Ducati

*vroom* *bröööl* *vroom*

kinnekulle_juni_2004.jpg

amullo skrev:
Jisses.. Snacka om att gå på stenhårt..

Först gör han sig rolig över tåskydden som uppenbarligen behövs.. Sen menar han att de skall bort, men sen inte.. Tittar man på vinkeln på kurvtagningen på emullo´s avatar så är det ju uppenbart att något måste ju ta i någonstans..

Amullo, läs mitt tidigare svar en gång till. HELA svaret, lååååångsamt.

Det framgår väldigt tydligt att jag var ironisk och egentligen tyckte att Emullo vore dum(alltså inte intelligent) om han tog av tåskydden då tårna uppenbarligen skrapade i backen. Vilken av dig och emullo är vaken just nu?(för ni är väl samma person) Lätt personlighetsklyvning är min diagnos. Den gode, den onde, den dumme. Hur många fler finns där inne? :kocko

Bimota, är du posör precis som Ducati-snubbarna? Det ser ut som att du håller på att ramla av hojen i din strävan att skrapa knät.
Varför skrapa knät förresten? Vad är vitsen? Bromsar det inte farten?

Seriöst, jag ska ta och fixa lite bilder på mig och min hoj så att ni får se att det går att köra OCH svänga med Maxen också.
MEN, jag måste erkänna att all denna pajkastning fått mig att fundera... :va
Kanske skulle man ha två hojar? Ska faktiskt provköra en polares sporthoj ikväll. Hoppas inte för mycket bara.
Återkommer med provkörningsrapport.

/VG

V-Gurra skrev:
Vilken av dig och emullo är vaken just nu?(för ni är väl samma person) Lätt personlighetsklyvning är min diagnos. Den gode, den onde, den dumme. Hur många fler finns där inne? :kocko

Bimota, är du posör precis som Ducati-snubbarna? Det ser ut som att du håller på att ramla av hojen i din strävan att skrapa knät.
Varför skrapa knät förresten? Vad är vitsen? Bromsar det inte farten?

Seriöst, jag ska ta och fixa lite bilder på mig och min hoj så att ni får se att det går att köra OCH svänga med Maxen också.
MEN, jag måste erkänna att all denna pajkastning fått mig att fundera... :va
Kanske skulle man ha två hojar? Ska faktiskt provköra en polares sporthoj ikväll. Hoppas inte för mycket bara.
Återkommer med provkörningsrapport.

/VG

Ja.. då kan vi sluta med pajkastningen då, och alla :kocko symboler ?

Jag Eric och min bror Anders, som vi förklarat till dig förut, är som sagt bröder. dvs, inte samma person.
såe ! Då kanske vi kan släppa den idén ?

Och det här med posör, som jag sagt tusen gånger snart, posörer är vi alla, till viss del iaf.. SÅ ÄR DET..Även du!

Nu ska vi se om vi klarar av det här utan pajkastning.
Ser fram emot dina kort, samt rapport på provkörningen..Lycke till...
Vad är det för sporthoj du ska prova ?

EDIT : skulle ju lägga upp bild oxå...
img_4112_copy1.jpg

Last edited:
emullo skrev:
Och det här med posör, som jag sagt tusen gånger snart, posörer är vi alla, till viss del iaf.. SÅ ÄR DET..Även du!
Vadå posörer...? Var du oxå på Gotland Ring...!? :lol

Bifogat

• GR1.jpg
    GR1.jpg
    122.6 KB · Visningar: 61
Dino Velvet skrev:
Tycker inte man ska ändra för ändrandets skull. Varför vill Keihin ändra rideheight?

Ändrad utväxling på hypern innebär ju annorlunda spänd kedja = annan rideheight (eftersom hubben är eliptiskt utformad). Om det sen är nödvändigt är ju en annan fråga.. Jag tror ju skillnaden är ganska liten för oss vanliga dödliga, men det beror ju på hur mycket man justerar.

amullo skrev:
Ändrad utväxling på hypern innebär ju annorlunda spänd kedja = annan rideheight (eftersom hubben är eliptiskt utformad). Om det sen är nödvändigt är ju en annan fråga.. Jag tror ju skillnaden är ganska liten för oss vanliga dödliga, men det beror ju på hur mycket man justerar.

Den sista meningen var egentligen svaret på min fråga, tack ska du ha :tummenupp

J*kla stockholmare :lol

/K

amullo skrev:

Precis vad jag menade (igen :) ).

Jag tycker Keihin ska dreva om, köra lite på banan och ta i ordentligt. Om däck slits ovanligt mycket, konstigt eller om hojen känns annorlunda (negativt) så finns det oftast någon på bankörningarna, som verkligen kan det här med att justera hojen, som kan hjälpa till. Annars finns ingen anledining att ändra på något. Förstå mig inte fel nu, men jag tror inte att en liten ändring av rideheight kommer att göra Mr. Gbg snabbare.

amullo skrev:

Mät upp rideheight och skriv ner på ett papper innan du drevar om och justerar kedjespänningen, ut och åk. Känns det bra så är det bara att köra på.

Är du petig så anpassar du kedjelängden efter vilket drev du använder och kan på så sätt behålla rideheight och hjulbas.
Iom att hubben är excentrisk så ändras både rideheight och hjulbas om du blir tvungen att ändra kedjespänningen.
Annars får du mäta upp rideheight innan du byter drev. Justera kedjespänningen och sedan ställa in din upmätta rideheight, ändrad hjulbas kommer du dock inte ifrån då.

Jag har velat ha en Ducce sedan jag såg en första gången då jag har bra smak ;)

Efter att ha läst denna mer eller mindre seriösa tråd så vet man varken bu eller bä....
en del säger att man behöver serva efter lite tomgångskörning och en del säger att
det är lagom med en service efter 1000 mil :confused:

Kan det vara så att Ducce ägarna medvetet säger att ducatis är dåliga för
att få behålla dom för sig själv? :rolleyes:

En Ducati-FAQ hade varit bra då det är lagom förvirrande med beteckningar,
kontra årsmodeller osv :tummenupp

Jimsan skrev:
Jag har velat ha en Ducce sedan jag såg en första gången då jag har bra smak ;)

Efter att ha läst denna mer eller mindre seriösa tråd så vet man varken bu eller bä....
en del säger att man behöver serva efter lite tomgångskörning och en del säger att
det är lagom med en service efter 1000 mil :confused:

Kan det vara så att Ducce ägarna medvetet säger att ducatis är dåliga för
att få behålla dom för sig själv? :rolleyes:

En Ducati-FAQ hade varit bra då det är lagom förvirrande med beteckningar,
kontra årsmodeller osv :tummenupp

Du ska nog inte ta innehållet i denna tråden på för stort allvar. Vissa vet jag kan mycket om Ducati, andra är jag precis som du mer tveksam till. Jag tycker du ska kolla forumet på www.ducceklubben.org eller fråga emullo, amullo, bj.O.rn och Hyper. Det finns säkert fler som är duktiga Ducce-freaks, sorry om jag missade er.

Det sista påståendet kan jag i alla fall svara personligt på.
-Nja :D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...