Ducati Sport 1000 - tråden

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
LULEÅ
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Jag tror PRS-motor har en på lager. Den har inte gått mycket. Tror den är svart.
 

srx600

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
staden
Hoj
Ducati Multistrada 1200s, Ducati Paul Smart LE
Läcker maskin. Har haft 2 1000DS spisar. Makalös motor. Rekommenderas. Hoppas köpet blir av!
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Fast var inte det enbart Paul Smart'en som kom i en begränsad upplaga med Öhlinare och annan lack på ramen etc. Minns inte att Sport gjort det över huvud taget.

Jag sökte på nätet igår efter att trådskaparen hörde av sig till mig via PM om den frågan. Kom också fram till att det antagligen bara var Paul Smart som fick Öhlins från fabrik. Den tillverkades ju i begränsad upplaga under en kort period. Samtidigt hade jag ett svagt minne att tidiga köpare fick sin Sport 1000 utrustad med Öhlins. Men det lyckades jag som sagt inte verifiera. Antagligen minns jag fel när det gäller den detaljen.
 

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
Jag sökte på nätet igår efter att trådskaparen hörde av sig till mig via PM om den frågan. Kom också fram till att det antagligen bara var Paul Smart som fick Öhlins från fabrik. Den tillverkades ju i begränsad upplaga under en kort period. Samtidigt hade jag ett svagt minne att tidiga köpare fick sin Sport 1000 utrustad med Öhlins. Men det lyckades jag som sagt inte verifiera. Antagligen minns jag fel när det gäller den detaljen.

Jag har också ett svagt minne av detta nu när du nämner det. Kan det vara så att vissa marknader fick den dealen?

//Johan
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jag har också ett svagt minne av detta nu när du nämner det. Kan det vara så att vissa marknader fick den dealen?

//Johan

Tror det var så att de som beställde Sport 1000 innan de introducerades fick Öhlins på sina Sport 1000, men det kan som sagt vara så att jag minns helt fel när det gäller den här detaljen.
 

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
LULEÅ
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Som sagt, kompisen har en -06 svart, ca 400 mil, Termignoni (dubbla svarta).
Den är utrustad med -07:ans clip-on. Står i Boden på PRS-motor (Ducati-verkstad).
Lev till Stockholm kan ordnas. Nyskick.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Hur har det gått Klasse?

Riktigt cool hoj btw -och ovanlig, kan inte vara många ex sålda i sverige. Det kanske inte biter på ava men nog borde de vara intresserade av att omsätta lagret.:tummenupp

Och om det inte blir deal så är ju Hondas sp-modeller trevliga.....:D
 

hredgert

hakred
Gick med
6 Aug 2004
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia Tuono 2004
Sport 1000 -06 med banansvingen eller PS'en kommer med stor sannolikhet att bli samlarhojar. De är också riktigt kul att köra och kan göra bra ifrån sig på bana också.

DS1000 motorn är en riktigt bra, det är dock inte gratis att få till mer effekt och vrid. Den ger ungefär 80 kusar på bakhjulet som standard med hyfsat vrid.

Med högkomp kolvar, DP kammar, portning samt PC3'a kommer man upp i 95-100 hästar samt ett jäkla bra vrid långt ner i registret. Se bänkning.

Har torrvägt min och den ligger nu på 172 kg mot org 179.

:hihi
 

Bifogat

  • bankning02.jpg
    bankning02.jpg
    104.8 KB · Visningar: 249

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Dalby
Hoj
En svart Qvarna 701
En 06:a är en riktig drömhoj för mig. Så otroligt vacker. Och ovanliga, som sagt. Höll på att vrida sönder nacken när jag mötte en sådan hemma i byn förra sommaren. Hoppas det blir ett köp för dig :tummenupp
 

dahlgren

#4982
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Enskede
Hoj
ZX7R
mh900e.jpg


Denna är ju en annan drömhojj
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top