kutsen o liknande.

Men det är klart.. Allt går om man vill, men det kommer ju att ta ett tag.

Ja .. den här tråden väcker ju blandade känslor..

Nån som har ett kopplingshandtag till min hoj ?? .. Paj! :va

"Må din armhåla hemsökas av 1000 flugor" :tungan

Att bygga om något så vackert som en 748 är ju inte helt estetiskt korrekt :rolleyes: men du kanske kan göra nått ballt av det? Annars
vad nöjd med det du har, man tar inte med bullar till bagaren.

tycker det låter som en ascool ide.. och eftersom hotelser verkar vara det bästa sättet att utrycka sig i den här tråden: do or die!

:tummenupp

Det är bara å sätta igång å modifiera!
Bort med plastkåpor å en massa annat onödigt å tungt!
Trots alla lovord från andra hyperägare, så har ju designen ett antal år på nacken! Dags å göra något åt det!

Skämt åsido, klart 748:an kan bli fräck som fighter!

Å då du ändå håller på å moddar, glöm inte billet-fälgar från West coast choppers, neon och massor med kråååm!

PeGe skrev:
Å då du ändå håller på å moddar, glöm inte billet-fälgar från West coast choppers, neon och massor med kråååm!

Vaddå?! Ger du upp ditt eget projekt så lätt :rofl

Som sagt..Blandade meningar ang detta projektet.. :va

Jag gör så här..jag håller tyst om vad som händer..men ni kan väll ge förslag om hur ni skulle vilja göra o hur det skulle göras o se ut..
:tummenupp

David81 skrev:
748 Som sagt.. Har aldrig sett en sådan..det finns ju monstren..men.. det kunde ju faktiskt bli riktigt bra.. Nån som har nån idé hur en sån skulle kunna se ut.. hur man skulle styla den..
En streetfighter av en 748 kan mycke väl bli ascool.
Jag hade dock aldrig vågat gå för långt på en cykel som från början var i fint skick.
Hade den varit klotad hade jag nog inte tvekat.

Du skulle ju kunna sno en del idéer från denna skapelse:
http://www.racemetal.com/incEngine/?art=blackspot

Teaser:
MN3671.jpg

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra