Ducati Sport 1000, tändstiftshatten rök, nu död

Och lika förutfattade är de fortfarande...

Nyfikenheten tittar fram, läste igenom tråden, men fann inte vem som betalar, antar att firman tar på sig det eller? Lycka till

Jag fattar inte, hur är det möjligt att placera tändhatten fel? (Om det nu var det, jag har ingen erfarenhet av DS-motorn).

Jag fattar inte, hur är det möjligt att placera tändhatten fel? (Om det nu var det, jag har ingen erfarenhet av DS-motorn).

Jag har faktiskt råkat byta plats på två en gång på en äldre hoj. Det som hände va att den inte starta. That's it, inget annat hände. Sen satte jag dom rätt och den gick precis som vanligt.

PS: frågar en gång till, vilken verkstad hade utfört servicen?

Goodwill-reparation när de rasar din motor :va
Det är väl inga garantier som gäller på den nu längre. Då hade de kunnat hävda att det var han själv som gjort något fel och att det på inget sätt skulle kunna vara den auktoriserade verkstaden som gjort en liten miss. I all evinnerlighet.Så istället är de bussiga och tar på sig det hur som helst. :tummenupp

Trevligt när det löser sig till sist.

Det är väl inga garantier som gäller på den nu längre. Då hade de kunnat hävda att det var han själv som gjort något fel och att det på inget sätt skulle kunna vara den auktoriserade verkstaden som gjort en liten miss. I all evinnerlighet.Så istället är de bussiga och tar på sig det hur som helst. :tummenupp

Trevligt när det löser sig till sist.

Han hade ju precis haft hojen inne på service där de bytt kamremmarna så då pekar rätt mycket på att de gjort fel om hojen rasar precis efteråt :rolleyes:

Ja, skänt att han får det fixat :tummenupp

Han hade ju precis haft hojen inne på service där de bytt kamremmarna så då pekar rätt mycket på att de gjort fel om hojen rasar precis efteråt :rolleyes:

Ja, skänt att han får det fixat :tummenupp

Det kan ju vara en ventil som gått av.

Eller att verkstaden hävdar det inför generalagenten.:rolleyes:

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...