Ducatiförsäkring? Märkesförsäkring?

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
En säljare sa idag att det fanns en speciell ducatiförsäkring, ghan trodde if eller trygg hansa hade dem. Trygghansa ringde ajg o de har den inte, ifs hemsida säger bara triump, honda o bmw. Någon annan som vet någe om denna påstådda märkesförsäkring?

lilltryne skrev:
En säljare sa idag att det fanns en speciell ducatiförsäkring, ghan trodde if eller trygg hansa hade dem. Trygghansa ringde ajg o de har den inte, ifs hemsida säger bara triump, honda o bmw. Någon annan som vet någe om denna påstådda märkesförsäkring?

Inte hört talas om nått sånt, har min Ducati hos If. Dom var billigast men sa inget om nån märkesförsäkring..

Tyckte det lät skumt för jag har kollat runt rätt mycket nu. Skev försäljare på yamaha! :kocko

Var du på yamahacenter? Där vet dom inte mycket du. Jag har aldrig hört talas om en ducce-försäkring. Men hittar du en, så säg till

Nä, det finns ingen speciell Ducati-försäkring. Ducceåkare är en skara dårar så ingen litar väl på såna... :tungan

Never trust a sales droid...

ducceper skrev:
Var du på yamahacenter? Där vet dom inte mycket du. Jag har aldrig hört talas om en ducce-försäkring. Men hittar du en, så säg till
Nä de verkar inte va riktigt riktiga där inne... Men hondacenter är inte mycket bättre de, dryga som fän.

En hoj som är strypt på pappret men inte i verkligheten, hur är det o köra o kvadda en sådan? Får man ut på försäkringen ändå? Eller blir de kinkiga? Enligt honom så brydde de sig inte, utan de går på ursprungseffekten när de sätter premie.

Hojen jag tittade på var nämligen strypt på pappret, men inte på riktigt.

det fins ingen ducceförsäkring men om man är medlem i ducceklubben får du 9% på bilsport & mc, är inte helt säker med du kan kolla deras hemsida.

Har bara negativa erfarenheter av yamahacenter och hondacenter. Jag tror att dom har blivit för stora. Ta du dig en tur upp till bike i trollhättan stället. Mycket bättre service och humanare priser.

lilltryne skrev:

Finns inte, däremot är alla Ducati innan -98 väldigt billiga att försäkra. (pga av att dåvarande generalagent typade med "fel" effekt) detta går dock inte hos alla bolag.

lilltryne skrev:
Nä de verkar inte va riktigt riktiga där inne... Men hondacenter är inte mycket bättre de, dryga som fän.

En hoj som är strypt på pappret men inte i verkligheten, hur är det o köra o kvadda en sådan? Får man ut på försäkringen ändå? Eller blir de kinkiga? Enligt honom så brydde de sig inte, utan de går på ursprungseffekten när de sätter premie.

Hojen jag tittade på var nämligen strypt på pappret, men inte på riktigt.

Det finns bolag som går på strypt version och vissa modeller...Länsförsäkringar här i Gbg gör det..... :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT