Ducati-tråden

Ha haft min i snart 2½ månad och ännu har inte kärleken svalnat. Det känns precis som närman är nykär varje gång man vrider om nyckeln och får trycka på startknappen, pirrar lite i magen för att så fort motorn startar mot ett leende.
Tror och hoppas att denna känsla sitter i länge.

Ska kanske tillägga att jag hunnit med drygt 350mil under tiden jag haft den.

 Härligt att höra!
Har gjort som du och köpt hojen man drömde om när den kom.
Då fanns det inte ekonomi för att köpa en men nu!
Det blev en-96:a

image.jpg
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    238.7 KB · Visningar: 106
Går i köpestankar, och denna tråd kanske inte är den bästa att ställa frågan i :D, men exakt hur pass "bra" är egentligen en 848? Då åsyftar jag inte prestanda, jämförelse med andra cyklar, dess svagheter tillika styrkor - det jag är intresserad av är hur pass välbyggd den egentligen är? Hur väl håller den ihop? Hur ser det ut med serviceintervaller? Som jag förstått det är Ducati lite som en Alfa Romeo, för de som tycker om att ha något fint att kolla på, att glida och att meka - jag varken gillar att glida eller meka :) Jag är intresserad av en 08/09 848 - finns det några barnsjukdomar? Hur väl fixar den stadskörning?
 
Last edited:
Här kommer man nog hälsa på då och då
Köpte min Ducati Monster för två veckor sen och övningskör för fulla muggar
Just nu är min handledare utomlands så jag får bara starta den lite i garaget för att höra den :)

Men snart så :banana
 
Jag älskar mullret från min Ducce 900SSie. Det sitter Ducati Performance på den. Är den någon som vet vad det blir för ljudnivå med med de som "ljuddämpare"? Klarar man bullergränsen på 95 dB på t.ex. Gelleråsen? Är den någon som varit på bana med den kombinationen av hoj och avgasningsrör? Var det ok?
 
Foto0283.jpg. Någon annan som är intresserad av dessa dekaler ? Gratis dessutom. PMa din adress, så skickar jag dom till dej. Redan bortskänkta.
 
Last edited:
Vilket varvtal gillar monstet 796 böst på
När jag kör 80-90 väg på högsta växel känns den lite "ryckig" ca <3000 rpm
Men det skall kanske vara så??
 
Jag älskar mullret från min Ducce 900SSie. Det sitter Ducati Performance på den. Är den någon som vet vad det blir för ljudnivå med med de som "ljuddämpare"? Klarar man bullergränsen på 95 dB på t.ex. Gelleråsen? Är den någon som varit på bana med den kombinationen av hoj och avgasningsrör? Var det ok?

Är det Remus burkar?
Köpte även jag en 900SSie så sent som i förra veckan, helnöjd och asgött ljud i piporna.
Jag vet dock att förra ägaren nämnde att han var tvungen att köra med "dB-killers" iskruvade för att klara bullergränserna på banorna.



Hämtade iaf denna av en trevlig herre i Vänersborg förra veckan :
2.jpg


Blev lite kallt på natten efter att det regnat hela dagen, men hem kom jag runt halv två!
Tuggade väg som ingenting, blev lite väl skitig bara efter man blev tvingad att ligga bakom ett par lastbilar ngn mil..
 
Är det Remus burkar?
Köpte även jag en 900SSie så sent som i förra veckan, helnöjd och asgött ljud i piporna.
Jag vet dock att förra ägaren nämnde att han var tvungen att köra med "dB-killers" iskruvade för att klara bullergränserna på banorna.

Japp, Remus burkar.
Orginalburkarna följde med. Får väl eventuellt byta när jag ska ut på bana. :gnissla

Grattis till fin hoj! Årsmodell? Min är en -02.

Duccen.jpg
 
Lyckades med konst stycket att sparka sönder min vänstra bakre blinkers som nu hänger i kabeln
Var köper man nytt billigast o är det lätt o fixa själv

/ Newbe
 
Lyckades med konst stycket att sparka sönder min vänstra bakre blinkers som nu hänger i kabeln
Var köper man nytt billigast o är det lätt o fixa själv

/ Newbe

Ska du köra original så är det nog enklast o få tag på via Ebay eller helt enkelt hos en ducati-handlare.
Byta ut den själv är inga bekymmer alls, med reservation för att du inte sparkat sönder skärmen som blinkersen sitter i.
 
Ska du köra original så är det nog enklast o få tag på via Ebay eller helt enkelt hos en ducati-handlare.
Byta ut den själv är inga bekymmer alls, med reservation för att du inte sparkat sönder skärmen som blinkersen sitter i.

Ser ut som det bara är fästet :-(
Köpte snabblim på Jula som höll i 90km/h :-)
Får fixas till vintern.
Nu går alla pengar till att ta körkortet :-)

Tack för svar
 
Hej,

Som en ny Ducati ägare så behöver jag få hjälp av en Ducceproffs här.
Har en S4 från 2001 som rullat 3200mil. Vet ej hur förra ägearen kört med den före mig.
Läst att kopplingen håller allt mellan 300-3000mil beroende på körstil.
Det skramplar och skakar mer än innan när man skal gasa iväg från stillastående. Framförallt vid start i uppförsbackar. Skrammelljud från kopplingen och det skakar/vibrerar en del.
Låter det som att det är dags för en inspektion av kopplingen?

Jag kan "slira" med kopplingen för att komma i väg mjukt och det känns inte helt rätt.
Om det är kopplingen så är det relativt enkelt att utföra jobbet själv och då undrar jag om det Finns en nätbutik som har bra grejor för shyffsat bra peng?
 
Som sagt, ie står för insprutningen, Tidigare SS har förgasare.

här är en liten lista vad förkortningarna står för:
"DS = dual spark
IE = injected engine-----1999 - 2003 900's are refered to as an "IE" often
SS = SUPERSPORT
FE = FINAL EDITION the last of the carbed supersports
SP = SPORTS PRODUCTION,a ninteys catch cry,post 1995 supersports became SP's"
 
Som sagt, ie står för insprutningen, Tidigare SS har förgasare.

här är en liten lista vad förkortningarna står för:
"DS = dual spark
IE = injected engine-----1999 - 2003 900's are refered to as an "IE" often
SS = SUPERSPORT
FE = FINAL EDITION the last of the carbed supersports
SP = SPORTS PRODUCTION,a ninteys catch cry,post 1995 supersports became SP's"

Tack! :tummenupp
 
Hej,

Som en ny Ducati ägare så behöver jag få hjälp av en Ducceproffs här.
Har en S4 från 2001 som rullat 3200mil. Vet ej hur förra ägearen kört med den före mig.
Läst att kopplingen håller allt mellan 300-3000mil beroende på körstil.
Det skramplar och skakar mer än innan när man skal gasa iväg från stillastående. Framförallt vid start i uppförsbackar. Skrammelljud från kopplingen och det skakar/vibrerar en del.
Låter det som att det är dags för en inspektion av kopplingen?

Jag kan "slira" med kopplingen för att komma i väg mjukt och det känns inte helt rätt.
Om det är kopplingen så är det relativt enkelt att utföra jobbet själv och då undrar jag om det Finns en nätbutik som har bra grejor för shyffsat bra peng?

Kopplingsslammer hör väl till charmen med ducce -torrkoppling !
men vad menar du med att du kan slira med kopplingen för att komma iväg mjukt ?? det är väl det man har en koppling till ?
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top