Ducati-tråden

Tips modell och försäkring

tjena
är inne på att skaffa mig en ny hona i form av en Ducati Monster.
vilken stl på motor är jag lite osäker på. lutar väl åt 750 eller 900...
kanske från sena 90-talet. eller tidiga 2000-talet.
någon stor skillnad på årsmodellerna där omkring? insprut, fjädring med mera... försökt hänga med på alla inlägg men får inte fram så mycket kring dessa modeller. handlar mest om 600-620..

är även en försäkringsfråga. är ute efter en realtivt låg månadsavgift :)
vart har ni era hojar försäkrade?
något bolag som är bättre än det andra och även billigare såklart ;)

bor i sthlm.

tacksam för tips innan telefonkonferancen sätter igång med de olika bolagen :)

:fyllisar
 
Hur stort i så fall?

Verktygspåse och så får man plats med en skivbromslåsklump, några säkringar och en diodlampa med storleken EN lysdiod..

VISA kortet har man i innerfickan och de täcker ju resten... :tummenupp

är även en försäkringsfråga. är ute efter en realtivt låg månadsavgift :)

inget klår en gammelhyper!:Bugar

kolla här om du vill veta likheter/skillnader

http://www.motorcyclespecs.co.za/bikes/Ducati.htm
 
Last edited:
är inne på att skaffa mig en ny hona i form av en Ducati Monster.
vilken stl på motor är jag lite osäker på. lutar väl åt 750 eller 900...
kanske från sena 90-talet. eller tidiga 2000-talet.

Har hört att man bör satsa på modeller med insprut, dvs 620i, 900i. Ska vara lite skillnad i effekt dära.
 
Kompisen bromsade omkull med sin Monster och slog sönder kåpan över vattenpumpen. Det fixade vi en ny men när vi skulle byta visade det sig att flisor från kåpan hade gått in o slagit sönder impellern! :gnissla

Nu behöver han verkstadshandboken för att vi skall kunna se hur den sitter fast, om det går att byta själv och hur vi ska göra om vi har fått in alumniumflisor i kylssystemet....:rolleyes:

(Jag ska sparka in honom på SH och Ducceklubben så får han själv leta men det är första hojen och han e mest uppgiven just nu...)

Någon som har boken på fil eller goda råd hur gå till väga?

P

Jag har en verkstad manual på fil :)
 
tjena
är inne på att skaffa mig en ny hona i form av en Ducati Monster.
vilken stl på motor är jag lite osäker på. lutar väl åt 750 eller 900...
kanske från sena 90-talet. eller tidiga 2000-talet.
någon stor skillnad på årsmodellerna där omkring? insprut, fjädring med mera... försökt hänga med på alla inlägg men får inte fram så mycket kring dessa modeller. handlar mest om 600-620..

är även en försäkringsfråga. är ute efter en realtivt låg månadsavgift :)
vart har ni era hojar försäkrade?
något bolag som är bättre än det andra och även billigare såklart ;)

bor i sthlm.

tacksam för tips innan telefonkonferancen sätter igång med de olika bolagen :)

:fyllisar

Du ska ju tjacka min! :D
http://www.blocket.se/vi/29791845.htm
 
Kom ju iförsig på att du inte var interesserad av att köpa den ,det hade jag glömt bort men va fan man kan ju inte minnas allt....så där är det visst när man har småungar som inte fattar att de ska sova på nätterna...det blir inte så tillförlitligt i skallen...
 
Kom ju iförsig på att du inte var interesserad av att köpa den ,det hade jag glömt bort men va fan man kan ju inte minnas allt....så där är det visst när man har småungar som inte fattar att de ska sova på nätterna...det blir inte så tillförlitligt i skallen...

Haha precis, jag älskar den men vill ha banhoj! Älskar min egen med för den delen, men kan inte ha två :huvet
 
mmmm om det bara var frågan om två...
 
Ny Ducce ägare

Hej.

I förra veckan köpte jag min första ducati. Det blev ett Monster S4 från -01.
 
Lite blandade Ducatibilder från EICMA i Milano häromdan , både nya modeller och gamla.
 

Bifogat

  • 20101103268-Optimized.jpg
    20101103268-Optimized.jpg
    115.4 KB · Visningar: 87
  • IMAG0007-Optimized.jpg
    IMAG0007-Optimized.jpg
    145.1 KB · Visningar: 82
  • 20101103267-Optimized.jpg
    20101103267-Optimized.jpg
    129.1 KB · Visningar: 94
  • 20101103265-Optimized.jpg
    20101103265-Optimized.jpg
    139 KB · Visningar: 90
  • 20101103264-Optimized.jpg
    20101103264-Optimized.jpg
    127.8 KB · Visningar: 107
  • 20101103263-Optimized.jpg
    20101103263-Optimized.jpg
    158.2 KB · Visningar: 89
  • 20101103270-Optimized.jpg
    20101103270-Optimized.jpg
    130 KB · Visningar: 85
  • 20101103269-Optimized.jpg
    20101103269-Optimized.jpg
    130.9 KB · Visningar: 95
och lite fler ändå
 

Bifogat

  • IMAG0009-Optimized.jpg
    IMAG0009-Optimized.jpg
    142.8 KB · Visningar: 82
  • IMAG0098-Optimized.jpg
    IMAG0098-Optimized.jpg
    123.3 KB · Visningar: 95
  • IMAG0153-Optimized.jpg
    IMAG0153-Optimized.jpg
    141.6 KB · Visningar: 88
Efter att supersporten lösts in av förskingringsbolaget så går man nu i tankarna att på allvar ta kliver in på 2000-talet och till insprutning. Har kollat på 748 & 996 men behöver nog lite köpråd... Det säger sig självt att 996 är starkare etc men finns det några årsmodellsrelaterade problem? Funderar på nåt mellan -01-03.

Är inne på 10:e hojen och har avverkat 3 ducce hittills men har aldrig varit över 80Hk-strecket :D och förutom en ungdomssynd med en radfyra har det enbart varit 1- & 2cyl.

Känns som att allt blir väldigt mycket mer komplext med fyrventilare och insprutning men det kanske bara är jag som börjar bli gubbig :D
 
Efter att supersporten lösts in av förskingringsbolaget så går man nu i tankarna att på allvar ta kliver in på 2000-talet och till insprutning. Har kollat på 748 & 996 men behöver nog lite köpråd... Det säger sig självt att 996 är starkare etc men finns det några årsmodellsrelaterade problem? Funderar på nåt mellan -01-03.

Är inne på 10:e hojen och har avverkat 3 ducce hittills men har aldrig varit över 80Hk-strecket :D och förutom en ungdomssynd med en radfyra har det enbart varit 1- & 2cyl.

Känns som att allt blir väldigt mycket mer komplext med fyrventilare och insprutning men det kanske bara är jag som börjar bli gubbig :D

Varför inte 998.. då får du ju den nyare motorn?...
 
Varför inte 998.. då får du ju den nyare motorn?...

Hade jag kunnat tänka mig men den är svårare att hitta och den är lite i överkant vad jag kan tänka mig att betala... Tänkte landa mellan 50-70 nånstans, helst i den lägre häraden då jag tänkte behålla hyndan.

Alternativet är ju en gammel-SS igen men jag har ju avverkat två såna så det känns som att det vore kul med nåt nyare.
 
Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Back
Top