Ducati V4 för gata - sant?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Vad tror ni, ligger det någon substans i dessa bilder. Säkert är i alla fall att en Suzuki GSX-R 1000 ser tanig ut i jämförelse.
 

Bifogat

  • 060303top.jpg
    060303top.jpg
    48.8 KB · Visningar: 274
Är detta en verklighet så ser det ut som Ducati har satt en ny standard för vad man kan kalla Racingreplica.
Till det yttre är det ju en gp racer med lampor och mönstrade däck.
Urläckert!
Undrar hur mycket men tar ur motorn i en eventuell köp-version av denna cykeln.
Bilden som är tagen bakom hojen måste dock vara förvriden i förhållande höjd/bredd.
Kedjansbredd ser ut att passa på en moped och kolla däckprofilen!
 
fotosjåpp... fast det är ju avhandlat i andra trådar...

Kan iofs hända att det släpps en v4, med motogp-stuk.. nån gång eventuellt..

/B
 
Lord Melchet skrev:
Jaha, lurad ännu en gång alltså. :1pajas

Visst är bilden ett fotomontage. Men det är ju knappast en orimlig idé att Ducati tänker maximera effekten av att delta i MotoGP. Och vad vore mer effektivt än att släppa en V4 för gata? Detta är ju skåpmat och ett av de främsta skälen till att Grand Prix racing nu kör med fyrtaktare. Det ska bli kul att se vilken tillverkare som blir först med att lansera en MotoGP-replika. Det blir nog inte Honda som brukar vara skapligt tråkiga/präktiga. Säkert kommer en ny CBR 900 RR i höst som liknar en RCV. Men knappast med V-motor. Det är knappast heller troligt att Suzuki kommer att överge GSX-R/radfyra-konceptet. Det troliga är kanske att Yamaha blir först med något som i alla fall påminner om en MotoGP hoj för gata. Detta eftersom de kan använda en R1-motor utan att avvika från M1:an i motorlayout. Räcker med andra kåpor och lite lattjo detaljer. Kawasaki skulle också relativt enkelt kunna bygga en "MotoGP" genom att låta den nya ZX-9:an se ut som ZX-RR. Men vad alla såklart vill ha är ju en V5:a!
 
Nyteknik skrev:
Visst är bilden ett fotomontage. Men det är ju knappast en orimlig idé att Ducati tänker maximera effekten av att delta i MotoGP. Och vad vore mer effektivt än att släppa en V4 för gata? Detta är ju skåpmat och ett av de främsta skälen till att Grand Prix racing nu kör med fyrtaktare. Det ska bli kul att se vilken tillverkare som blir först med att lansera en MotoGP-replika. Det blir nog inte Honda som brukar vara skapligt tråkiga/präktiga. Säkert kommer en ny CBR 900 RR i höst som liknar en RCV. Men knappast med V-motor. Det är knappast heller troligt att Suzuki kommer att överge GSX-R/radfyra-konceptet. Det troliga är kanske att Yamaha blir först med något som i alla fall påminner om en MotoGP hoj för gata. Detta eftersom de kan använda en R1-motor utan att avvika från M1:an i motorlayout. Räcker med andra kåpor och lite lattjo detaljer. Kawasaki skulle också relativt enkelt kunna bygga en "MotoGP" genom att låta den nya ZX-9:an se ut som ZX-RR. Men vad alla såklart vill ha är ju en V5:a!

Nja, honda kan nog mycket väl släppa något som är gp-replika.
Det tråkiga är att de nog räknar med att cbr600 och kanske nästa cbr1000 är "replikor".
Det tråkiga är att vare sig yamaha/suzuki/annan släpper en replika, så kommer de ändå vara alldeles för snälla chassi/motormässigt, jämfört med exempelvis vad en rg500/rd500 var när de kom i mitten på 80-talet.
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top