Ducce nånting

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Tackar grabbar, om det blir najs väder så drar jag nog ner till Vadstena imorrgon. Angående plast så håller jag med om att det är skit, skulle flytta hojen lite så var skivlåset i för en gångs skull= 20 cm spricka men den är numera Frankeinstani lagad & fint synlig. Min lackerar polare tycker att jag är helt dum i huvudet men jag förser finnen med Leathermannar & Zippos så han brukar va glad ändå. Idag fick han min mosade hastighetsmätare till HD:n att laga. Japp en var i plast såklart...
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Hade aldrig några tvivel om att hojen skulle bli hård som fan, och visst hade jag rätt. Riktigt tyff!

Har jobbat en del borta på Norr på sistone och tror du åkte förbi när vi satt och fikade en eftermiddag i veckan. Jobbarkompisen (som tidigare jobbat som MC-mek) kollade på mig med stora ögon och frågade "Vad fan var det där för något?"
Kunde inte göra annat än att skratta, så jävla kul med folk som bygger efter eget tycke och smak. Mer sånt!:tummenupp
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Gillar dina byggen och givetvis även denna. Sånt som att pipan ligger på v-sidan när den "ska" vara på höger om det bara är en, (utom BMW då). Den är brutal, kul och innovativ, det blir då extra kul med den gulliga kissekatten på kopplingskåpan..:tummenupp

(Det ligger, som bekant, i betraktarens öga).

Nyfiken på den monstruösa framskärmslagningen, bild?
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Jo det lär ju varit mig ni såg, bor ju vid svampen. Kul att lite folk fattar var man är ute efter, var till&med en hel hop i Norsholm som gilladr den fast de själva lörde välpolerade Duccar. Får fixa en closeup på lagningen när jag kommer hem nån dag...kissekatten (80-tals pixeldöskallen med horn) är lite lagom electronica nördig var min stora plan...
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Lite suddig framskärnsFrankie.
 

Bifogat

  • IMG_4114.jpg
    IMG_4114.jpg
    42.1 KB · Visningar: 216

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Ho en sommar senare & allt har funkat klockrent förutom att kedjeskyddet var lite för långt så det tog i avgaset, men det var lätt fixat. Sen så var inte kopplingen det bästa så nu sitter en Zeke grej där.
Så har moppen blivit med på Duccutters.
Här är en länk.
http://www.duccutters.com/DanAlmberg-MadMaxST.tpl
Skål.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Skitfrän blev den!

Har du några planer inför vintern?
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Tack & inga planer håller på att laga en VFR men den blir bara orginal. Sen kanske jag får tag på en Ducce till men det vetifan. Annars så tänkte huset få en hall. Nu i höst har man skaffat nytt jobb så det blev tillräckliga att tänka på där shit va man glömmer på 1&1/2år.
Men bara jag får tillbaka allt från lack så skulle jag behöva fixa lite med Trajjan & Vespan lite. Fast det skulle va kul å bli av med nån hoj så att man kan bygga nytt är ju lite trångt hemma har till&med flyttat in en sidovagn i tvättstugan nu....
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Helt rätt jag la mest bara ut den vet ju att det är skapligt svårsålt med det mesta i år & speciellt kanske i Oktober.....Men vinterpris går ju att få på nån av hojarna om nån är sugen. Skulle som sagt vara kul att ha plats för att bygga nåt nytt.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Jaha då har jag lagat en grej.
Kedjeskyddet hade tagit emot på ett ställe & spruckit så nu är det popnitat & fint igen:)
Får förmodligen handpenning imorrgon på den så då kan man släpa fram ett nytt bygge till vintern i såfall för jag har en som står & väntar.... Men vi får se om det blir sålt först.
Däremot så blev det en 25mila sväng till Persåker i onsdags å träffa massa trevligt folk från Blodsvenns. Till&med Hoggtech tyckte att man ju inte måste bygga långgaffel för att det ska bli fränt när han kollade in Duccen så det var ju fint betyg:)
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Så nu fick den vara med på http://www.duccutters.com/index.tpl
Tyvärr så har jag inte hunnit ta några vettiga bilder på den men men...
Däremot så har vi inte äns behövt att efterdra 1 enda skruv på hela sommaren på den:tummenupp Så med andra ord så funkar den finfint.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Coolt! Kul att du fick vara med ;)
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Japp klart kul för jag älskar den sidan det finns mycket kul där. Den förra fick ju med vara med men nu blev det ju på 1a sidan:)
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Japp det är vevhusfilter och nästan säker att jag köppte det av Lasse på Genuinebikeparts i Örebro. Sen så ser man ju vilken jävla koll man har denna Ducce har ju redan varit med nåt år där skrivit i fel Duccetråd....Så den som fick vara med nu är ju den andra & denna har en polare köpt av mig så nu har man ingen Ducce kvar ,,,
Nu ska jag väl ta å kopera in inlägget i "rätt" tråd.
 

gizzylola

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2011
Ort
stockholm
Hoj
Ducati m620dark -03
monster slipons någon!

tjao!
e de någon här inne som har ett par orginal dämpare till en monster 620 2003:a som de vill bli av med. Har ett par sjyssta remus orginaldämpare till en 750ss om nån vill byta :). fel forum kanske, men men om nån vet nått så hojta gärna till!
Nik
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Då har den flyttat iväg... Men bara nåt kvarter så man lär få se den i stan:tummenupp
Men känns alltid sådär när nåt man byggt lämnar en... + att jag åkte bakom & hörde ljudet gjorde ju inte saken sämre så nu sitter man här med lite sorgvin & chips.
Dock så verkar polarn riktigt nöjd iallafall & det känns alltid kul när det går till nån man känner tycker jag.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top