Ducce 999

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Hmm har ducati 999 "bara" drygt 96kw och runt 130hästar? Låter rätt lite jämfört med t ex Suzuki GSXR k5/k6 osv? Undra vad man skall köpa nästa år när man byter upp sig från 600'an.

K5/R1-05/06 eller Ducce 999

vbg_snake skrev:
2168510 Hmm har ducati 999 "bara" drygt 96kw och runt 130hästar? Låter rätt lite jämfört med t ex Suzuki GSXR k5/k6 osv? Undra vad man skall köpa nästa år när man byter upp sig från 600'an.

redan tröttnat på 600a?

köp en k6

Köp en 999!

Den har 130 hk, men det är på BAKHJULET, inte i motor, som japanerna uppger

köp en sp1:a och gör mig sällskap snake!

Nej för fan! Har du inte läst vad alla skriver på det här forumet om duccar?... köp inte sån skit! :rolleyes:

Avanti skrev:
2168531 Köp en 999!

och rätt fin sång :fakta

Vilket borde göra valet lätt :lol

Mattiaz skrev:
2168673 Nej för fan! Har du inte läst vad alla skriver på det här forumet om duccar?... köp inte sån skit! :rolleyes:

Smaken är som baken :arsele

Sen vet jag inte exakt vad du menar med skit...

Hägglund skrev:
Smaken är som baken :arsele

Sen vet jag inte exakt vad du menar med skit...

Ehrmm... :rolleyes: Du kanske inte förstod att jag va ironisk.... min förra hoj va en ducce.... och min nästa kommer helt klart också bli en sådan :)

Mattiaz skrev:
2168694 Ehrmm... :rolleyes: Du kanske inte förstod att jag va ironisk.... min förra hoj va en ducce.... och min nästa kommer helt klart också bli en sådan :)

:fattartil

Du måste vara "mer" ironisk så man fattar:7peta :tungan

Avanti skrev:
2168531 Köp en 999!

Faktiskt riktigt kul det där... När man läser tester (eller gjorde för ett par år sedan rättare sagt) så hade alltid Duccarna mer effekt i bänken än angiven totaleffekt. Alla andra har ju rejält under sin angivna effekt!

Då var det riktigt kul att vara Ducceägare! :yoparty

Men dagens literhojjar har ju ändå mer effekt på hjulet än 130 men det är ofta marginell skillnad.

"Det är väldigt få som ens kan utnyttja fler än 90 hästar" - Smart uttalande som faktiskt stämmer!

Inte trött på 600cc än, men vill kunna köra FOOOOOOOOOOOOOOOOOOORT förbi fartkameror, 300km/h. :(

Näea, men jag vill ha literhoj, har provkört ett par ninjor å lkite annat, lite mer klös i 1000 än 600 får å si de sån.

Men Ducati 999 skulle vara så sjukt nice att ha. Fast jag gillar ju dekalmotorcyklar. en GSXR K5 kan man göra om till en replica-racehoj rätt lätt. Fast en 999 skulle man kunna modda till en rejält fin GP-replica =)

vbg_snake skrev:
2169412 Inte trött på 600cc än, men vill kunna köra FOOOOOOOOOOOOOOOOOOORT förbi fartkameror, 300km/h. :(

Näea, men jag vill ha literhoj, har provkört ett par ninjor å lkite annat, lite mer klös i 1000 än 600 får å si de sån.

Men Ducati 999 skulle vara så sjukt nice att ha. Fast jag gillar ju dekalmotorcyklar. en GSXR K5 kan man göra om till en replica-racehoj rätt lätt. Fast en 999 skulle man kunna modda till en rejält fin GP-replica =)

300??
Då kan du slå 999:an ur hågen direkt. (Jag förutsätter att vi talar om ärliga km/h) Utan Backspeglar så kan man med lite god vilja pressa till 295 på mätaren. Då snackar vi 10km fullgas minst.
Man ska inte jämföra prestandan mellan 999 och en gixxer, de är på helt olika nivåer. Det är mer rättvist att jämföra med en modern 600.
Men, en god förare och ett trevligt register kompenserar ganska gott för effekthandikappet.

det om 300 va skämt =)
Jag vill ha en fin och snygg motorcykel. en som går bra och inte krånglar. Gixxer och ducati krånglar väl lika lite. Sedan vill jag ju kunna dekal-trimma ;).

Är så sugen på att göra en GP-replica av nån hoj (dock utan all fancy kolfiber)

vbg_snake skrev:
2169543 det om 300 va skämt =)
Jag vill ha en fin och snygg motorcykel. en som går bra och inte krånglar. Gixxer och ducati krånglar väl lika lite. Sedan vill jag ju kunna dekal-trimma ;).

Skit i alla japssnackare på SH. 999:an med effektssystem är den optimala maskinen även för bana. Snacka me polare som varit live på GP o duccen piskar alla andra hojar lätt. +++att den låter lite coolare.

Fist Woman skrev:
2169493 300??
Då kan du slå 999:an ur hågen direkt. (Jag förutsätter att vi talar om ärliga km/h) Utan Backspeglar så kan man med lite god vilja pressa till 295 på mätaren. Då snackar vi 10km fullgas minst.
Man ska inte jämföra prestandan mellan 999 och en gixxer, de är på helt olika nivåer. Det är mer rättvist att jämföra med en modern 600.
Men, en god förare och ett trevligt register kompenserar ganska gott för effekthandikappet.
Ursäkta va snackar du om? T.o.m. med min moddade 748SPS gör 300 ärliga.

vbg_snake skrev:
2168510 Hmm har ducati 999 "bara" drygt 96kw och runt 130hästar? Låter rätt lite jämfört med t ex Suzuki GSXR k5/k6 osv? Undra vad man skall köpa nästa år när man byter upp sig från 600'an.

Kolla på Aprilia rsv1000!!
Har tre kompisar som kör rsv och dom är väldigt nöjda!!!!

vbg_snake skrev:
2169543 det om 300 va skämt =)

Köp en färdighottad:

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=33255

/ Johan

FJS skrev:
2169798

Ursäkta va snackar du om? T.o.m. med min moddade 748SPS gör 300 ärliga.

Skulle va kul o veta vad dina moddningar är om de får din 748 att göra 300.

999:an är en mycket fin hoj och en av de starkare som Ducati gjort. Effektmässigt så kan den inte mäta sig med en liters rad4 hoj oavsett vilket märke vi snackar om, men det vet ju de flesta.

Beroende på vilken årsmodell man tittar på så har "vanliga" 999:an mellan 120 och 140 hästar. De flesta av dessa är ärliga SAE bakhjulshästar. Åtminstone om hojen är standardutrustad med avgas-system och någon form av ommapning på ECU eller via PC.

Men jag vill instämma i tidigare uttalanden.. En ducce köps definitivt inte för effekten, där kan inte en twin vinna mot en rad4. Det man tjänar är en annan typ av motor och en annan design och annat ljud. Det man förlorar i effekt tas ofta omhand av bra vägegenskaper och en lättkörd hoj både på bana och landsväg.

Därmed inte sagt att duccen är bättre, även om den visat bra resultat i tester mot rad4 1000cc hojar på bana samt i WSBK. Den är annorlunda helt enkelt.

Provkör båda och avgör själv.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...