Ducatis retrohojar går i produktion!

  • Thread starter Thread starter tks
  • Start date Start date

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
De tre hojarna som väckte en hel del uppmärksamhet på Tokyo Motorshow fick mycket positiv respons, och Ducati har nu bestämt sig för att sätta hojarna i produktion. Första modellen, Paul Smart 1000, kommer i november nästa år, för att följas av Sport 1000 och GT 1000 i mars respektive september 2006.

Läs mer!

Edit:
Till er som inte sett hojarna förut: Länk
 
Last edited:
K-Micke skrev:
På fallrepet??



tex Triumph som har modeller som ser ut som de gamla från när de var på väg i sank fullständigt.

Måste man förklarar allt man skriver?, rätt uppenbart vad jag menade.

Det är sen möjligt att sånna här modeller plötsligt skule sälja som satan, men jag är tveksam.

Innan det åter bli ramaskrin så får jag säga att det är en högst personlig uppfattning.
 
Last edited:
Triumphs Bonneviller verkar sälja bra iaf
eftersom deras modellprogrammet av twinar utökas
varje år. I år kom Thruxton med 100cc till och lite caféstuk:
2004%20Thruxton%201.jpg


Tekniken är modern, bara utseendet och ljud är klassiskt.
Samma sak med Duccarna, inga kamskaft i synhåll :4skrika
 
jo men!

Silwer skrev:
tex Triumph som har modeller som ser ut som de gamla från när de var på väg i sank fullständigt.

Måste man förklarar allt man skriver?, rätt uppenbart vad jag menade.

Det är sen möjligt att sånna här modeller plötsligt skule sälja som satan, men jag är tveksam.

Innan det åter bli ramaskrin så får jag säga att det är en högst personlig uppfattning.

Dom här maskinerna e det bra punch i, 1000ds motorn e riktigt rolig!
Sen så e nog chassi och liknande relativt roliga att åka på!
Tror mer att det är looken som är retro medans resten e lite mer nytänkande!

Jag diggar dom hårt......
 
Silwer skrev:
tex Triumph som har modeller som ser ut som de gamla från när de var på väg i sank fullständigt.

När det gäller Triumph så säljer deras custom/retro-modeller väldigt bra. Framförallt i USA tydligen. Det är därför dom spottar ut nya sådana hojar hela tiden. Dom ser ut som gamla hojar, men funktionsmässigt är dom moderna. Om en MC-tillverkare upptäcker att en viss hojtyp säljer bra så är det självklart att dom satsar på sådana hojar.
 
japsarna började väl med det här i början av 90-talet, men då funkade de inte, men de var antagligen fel tillverkare.

jaja, lycka till med era retrohojar då, jag begriper att jag är nerröstad:-)
 
Silwer skrev:
sånt där hajar inte jag, varför börjar tillverkare göra hojar som nästan fick dem på fallrepet förra gången?:-)
Modellerna är antagligen bra mycket populärare idag än vad dom var förr i tiden. Även om många nog föredrar en äkta veteran så finns det nog en hel del som gärna köper en ny tillverkad klassiker.
 
Silwer skrev:
tex Triumph som har modeller som ser ut som de gamla från när de var på väg i sank fullständigt.
Måste man förklarar allt man skriver?, rätt uppenbart vad jag menade.
Det är sen möjligt att sånna här modeller plötsligt skule sälja som satan, men jag är tveksam.
Innan det åter bli ramaskrin så får jag säga att det är en högst personlig uppfattning.

Förstår inte det resonemanget, alla tillverkare tar ju fram modeller som kunderna vill ha, och uppenbarligen finns det en stor marknad för retrohojar.
 
Silwer skrev:
japsarna började väl med det här i början av 90-talet, men då funkade de inte, men de var antagligen fel tillverkare.

jaja, lycka till med era retrohojar då, jag begriper att jag är nerröstad:-)

Jaja, japsarna har ju inte lyckats så bra med retrostuket, iaf inte här i sverige, men hemma i japan säljer dom rätt bra. Japshojar är färskvara som tappar sin attraktionskraft rätt snabbt.
 
Synd man måste vänta så länge. Hade GT1000 funnits att köpa idag så hade jag handlat direkt. Snyggaste hojen på länge.

/W
 
K-Micke skrev:
Jaja, japsarna har ju inte lyckats så bra med retrostuket, iaf inte här i sverige, men hemma i japan säljer dom rätt bra. Japshojar är färskvara som tappar sin attraktionskraft rätt snabbt.

tja, de har ju klassiker de med numera, äve om jag inte tror de kommer tilverka dem igen.
De är ju dessutom de som gjort att vi har hojar som ser ut som de gör idag, alla andra har ju fått lägga på ett bra kol för att idag vara med igen.
Engelsmännen byggde ju samma hojar år ut o år in, sen var det slut, det funkar ju inte helt enkelt.
Men sen går det ju trender i sånt här, gillar folk det där ska de förstås bygga skräpet.
 
Retrohojar med modern teknik är väll inget nytt? Är det inte det alla HD hojar och dess imitationer är?
Personligen tycker jag däremot att Ducatis "klassiker" är enormt mycket snyggare än någon Harley Panna :tummenupp för Ducati.
 
Vastrix skrev:
Retrohojar med modern teknik är väll inget nytt? Är det inte det alla HD hojar och dess imitationer är?
Personligen tycker jag däremot att Ducatis "klassiker" är enormt mycket snyggare än någon Harley Panna :tummenupp för Ducati.

Äsch HD har väl inte modern teknik:-)

De är ju som de var och inte retro, vet inte vad det kan kallas.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top