Ducce 916

Medlemsskap ska anmälas i rödaste rappet :fakta

Jo..bankörning lockar "big time"
 
Blev förvånad över vilket pulver det var i den när jag i våras investerade i en 996, den står sig utmärkt i accet mot japanska 1000kubikare i alla fall up till 240. Blev även förvånad över hur billiga delarna och servicen var, då jag hade fått för mig att en Ferrari på två hjul måste vara skitdyr att underhålla?. Så du blir nog inte besviken, se bara till att gå med i buller och skyltfonden på en gång, kostar en dryg hundring om åre och du slipper bestala dina böter själv!. :tummenupp
 
Last edited:
Gratulerar till det utmärkta köpet.

Passa på att bli medlem. Nu har ju iochförsig sista bankörningen varit för året, men iallafall.

Kolla in på klubbenshemsida på region väst. De brukar ha lite sammankomster, där kan du snacka med andra duccatister o få lite tips.

Vad gäller kopplingen så har jag en lättad kopplig med alumium/kevlar lameller som är "tightare" än den vanliga. kostar runt 3500:- med korg/lameller och allt som behövs, inkl montering. Dock så är ingreppet mer racemässigt än standrad. (läs: kort som fan)

Servicen är inte så dyr om man gör det enkla själv.
Justera ventilerna, kolla CO samt synka trottlarna slutade på under 2000:- för mig. två års servicen blir lite dyrare, då kamremmarna skall bytas. Räkna med en lapp till.

Lycka till o hör av dig på forumet om du får problem.
 
Bj.O.rn skrev:
...Motorn i 916 har hängt med i en eller annan form sedan Boldor-racern '86... 851 '88 var första produktionshojen..

/B
HD har kört med samma motor i, typ, 70 år. Det är en V-motor :rolleyes:
 
200 mil senare.....är supernöjd ned hojen ;)
...trodde inte att en "slö" ducce kunde vara så rolig !!!
(kanske kan bero på åldern)...men nån könlös dussin japs
blir det aldrig mer!

Bara ett bekymmer...den é juh svindyr i försäkring :mad:
Nån som vet om man kan få billigare försäkring när man går med i ducce klubben :confused:

Å så funkar inte soppalampan :D de fick jag veta i skogen mellan
Alingsås å Trollhättan...tur att det bara va 30 grader varmt den
dan :cool:

Å tack för alla mail ang, hojvalet...det gör det hela ännu roligare.
 
Nä jag tänkte väl det...lite synd bara när man trodde
att duccen skulle vara något billigare än en nyare/lättare/snabbare japs...men så va det inte..!!!
 
Min soppalampa funkar jättebra. Så bra att den lyser oavsett om jag har tom eller full tank... :p

Vad gäller körning så kan du ju räkna med att hojen klarar sig runt 24 mil innan du behöver tanka. Utom på bankörningarna. Där är duccen riktigt törstig, så jag brukar räkna med 17 mil på bana.

Om du är osäker på historia på hojen så passa på att byta remmarna snarast. det går på några spänn :rolleyes: men då vet du att de är schyssta i två år framöver
 
amullo skrev:
Min soppalampa funkar jättebra. Så bra att den lyser oavsett om jag har tom eller full tank... :p

Vad gäller körning så kan du ju räkna med att hojen klarar sig runt 24 mil innan du behöver tanka. Utom på bankörningarna. Där är duccen riktigt törstig, så jag brukar räkna med 17 mil på bana.

Om du är osäker på historia på hojen så passa på att byta remmarna snarast. det går på några spänn :rolleyes: men då vet du att de är schyssta i två år framöver

Remarna går på 960 spänn för båda två, plus 500:- för motering om du inte gör det själv.
 
Jo remmarna är ju ganska viktiga,men hojen
var helt nyservad med kvitto och protokoll,så förhoppningsvis slipper jag den kostnaden på ett tag :fakta
...får lägga pengarna på att få igång soppalampan istället ;)
 
Hurgan skrev:
Jo remmarna är ju ganska viktiga,men hojen
var helt nyservad med kvitto och protokoll,så förhoppningsvis slipper jag den kostnaden på ett tag :fakta
...får lägga pengarna på att få igång soppalampan istället ;)

börja med glödlampan, något billigare än givaren antar jag....

/B
 
Jorå försäkring är svindyr jag slår jag ut min försäkring på helår så får jag betala 18000:- och det är en halvförsäkring (hel skulle kosa mig 38000:- :eek: ), så nästa år blir den nog bara en garageförsäkring samt trafik över sommaren, och så klämmer jag på racekåpor och rampuckar och har den mestadels till ducceklubben alla bankörningar istället för att gasa på gatan med den. Jag har har ju min gamla gixxer att leka på gatan med och den antikviteten kostar inte många kronor att trafikförsäkra. Hoppas även att jag hunnit besikia mitt zx9turbobygge till nästa sommar, då den ska reggas som amtörbyggtfordon med ett bromsprov på typ 70kusar så får man även försäkra på den effekten :tummenupp , och nää det rör sig inte om någon skenförsäkring en zx9 turbo utvecklar bara 70kusar det e säker jag lovar!. :rolleyes:
 
Hightuned skrev:
Jorå försäkring är svindyr jag slår jag ut min försäkring på helår så får jag betala 18000:- och det är en halvförsäkring (hel skulle kosa mig 38000:- :eek: ), så nästa år blir den nog bara en garageförsäkring samt trafik över sommaren, och så klämmer jag på racekåpor och rampuckar och har den mestadels till ducceklubben alla bankörningar istället för att gasa på gatan med den. Jag har har ju min gamla gixxer att leka på gatan med och den antikviteten kostar inte många kronor att trafikförsäkra. Hoppas även att jag hunnit besikia mitt zx9turbobygge till nästa sommar, då den ska reggas som amtörbyggtfordon med ett bromsprov på typ 70kusar så får man även försäkra på den effekten :tummenupp , och nää det rör sig inte om någon skenförsäkring en zx9 turbo utvecklar bara 70kusar det e säker jag lovar!. :rolleyes:

3 bågar...uch ja...vissa har det bra :tummenupp
 
Bj.O.rn skrev:
börja med glödlampan, något billigare än givaren antar jag....

/B


Hmmm....du som vet...va é det för skillnad 916 SBS och
min BP...som nybörjare på "italian" é man ju ingen fena
på göttiga detaljer... :eek:
 
Hurgan skrev:
Hmmm....du som vet...va é det för skillnad 916 SBS och
min BP...som nybörjare på "italian" é man ju ingen fena
på göttiga detaljer... :eek:


Iof vet ju Björn allt men jag får börja..

SBS menar du nog SPS...

916 SPS har mer klipp i motorn, de senare 916SPS har iaf
996SPS motorn i sig.. osså är de lättare och har mer exklusiva
detaljer, öhlins fjädring bak iaf...

Ja nu får Björn ta över.. :tummenupp
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top