Warburton
73% veterinär
Vad tror ni om detta objekt?
http://www2.blocket.se/view/3158181.htm?l=0&c=1&city=0
http://www2.blocket.se/view/3158181.htm?l=0&c=1&city=0
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Närå, han har lagt ut den igen bara eftersom han hade råkat välja fel län.kaZmur skrev:Och vipps så försvann den! Poff!![]()
Tröttnat på blåstenWarburton skrev:Vidare är det en Tysklandsimport. Kan man lita på de låga milen då?
Mmm, har blivit lite kåpsugen - kan dock inte bestämma mig om jag ska skaffa en gammal sporttourer - typ ST2, en SS900 eller en gammal hyper - typ 748bp.HansJ skrev:Tröttnat på blåsten?
Kan nog lita på de låga milen lika mycket som för en svensk hoj. Med tanke på att det är en sporttouring låter det iofs lite, men enl. min erfarenhet kör tyskar i gemen färre mil. De transporterar sig med sina bilar, och nöjesåker med hojen, OM det är bra väder och de får lov för tjejen. Kolla allmänna tillståndet, hur låter motorn, hur ser plastdetaljer ut, fot och handtags-gummin? Ingrodd smuts på svåråtkomliga ställen etc. Ser det OK ut så kan det mycket väl stämma. Servicebok, besiktningspapper etc, även tyskarna besiktar sina hojar och där står milen.
Lycka till, verkar annars vara en trevlig hoj för både korta och långa turer, och du verkar ju köra en hel del
Tja, alltså, problemet är ju det att jag kör alla sorters åkning (utom möjligtvis banåkning, HITTILLS). Jag kör mycket nöjesåkning/inspirerad, men även en hel del långfärder/motorväg.amullo skrev:Kolla så killen vet vad han snackar om.
Borrad ST2 motor? Har jag aldrig sett det. Den är ju redan borrad från fabrik till 944cc.
Valet mellan en ST2 och en äldre 748 måste ju användningsområdet avgöra.
Bara allmänväg? en del motorväg? = ST2
Bankörning? Inspirerad körning på allmänväg? Inga långfärder? = 748
Jag skulle valt en 748:a.. Men jag är väll iochförsig inte helt objektiv. Jag har kört min ca 2000mil på tre år och är fortfarande kanonnöjd, även om jag börjar fundera på att gå upp lite i kubik.. Säg en 1998 916SPS.. eller kanske en 2001 996S.
Jag har kört 748:an till o från Götet och då är man riktigt trött i ryggen efteråt, så tänk på det innan du kör långt.. Då funkar inte hypern optimalt.. Vi åkte tillsammans med en ST4 (916 motor). Han hade inte ont alls och lät betydligt mer utvilad än vad vi var..
Skall du åka o kolla så slå en signal, jag kan hänga på.
PM´ar nummret..
Inte för att jag är Ducce specialist, men den killen har inte koll. Slagvolym är borrning x slaglängd och har inte det förbenaste med topplock att göra...Warburton skrev:Jag påpekade också det där om originalborrningen när jag pratade med honom, då sa han att han trodde att de fixat med topplocken bara, för att ge den en överstorlek, typ 966 el. nåt liknande.
Warburton skrev:...
....frågan är om en SS900 skulle funka bättre då kanske...
korvgubbe skrev:....Jag vet en riktigt fin 900SSie som skall säljas. Halvkåpa medföljer och vid snabb och smidig affär kan säkert priset diskuteras!
![]()
Ja, den var absolut snygg. Det är en snygg modell, så enkelt är det.amullo skrev:Den var snygg..
Warburton: värt att kolla på.. SS´n funkar ju utmärkt på långfärder..
OK, jo, det kanske är så, men det blir svårt att låna och prova om den är bekväm på långtur, eftersom provkörningar sällan blir långtureramullo skrev:Eee humm.. Beror på vem du pratar med.
SS förare menar ofta att deras maskiner är mer behagliga på långfärd än Hyprarna.
Jag menar att de har rätt.
Kolla om du inte kan få låna en och prova. De har ju en ny ST3 också, så kan du jämföra ST med SS
Hmm, OK. Jag förstår. Nja, jag har nog kommit fram till att det får bli en 98 för mig och då antingen en 900SSie eller en ST2. Vill ha en hoj med insprut. Beros lite på vad jag hittar för objekt.diesafe skrev:SS900 fick insprutning -98 plus nytt utseende bl.a.
Jag skulle säga att skillnaden i körställning mellan 748/916 och 900SS inte är stor men den är märkbar. Fick ont i ryggen efter långa turer på hyprarna men får det inte på SS. Däremot är det större påfrestningar på armarna.
Beror ju så klart på hur man är byggd också.
Testa en 748. Funkar det inte så är den lättare att sälja än en SS900.
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |
![]() |
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna
Just nu har portarna öppnat... |
![]() |
MV Agusta inför fem års garanti
MV Agusta tar ett nytt steg... |
![]() |
MV Agusta förlänger garantin till fem år
Italienska motorcykeltillve... |
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |