Ducati

niohundrasexton skrev:
(oj, den här hamnade fel)

Du anar inte... antagligen helt fel forum för ett sådant uttalande till och med. Jag önskar dig lycka till innan alla blodtörstiga ducatimänniskor här sliter dig i stycken...
:tummenupp :D

Plötsligt känner jag för att köpa fyra till fem stycken kanske sex bara för att jag har plats över att ställa dem på. kanske börja med import i större mängder;)

Värst vad snabt han flyttade den

vaddå skönhet?

Det är helt obegripligt att dessa skithojar, ja just det, jag menar Ducati, säljer så bra och väcker så mycket känslor hos människor som de gör.
Försöker man se lite objektivt på sitt MC-val, så förefaller det väldigt långsökt att välja en så dyr, omodern, effektsvag, trögstyrd och konservativ konstruktion som nya Ducati utgör.
Jag tror att den egentliga drivkraften är viljan att föröka sig, jag menar fåfänga helt enkelt.
Högklackade skor, smink, dyra märkeskläder och färgat hår liksom. De som vill ha en 999:a har oftast inte ens kört en, de svamlar om känsla, prestanda och exklusiv teknik men i själva verket vill de bara döva sin prestationsångest och i bästa fall förbättra sannolikheten att få förverkliga sina köttsliga fantasier.

Den som provkört en modern japansk sportmotorcykel vet att om allt handlade om något så banalt som kvalitet, prestanda eller varvtider så skulle det inte säljas fler Ducati än Enfield India.

Ducatiägare har nog helt enkelt mindre urineringsorgan än genomsnittsmotorcyklisten, jaa, så är det nog.

Back