Ducati-tråden

Ställer frågan här också. Någon som har drevat om sin? Fram eller bak och hur många kugg isf? Jag har en Hypermotard 1100.

Skickat från min Honor 8 via Tapatalk
 
Behöver få tag i en original (alt. täckt) kopplingskåpa till 1100:an. Det enda jag kan hitta är på eBay. Var kan man beställa en sån?

Skickat från min Honor 8 via Tapatalk
 
600 mil och nu börjar redan bakdäcket ta slut.
Tips på däck med lång livstid tack!

Monster 821
 
600 mil och nu börjar redan bakdäcket ta slut.
Tips på däck med lång livstid tack!

Monster 821

Vad har du använt för däck fram till dags datum? Rosso II?
Är också intresserad av bra alternativ.
Mina Rosso II däck var totalslut efter ca 450 mil. Första uppsättningen körde jag på corden efter ~470 mil.
Provade Bridgestone T30 evo (180/55). Var på slitmarkeringen efter kanske 560-580 mil. En annan nackdel var att TC:n inte gillade minskningen från 60 till 55. Lyckades aldrig aktivera TC:n när jag använde 60-däck men efter bytet till 55 så var det varannan kurva. Då gick jag ändå ner från nivå 2 till 1...
Bytte till Rosso III idag så nu är det återigen 180/60 och den gula/oranga lampan lyser med sin frånvaro.
 
Last edited:
Japp!
Rosso II är det som sitter på och däcket i sig har fungerat fint.
Men jag har inte lust att yta däck varje säsong.
 
Japp!
Rosso II är det som sitter på och däcket i sig har fungerat fint.
Men jag har inte lust att yta däck varje säsong.
Sportsmart Till? 2 är däcket för dig. Eller Roadsmart.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
 
Michelin pilot road 4, har ca 400 mil på mina, ej synbart slitage än.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
 
Michelin pilot road 4, har ca 400 mil på mina, ej synbart slitage än.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

Road 4 är riktigt bra. Även föregångaren Road 3 funkade väldigt bra och jag körde ca 1100 mil på samma bakdäck och bytte i förtid och hade säkert kunnat få ut 2-300 mil på dem.
(KTM 990 SMR, dvs mycket fullöppna spjäll varvat med kraftig motorbroms.)
 
Gillar Ducati. Ok!
Köra Ducati. Ok men händer bara i perioder... typ
Har ändå ett gäng Ducatis.:tummenupp

Här är en pärla, tycker jag! Men modellen gillas ju inte utav alla Ducatister.
999R 2006. "Nine-nine-nine" and "Triple nine"

DSC_0006 (1280x853).jpg DSC_0007 (1280x853).jpg
DSC_0008 (1280x853).jpg DSC_0010 (1280x853).jpg

Min vän PEO är fotograf.
2017.
Ifrån.... En söndag i September.
Lyckades i år, få till ett öppet-hus-garage och städat utav golvet ordentligt. Förra året blev inget utav detta gjort. Glömde som vanligt att ta ordentligt med kort, men några vart det. Här är några utav besöksbilarna! Det måste vart ett gäng över 50 hojar där, ett gäng finbilar, de som kom gående, fick parkera en bit ifrån. 100 besökare! Åtgång: 16 kannor brygg-kaffe, 55 bullar, 80 korv&bröd och ett 30 tal läsk..... Serveringen hade fullt upp. Ståfika.
 
Last edited:
851 Tricolor 1988, såld ny i Sverige, står som privatimport! Lundgrens Motor Avesta. Beställd utav kund. Leverans april 1989.
Något gick galet med en reklamation. Ducati bytte generalagent. Cyckeln köptes tillbaka utav återförsäljaren.
Lagades och blev liggande i delar till 2011 då den åter besiktigades med 923 mil. Jag köpte den hösten 2013

DSC_0032 (1280x853).jpg DSC_0080x (1280x639).jpg

Min vän PEO är fotograf.
2017.
Ifrån.... En söndag i September.
Lyckades i år, få till ett öppet-hus-garage och städat utav golvet ordentligt. Förra året blev inget utav detta gjort. Glömde som vanligt att ta ordentligt med kort, men några vart det. Här är några utav besöksbilarna! Det måste vart ett gäng över 50 hojar där, ett gäng finbilar, de som kom gående, fick parkera en bit ifrån. 100 besökare! Åtgång: 16 kannor brygg-kaffe, 55 bullar, 80 korv&bröd och ett 30 tal läsk..... Serveringen hade fullt upp. Ståfika.
 
Last edited:
851 SP3 1991, såld ny i Sverige juni 1991. Försvann till Danmark tidigt 2000-tal. Endast någon typ utav för-reggning där. Jag köpte/hämtade den i mars 2006 i snöoväder. Regbes och ursprungskontroll juli 2006. Servade den hos Biscaya och körde med den lite under 2 år. Lite över 3000 mil nu. H-vajer utav, byttes 2008. Så några fler mil är det ju egentligen....

DSC_0035 (1280x853).jpg

Min vän PEO är fotograf.
2017.
Ifrån.... En söndag i September.
Lyckades i år, få till ett öppet-hus-garage och städat utav golvet ordentligt. Förra året blev inget utav detta gjort. Glömde som vanligt att ta ordentligt med kort, men några vart det. Här är några utav besöksbilarna! Det måste vart ett gäng över 50 hojar där, ett gäng finbilar, de som kom gående, fick parkera en bit ifrån. 100 besökare! Åtgång: 16 kannor brygg-kaffe, 55 bullar, 80 korv&bröd och ett 30 tal läsk..... Serveringen hade fullt upp. Ståfika.
 
888SP5 1993. Importerad ifrån Tyskland 2005 hösten 2005. Regbes och ursprungskontroll jan 2006 med 459 mil. Jag köpte den i Göteborg jan 2014 utav killen som tog den till Sverige

DSC_0033 (1280x853).jpg DSC_0034 (1280x853).jpg

Min vän PEO är fotograf.
2017.
Ifrån.... En söndag i September.
Lyckades i år, få till ett öppet-hus-garage och städat utav golvet ordentligt. Förra året blev inget utav detta gjort. Glömde som vanligt att ta ordentligt med kort, men några vart det. Här är några utav besöksbilarna! Det måste vart ett gäng över 50 hojar där, ett gäng finbilar, de som kom gående, fick parkera en bit ifrån. 100 besökare! Åtgång: 16 kannor brygg-kaffe, 55 bullar, 80 korv&bröd och ett 30 tal läsk..... Serveringen hade fullt upp. Ståfika.
 
Vad tror ni om nya scrambler 1100 då?
Vid första anblick tycker jag att den närmat sig förra generationen av monster, kanske beror på avgassystemets dragning?
Sen var det ju en himla ful uppdatering av instrumenteringen. Förvisso bra med växelindikator och soppamätare.

https://scramblerducati.com/en/bike/1100#1
 
Vad tror ni om nya scrambler 1100 då?
Vid första anblick tycker jag att den närmat sig förra generationen av monster, kanske beror på avgassystemets dragning?
Sen var det ju en himla ful uppdatering av instrumenteringen. Förvisso bra med växelindikator och soppamätare.

https://scramblerducati.com/en/bike/1100#1

:tummenupp:tummenupp:tummenupp
Provkörde Desert Sled i somras, gillade skarpt men maskinen kändes uddlös. Tror att detta är precis vad som behövs för att få lite jävlar och anamma i Scramblefamiljen.
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top