Ducati-tråden

Så efter cirka 250 mil så läcker den olja från bakre cylindern....
Samt ena packboxen i framgaffeln.
Nu är jag nöjd att jag köpt från en firma med garanti.

Tråkigt iaf att behöva lämna in den inom loppet av ett par månader.

Så den ryker sannolikt till våren.

Riktigt tråkigt, och dåligt, inget av dessa bör ju kunna härledas till barnsjukdom på en ny modell.
Poängen med nytt är ju att man ska slippa fel som dom du nu åkt på, bra med garanti, och IBC ärju bra så för den skull lär det ju lösa sig, men ändå...
 
Riktigt tråkigt, och dåligt, inget av dessa bör ju kunna härledas till barnsjukdom på en ny modell.
Poängen med nytt är ju att man ska slippa fel som dom du nu åkt på, bra med garanti, och IBC ärju bra så för den skull lär det ju lösa sig, men ändå...

Fast nu är det ju inte en ny hoj det handlar om, utan en SF 848.
Trist ändå såklart, men sånt som händer och hade han köpt hojen privat hade det varit riktigt jobbigt.
 
Yes!
Korrekt, det hade blivit en dyr läxa om det var ett privatköp.
Nu ska den in på garantiåtgärd.
Som det låter så får dom plocka ner den ordentligt vilket låter dyrt.
Ingen Skugga på IBC.
Inte en tillstymmelse till tjafs där inte.
 
Fast nu är det ju inte en ny hoj det handlar om, utan en SF 848.
Trist ändå såklart, men sånt som händer och hade han köpt hojen privat hade det varit riktigt jobbigt.
Sorry, helt rätt, jag va lite för snabb och uppfattade det som cykeln va ny, ibland blir dom stående, Biscaya har flera cyklar upp till 10 år fabriksnya till salu:va
Men som sagt trist ändå.
 
Yes!
Korrekt, det hade blivit en dyr läxa om det var ett privatköp.
Nu ska den in på garantiåtgärd.
Som det låter så får dom plocka ner den ordentligt vilket låter dyrt.
Ingen Skugga på IBC.
Inte en tillstymmelse till tjafs där inte.

Inte ett dugg förvånad över bemötandet. IBC är ett föredöme för alla andra handlare och verkstäder.
 
Sorry, helt rätt, jag va lite för snabb och uppfattade det som cykeln va ny, ibland blir dom stående, Biscaya har flera cyklar upp till 10 år fabriksnya till salu:va
Men som sagt trist ändå.

Ingen fara skedd, ibland är det svårt att hålla reda på vem som kör vilken hoj.

Jag har aldrig varit hos Biscaya men jag har sett deras annonser ibland och det känns som att anledningen till att de har många äldre hojar stående är för att de inte verkar fatta att man måste justera priset när hojen blir äldre, oavsett om den använts eller ej.
 
Ingen fara skedd, ibland är det svårt att hålla reda på vem som kör vilken hoj.

Jag har aldrig varit hos Biscaya men jag har sett deras annonser ibland och det känns som att anledningen till att de har många äldre hojar stående är för att de inte verkar fatta att man måste justera priset när hojen blir äldre, oavsett om den använts eller ej.

Deras prisbild är väldigt ”speciell” överlag...
 
Yes!
Korrekt, det hade blivit en dyr läxa om det var ett privatköp.
Nu ska den in på garantiåtgärd.
Som det låter så får dom plocka ner den ordentligt vilket låter dyrt.
Ingen Skugga på IBC.
Inte en tillstymmelse till tjafs där inte.

Varför sälja för detta? Jag skulle betrakta det som ett plus att få det åtgärdat, en mindre grej att oroa sig för.
Grym hoj förövrigt!
 
Ingen fara skedd, ibland är det svårt att hålla reda på vem som kör vilken hoj.

Jag har aldrig varit hos Biscaya men jag har sett deras annonser ibland och det känns som att anledningen till att de har många äldre hojar stående är för att de inte verkar fatta att man måste justera priset när hojen blir äldre, oavsett om den använts eller ej.

Det är ju skitbra ju, för oss som tycker att nya hojar var bättre förr!
 
Tillbringade mycket tid i Duacatis monter under mässan i Göteborg. Djävligt läckra hojar, speciellt deras äventyrsmodell.
 
Det är ju skitbra ju, för oss som tycker att nya hojar var bättre förr!

Jo, i och för sig. Men det är ju helt valfritt att betala fullpris för en gammal hoj om man vill. Jag tror bara att den kundkretsen är lite begränsad.
 
Jo, i och för sig. Men det är ju helt valfritt att betala fullpris för en gammal hoj om man vill. Jag tror bara att den kundkretsen är lite begränsad.

Ja man behöver ju inte spendera många minuter på blocket innan man inser att dom sticker ut prismässigt.
Men det kanske finns en kundkrets som inte kollar annonser utan bara trippar in hos sin lokala handlare?
Annars är det smått obegripligt att dom överlever.
 
Jag har köpt en Ducati Monster S4 idag som ett litet vinterprojekt.
Det är min första Ducati så jag har noll koll på var jag köper reservdelar.

Var köper ni era delar?
 
Handlade service delar, filter, tändstift från Biscaya Motor i veckan. Annars handlar jag ofta på e-bay från England.
 
Tack. Kollade på ebay men det var mest avgassystem tyckte jag. Men jag skall kolla bara på ebay UK.
 
Handlade service delar, filter, tändstift från Biscaya Motor i veckan. Annars handlar jag ofta på e-bay från England.

Jag vill göra en storservice samt byta kamremmarna då den stått still i nästan 3 år. Jag såg att det finns servicekit där de inkluderar fyra lager. Brukar man byta lager när kamremmarna byts? Det är väl lager till stödrullar misstänker jag?
 
Det beror ju på om lagren är dåliga.
Du har ju tid på dig så du kan ju ta bort gamla remmarna och kolla rullar o lager och se vad du behöver köpa.
De ställen jag har handlat från på ebay.de skickar på några dagar.
Eller så ringer du IBC och kollar, det skiljer inte många kronor.
 
Kollar nu på Hypermotard 950, supersport 939s eller Monster 1200s? Vilken hoj kommer man tröttna minst på? Vill ha en hoj med bra bottendrag, acceleration som är grym, styrning och bromsar med bra respons. Skjutsa och packning är oviktigt. Men man måste kunna åka hyfsat bekvämt och utan för mycket tryck på handlederna.
 
Back
Top