Ducati Streetfighter

Som nybliven ägare till en -10 SF-S tänkte jag bara hojta till i tråden..
Sen undrar jag varför jag int har köpt mig en sån här leksak tidigare, fifan vilket öös!! Lite mer klös än i gamm monstern :D
Och hon gör ju int ont att titta på heller :cool:

Synd ba sommarn håller på att ta slut, vinten kommer kännas låååång :banghead:
 
Som nybliven ägare till en -10 SF-S tänkte jag bara hojta till i tråden..
Sen undrar jag varför jag int har köpt mig en sån här leksak tidigare, fifan vilket öös!! Lite mer klös än i gamm monstern :D
Och hon gör ju int ont att titta på heller :cool:

Synd ba sommarn håller på att ta slut, vinten kommer kännas låååång :banghead:

Hoppas du är nöjd med hojen!

Snart dags att ställa av.. tänkte byta olja och filter innan. Denna oljan borde fungera va? http://www.24mx.se/mc/p/castrol-power1-olja-och-oljefilter--ducati-streetfighter-s-2012/28476/

Olja och filter för 549kr:)
 
Det börjar bli läge att byta däck på Streetfightern. Vad kör ni på för däck? Jag har funderat på Pilot Power Pure, nån som har erfarenhet av dom på en Streetifighter?
 
Det börjar bli läge att byta däck på Streetfightern. Vad kör ni på för däck? Jag har funderat på Pilot Power Pure, nån som har erfarenhet av dom på en Streetifighter?

Jag kör Diablo Rosso Corsa på min, har inte provat Power Pure. Satte på såna på min förra hoj, men provkörde dom aldrig innan jag sålde den tyvärr. Det enda som skulle kunna vara ett problem är att DTC förutsätter vissa profiler på däcken för att fungera bra, den mäter ju skillnaden i rotationshastighet mellan fram- och bakhjulet. Däck med helt andra profiler jämfört med originaldäcken skulle kunna ge problem, därför har jag hittills hållit mej till Pirelli. Å andra sidan verkar många byta utan att uppleva något konstigt...
 
Jag kör Diablo Rosso Corsa på min, har inte provat Power Pure. Satte på såna på min förra hoj, men provkörde dom aldrig innan jag sålde den tyvärr. Det enda som skulle kunna vara ett problem är att DTC förutsätter vissa profiler på däcken för att fungera bra, den mäter ju skillnaden i rotationshastighet mellan fram- och bakhjulet. Däck med helt andra profiler jämfört med originaldäcken skulle kunna ge problem, därför har jag hittills hållit mej till Pirelli. Å andra sidan verkar många byta utan att uppleva något konstigt...

Tack för svaret. Jag tror jag köper ett set Power Pure och testar, i värsta fall så får man väl byta till nåt annat om jag inte blir nöjd.
 
Jag kör Diablo Rosso Corsa på min, har inte provat Power Pure. Satte på såna på min förra hoj, men provkörde dom aldrig innan jag sålde den tyvärr. Det enda som skulle kunna vara ett problem är att DTC förutsätter vissa profiler på däcken för att fungera bra, den mäter ju skillnaden i rotationshastighet mellan fram- och bakhjulet. Däck med helt andra profiler jämfört med originaldäcken skulle kunna ge problem, därför har jag hittills hållit mej till Pirelli. Å andra sidan verkar många byta utan att uppleva något konstigt...
Hej, vad tycker du om Diablo Rosso Corsa?

Kör med Diablo Rosso 2 och tycker de är väldigt bra, förutom att de är väldigt hala när de är kalla och det är runt tio grader eller kallare ute. Kör jag knix när det är så kallt behöver däcken tre varv innan man vågar börja pressa. Antar att Diablo Rosso Corsa bör kräva än mer uppvärmning innan de kommer upp i temperatur?

Nu kör jag visserligen ER6, men tänkte att en Streetfighter har ju också hyggligt med pulver :glömdet :brinnerup

Streetfightern är drömhojen, skulle aldrig våga prova en sån, då det garanterat lär slå slint i skallen och man går och köper en...

När ni kör bana med era hojar, vågar ni pressa då? Skulle själv vara så grymt rädd att sabba en så fin hoj :tungan
 
Hej, vad tycker du om Diablo Rosso Corsa?

Kör med Diablo Rosso 2 och tycker de är väldigt bra, förutom att de är väldigt hala när de är kalla och det är runt tio grader eller kallare ute. Kör jag knix när det är så kallt behöver däcken tre varv innan man vågar börja pressa. Antar att Diablo Rosso Corsa bör kräva än mer uppvärmning innan de kommer upp i temperatur?

Nu kör jag visserligen ER6, men tänkte att en Streetfighter har ju också hyggligt med pulver :glömdet :brinnerup

Streetfightern är drömhojen, skulle aldrig våga prova en sån, då det garanterat lär slå slint i skallen och man går och köper en...

När ni kör bana med era hojar, vågar ni pressa då? Skulle själv vara så grymt rädd att sabba en så fin hoj :tungan

Vad gäller däcken så har jag väl inget negativt att säga direkt. Körde några mil i regn för ett par veckor sedan, och det var lite läskigt, speciellt utan TC inkopplat, det spann rätt bra ut ur rondellerna. Det är flera år sedan jag körde knix, så jag kan inte säga hur däcken ter sig där. Storbana funkar fint, i mitt numera blygsamma tempo. Dom duger säkert för snabbare förare också.

Man får inte fundera för mycket på att vurpa när man kör bana tycker jag. Det kan lika gärna hända på vanlig väg. Men mitt tempo är lugnare nu än vad det var för ett par år sedan, inte för att jag har dyrare hoj utan för att jag kör mindre (totalt mindre än 100 mil i år, varav 3 bandagar) och inte får samma banrutin. men nästa år kanske det blir bättring... :fyllisar

Varför inte testa en SF förresten, dom börjar komma ner otrevligt mycket i pris nu tycker jag.
 
Vad gäller däcken så har jag väl inget negativt att säga direkt. Körde några mil i regn för ett par veckor sedan, och det var lite läskigt, speciellt utan TC inkopplat, det spann rätt bra ut ur rondellerna. Det är flera år sedan jag körde knix, så jag kan inte säga hur däcken ter sig där. Storbana funkar fint, i mitt numera blygsamma tempo. Dom duger säkert för snabbare förare också.

Man får inte fundera för mycket på att vurpa när man kör bana tycker jag. Det kan lika gärna hända på vanlig väg. Men mitt tempo är lugnare nu än vad det var för ett par år sedan, inte för att jag har dyrare hoj utan för att jag kör mindre (totalt mindre än 100 mil i år, varav 3 bandagar) och inte får samma banrutin. men nästa år kanske det blir bättring... :fyllisar

Varför inte testa en SF förresten, dom börjar komma ner otrevligt mycket i pris nu tycker jag.
Det var främst försäkringsbiten jag syftade på när det gäller bankörning med en dyr, fin hoj, den gäller ju inte (om man vill vara ärlig..), men det är väl som du säger, man får låta bli att tänka på att det kan hända (att man vurpar alltså..)

Ja, ska nog prova en Streetfighter nästa säsong, bara att hoppas att man tycker att den är jättetråkig att köra (vilket ju är jättetroligt :tungan)
 
Ja, ska nog prova en Streetfighter nästa säsong, bara att hoppas att man tycker att den är jättetråkig att köra (vilket ju är jättetroligt :tungan)

SuperDuken är också jättetrist annars, men lite billigare i inköp (så det inte gör lika ont i hjärtat när man kastar den i backen).
 
SuperDuken är också jättetrist annars, men lite billigare i inköp (så det inte gör lika ont i hjärtat när man kastar den i backen).
Får väl prova den också, även om den inte ens har hälften av Strettfighterns utstrålning... får nog prova en Tuono också, men där är det å andra sidan kanske problem med att (snabbt) få tag på reservdelar om det skulle behövas...
 
Får väl prova den också, även om den inte ens har hälften av Strettfighterns utstrålning... får nog prova en Tuono också, men där är det å andra sidan kanske problem med att (snabbt) få tag på reservdelar om det skulle behövas...

Mängden utstrålning är väl same same tycker jag (och det verkar inte som att jag är ensam om den åsikten).

Men medan Ducatin är som en av de där vackra flickorna som går runt med skylten i boxningsringen, är SuperDuken den ärrade boxaren som hyperventilerar och tuggar fradga :D
 
När ni kör bana med era hojar, vågar ni pressa då? Skulle själv vara så grymt rädd att sabba en så fin hoj :tungan

Man ska inte ha en dyrare hoj än att man har råd att skrota den :fakta

(Egentligen inte för att man kommer att skrota den, utan för att man kommer tänka på att skrota den, vilket både gör risken för det större, och glädjen av att åka mindre).
 
Mängden utstrålning är väl same same tycker jag (och det verkar inte som att jag är ensam om den åsikten).

Men medan Ducatin är som en av de där vackra flickorna som går runt med skylten i boxningsringen, är SuperDuken den ärrade boxaren som hyperventilerar och tuggar fradga :D

Då vet jag att jag valde rätt, ska man "ligga" så ska det ju vara med det som är vackert :yoparty
Men smaken e ju som baken förstår jag :rofl
 
Mängden utstrålning är väl same same tycker jag (och det verkar inte som att jag är ensam om den åsikten).

Men medan Ducatin är som en av de där vackra flickorna som går runt med skylten i boxningsringen, är SuperDuken den ärrade boxaren som hyperventilerar och tuggar fradga :D
Jag vet inte jag, men av de två alternativen ovan så ser jag inget fel i det första alternativet :D
 
Man ska inte ha en dyrare hoj än att man har råd att skrota den :fakta

(Egentligen inte för att man kommer att skrota den, utan för att man kommer tänka på att skrota den, vilket både gör risken för det större, och glädjen av att åka mindre).
Kan tänka mig att det är så ja :)
 
????
fråga kolon: stämmer ryktet att Ducatis Stockholm lägger ner till årskiftet??:3freak

nån som kan bekräfta?:confused::confused::confused:

isf , ytterligare en till handlare i graven = större helvete och hitta service på en ducce:mad::mad:
 
Jag vet inte jag, men av de två alternativen ovan så ser jag inget fel i det första alternativet :D

Har haft KTM SD innan min Streetfighter S. Det är definitivt hojar ur samma skola, grunden är ganska lik även om KTM satsat på en basic-hoj med massor av attityd. Ducatin är lite mer bling, pulver och finesser... vid byte från ER-6:an blir du nog inte besviken vilken du än tar. Risken är att du fastnar direkt när du provkör, så se till att ha finansieringen klar :fakta
 
Har haft KTM SD innan min Streetfighter S. Det är definitivt hojar ur samma skola, grunden är ganska lik även om KTM satsat på en basic-hoj med massor av attityd. Ducatin är lite mer bling, pulver och finesser... vid byte från ER-6:an blir du nog inte besviken vilken du än tar. Risken är att du fastnar direkt när du provkör, så se till att ha finansieringen klar :fakta
Ok, vad fick dig att byta SD:n mot en Streetfighter?
 
Om man får lägga sig i ..:D lite koll på dessa hojar har jag ialf .. Hur som haver kommer man från en kawa ER6-n rätt mysig lagom hoj va ? Så lär Sd va brutal så det räcker hehe + Sd är mer lättkörd/ hanterbar och mkt billigare .

Duccen har mer power men det märks nästan enbart i toppregistret ..

Dessutom går man på en Superduke R svart så är den i mitt tycke den råaste streetfightern , Duccen är cool den med såklart men Sd är mer clean byggd !
Skål !
 
Om man får lägga sig i ..:D lite koll på dessa hojar har jag ialf .. Hur som haver kommer man från en kawa ER6-n rätt mysig lagom hoj va ? Så lär Sd va brutal så det räcker hehe + Sd är mer lättkörd/ hanterbar och mkt billigare .

Duccen har mer power men det märks nästan enbart i toppregistret ..

Dessutom går man på en Superduke R svart så är den i mitt tycke den råaste streetfightern , Duccen är cool den med såklart men Sd är mer clean byggd !
Skål !
För att vara allvarlig så lär en SD duga mer än väl, det finns ingen rationell anledning att pröjsa dubbelt så mycket för att få en Streetfighter... men hojar köper man kanske inte alltid med hjärnan... förrutom när det gäller ER6 då kanske! :va

Men på tal om RÅ hoj... för mig kan det inte bli råare än så här, herre min djävul! :kär:Bugar http://www.sporthoj.com/galleri/?do=visabild&id=129113&ordning=desc
(hoppas det är ok att länkade till din hoj Cussler!)

Lägg därtill ljudet från torrkopplingen samt ett termignoni system... ja då framstår Duccen som en fet Ferrari och SD:n som en trimmad SAAB! :glömdet

Men det är som sagt vad jag subjektivt tycker om dessa hojars utstrålning, och det ligger inget rationellt värde i de åsikterna... :tungan
 
Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Back
Top