Ducati Streetfighter tråden

Japp ..då var den här min SF ! Imorgon kommer DP kopplingsplatta..gudlfärgad så den matchar Öhlins gaffeln, öppen kåpa i kolfiber, kromade fjädrar och fina DP brickor. Senare side panels och luftintag i kålfiber...och givetvis helsystem. Speglar måste bytas och bakstänka likaså...och STYRDÄMPAREN.

http://www.idiotmc.se/
 
Ååååhh vilket habegär man kan få.......helt sjukt snygg hoj.
 
Var idag på biscaya och provade några av Ducatis modeller. Streetfightern är gryyymt kul att köra. kom på mig själv flera gånger med att garva inne i hjälmen.
Bara älskar motorkaraktären, råstark på lägre varv och sticker iväg bra när varvet kommer över 8000rpm.

Provade även den nya Monster 1100, Den var lite mera tam. men riktigt fina köregenskaper.
Och sist men inte minst. den nya fina 1198an säger bara Jösses vilken maskin. Kraft i oändlighet och en körkänsla jag förmodligen aldrig mer kommer komma i kontakt med. En hoj som faktiskt skrämde mig. Så avslutningsvis. Tummen upp för Ducati. Hade jag haft pengarna hade jag köpt en streetfighter på plats.
 
Jo, Streetfightern var najs. Men varför demonstrerar dom Ducatihojar för nykomlingar till märket med strypkopplet fortfarande monterat? Det borde vara olagligt att sälja Ducatis utan helt öppna system. Monster 1100 lät mycket bättre, tack vare slipon.
 
Jo, Streetfightern var najs. Men varför demonstrerar dom Ducatihojar för nykomlingar till märket med strypkopplet fortfarande monterat? Det borde vara olagligt att sälja Ducatis utan helt öppna system. Monster 1100 lät mycket bättre, tack vare slipon.

För helsystem till SF´en (eller sliponen för den delen) inte kommit än. Enl Italienskt maner talar de om inte om när det blir. Jag lägger ut ljudet så fort jag har systemet på...och kanske en graf senare :D.
 
Last edited:
Jo, Streetfightern var najs. Men varför demonstrerar dom Ducatihojar för nykomlingar till märket med strypkopplet fortfarande monterat? Det borde vara olagligt att sälja Ducatis utan helt öppna system. Monster 1100 lät mycket bättre, tack vare slipon.
Jo Monster 1100an lät fruktansvärt nice. Men eftersom jag blev helt såld på Streetfightern med "strykopplet" på, Så kan det ju bara bli bättre för en förstagångs testare av märket :D.



Nu när man kommit i kontakt med ägare av Ducati, så har jag en liten fråga.

Vad kostar det egentligen att serva en ducati. Menar nu alltså generellt. Priser på reservdelar.. Service intervaller m,m. Berätta gärna om detta då jag som sagt blev väldigt nyfiken på att bli Ducati ägare.
 
Jo Monster 1100an lät fruktansvärt nice. Men eftersom jag blev helt såld på Streetfightern med "strykopplet" på, Så kan det ju bara bli bättre för en förstagångs testare av märket :D.



Nu när man kommit i kontakt med ägare av Ducati, så har jag en liten fråga.

Vad kostar det egentligen att serva en ducati. Menar nu alltså generellt. Priser på reservdelar.. Service intervaller m,m. Berätta gärna om detta då jag som sagt blev väldigt nyfiken på att bli Ducati ägare.

Service intervallerna ligger på 100 mil, 1200 mil, 2400, 3600 osv.
100 mila servicen är den billigaste. Mellan 1500-2000 :-
1200 mil (liten service) mellan 5000-7000:-
2400 mil (stor service med kamremsbyte) 6000 och öppåt beroende på vad som måste göras. Det är ju 8 ventiler på Streetfightern så åker man på ventiljustering kan det nog bli dyrt :död

Men priser på service är svårt och säga, beror ju på vad som måste göras. Garanti 2 år med fria mil på Streetfightern..
 
Service intervallerna ligger på 100 mil, 1200 mil, 2400, 3600 osv.
100 mila servicen är den billigaste. Mellan 1500-2000 :-
1200 mil (liten service) mellan 5000-7000:-
2400 mil (stor service med kamremsbyte) 6000 och öppåt beroende på vad som måste göras. Det är ju 8 ventiler på Streetfightern så åker man på ventiljustering kan det nog bli dyrt :död

Men priser på service är svårt och säga, beror ju på vad som måste göras. Garanti 2 år med fria mil på Streetfightern..
Okej.
Så det finns inga (mellan) servicar där man kollar ventiler då? menar typ som vid 500mil 1000mil osv. Sen antar jag att alla hojåkare byter olja och filter inför varje ny säsong oavsett miltalet på hojen??

Ska villigt erkänna att jag inte vet nånting och Ducatis motorkonstruktion. Vet bara att dom har kamrem och torrkoppling.

nu vet jag att streetfightern är ny för i år. men finns det några generella fel som man ska hålla koll på med en ducati?
Är det mycket mera mekande med en Ducati än tex en Honda?
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top