Ducati

u2slow

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Hoj
Ingen för tillfället :-(
Är sugen på att införskaffa mig en Ducati,har dock inte testat nån än,men d luter åt en 996:a.Jag är ganska lång 186 cm,har fått för mig att Ducati cyklarna e väldigt små i jämförelse med tidigare hojar jag haft R1 & GSXR 1000.Nån som vet om den teorin stämmer?? m v h..... :confused:

u2slow skrev:
Är sugen på att införskaffa mig en Ducati,har dock inte testat nån än,men d luter åt en 996:a.Jag är ganska lång 186 cm,har fått för mig att Ducati cyklarna e väldigt små i jämförelse med tidigare hojar jag haft R1 & GSXR 1000.Nån som vet om den teorin stämmer?? m v h..... :confused:

är du vig, ?? ska du köra mer än 2 mil åt gången ??

u2slow skrev:

Har inga problemz me min iaf.. Är 185cm
Bara å köpa :yoparty

Har en 996:a och är 1.87cm och det går utmärkt.(om man snackar raceställning med allt vad det innebär)

Det sämsta är att du kommer att bli kär i skiten o gå runt o mässa om hur fantastisk den är osv osv.

Har själv haft i princip samtliga R-hojar på övér 750cc från det förlovade landet och det är ju kanoncyklar på många sätt, ,men det är skillnad med en Ducati............på både gott och ont.

Jag är 190 cm lång, kör utan problem Stockholm-Karlskoga med en mindre rast för att sträcka på benen på min 996. Tror inte att du generellt sitter sämre på Ducati 996 än andra sporthojar, däremot har jag funnit att jag sitter väldigt olika bra på hojar som man tror borde likna varandra mycket. Satt mycket illa på en R1 när jag provkörde den, däremet mycket bättre på Fireblade och Ducati. Mycket små skillnader i sittställning kan göra stor skillnad tror jag=provkör!!

Bo Diddley skrev:
Jag är 190 cm lång, kör utan problem Stockholm-Karlskoga med en mindre rast för att sträcka på benen på min 996. Tror inte att du generellt sitter sämre på Ducati 996 än andra sporthojar, däremot har jag funnit att jag sitter väldigt olika bra på hojar som man tror borde likna varandra mycket. Satt mycket illa på en R1 när jag provkörde den, däremet mycket bättre på Fireblade och Ducati. Mycket små skillnader i sittställning kan göra stor skillnad tror jag=provkör!!
Tack för inlägget :tummenupp Vet du om det e nån storleksskillnad mellan chassiet på en 748 & 996,sitthöjd o s v?

Bo Diddley skrev:

Håller med till fullo!! Är 190 cm jag oxå och har haft & kört allt från Monster 600-800-S4:a till SS900, 996 BP och nu en 999BP. Är självklart skillnad mellan dessa, men bäst sitter jag på 999:an.
Vill du inte ha en Hyper så kan jag rekommendera S4:an då den är ganska hög och har gott om utrymmen. Min är till salu p.g.a att jag inte kan köra mer än en hoj åt gången :huvet

Man hänger på armarna för övrigt funkar det...
Man ska inte köpa en Ducce för att toura med utan det är mer sport hoj med ordets bemärkelse. Dock är det en gammal hos som kom redan 1994 alltså en mer än 10 år gammal modell. Titta lite över axeln på en 999 om du kan leva med att den är ful men det är i alla fall en nyare hoj..

PS. Var noga med att få full historik på hojen du köper för att om man har slarvat så kommer det att kosta dig DYRT! Jag har meckat Ducce i 10 år bara som kuriosa.

Lycka till!

Frank

Kör en 00:ans 748 och är 189 cm. Har inte några stora problem direkt. Lite jobbigt i stadskörning men vem kör där? :brinnerup

Jag är 185 och väger runt 85. 748:an passar perfekt för min lekamen.. Dock så har jag något högre fotpinnar n orginal.

184cm/75kg har kört över 60mil som längst utan problem :)

Ducatin är inte så liten, den är bara mer slimmad och har en design som inte ser så klumpig ut som många andra hojar :lol

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...