Ducati S4RS!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jäklarns. Provkörde precis en sådan då "Ducati on tour" hade hittat till Halmstad. Det var bannemig kärlek vid första gaspådraget. Helt makalöst. Trodde aldrig att jag skulle säga så om en Ducati, absolut inte om en naken Monster. :3freak

Körde även 999S, det var nog det sämsta jag kört (sanning med modifikation). Nej, hade jag haft de där 180Kkr över som den nu skulle kosta så hade jag nog fanimej öppnat plånboken.

Mumma!

Hållar med. S4:an va dunderskön. Men Fan va dyr en gammal gsxr600 med crossstyre ger samma effekt för en bråkdel av pengarna. Tyvär saknade bakbromsen all känsla.

Min största överaskning va den gula, sportclassic eller vad den hette, klart mer bus per slant. =)

hållundan skrev:
2182405 Jäklarns. Provkörde precis en sådan då "Ducati on tour" hade hittat till Halmstad. Det var bannemig kärlek vid första gaspådraget. Helt makalöst. Trodde aldrig att jag skulle säga så om en Ducati, absolut inte om en naken Monster. :3freak

Körde även 999S, det var nog det sämsta jag kört (sanning med modifikation). Nej, hade jag haft de där 180Kkr över som den nu skulle kosta så hade jag nog fanimej öppnat plånboken.

Mumma!

Det var som attan du som ej känner dig mogen för twin än
:)

Vad var det du fastnade för med monstern, vad var så kass med 999:an ?

Balthazar skrev:
2182420
Min största överaskning va den gula, sportclassic eller vad den hette, klart mer bus per slant. =)

Var också där och körde lite hojar. Var inte så imponerad av SR4s, framförallt inte till det priset (dubbelt upp vad på vad jag fick ge för min K4 med 260 mil på mätaren), visst den drog fint, kändes stabil i kurvorna men jag hade nog hellre köpt nya Trajja S3:an eller Superduken.

Men den gula, Sport 1000 tror jag den hette var riktigt kul, lät som fan, gick skönt och men hade dock en så "sportig" körställning att min Gixxer helt plötsligt känns touringanpassad, men bortsett från det var den riktigt skön. Så hade man råd att ha två hojjar så kanske...

Men mest fantastiskt med Ducati är nog ändå priserna, visst dom håller värdet hyffsat bra och det är fina grejer men ändå...

hållundan skrev:
2182405 Jäklarns. Provkörde precis en sådan då "Ducati on tour" hade hittat till Halmstad. Det var bannemig kärlek vid första gaspådraget. Helt makalöst. Trodde aldrig att jag skulle säga så om en Ducati, absolut inte om en naken Monster. :3freak

Vet du om det finns nån hemsida till det där Ducati on tour? och var i sverige dom kommer infinna sig, kunde va kul o testa en Ducati om dom kommer ner till skåne....

hållundan skrev:
2182405 Jäklarns. Provkörde precis en sådan då "Ducati on tour" hade hittat till Halmstad. Det var bannemig kärlek vid första gaspådraget. Helt makalöst. Trodde aldrig att jag skulle säga så om en Ducati, absolut inte om en naken Monster.

Anything you say can, and will be used against you... ;)

Välkommen till den rätta sidan, bara hosta upp deg och KÖPA! :7peta
(min budgetvariant är inte dum den heller)

woodii skrev:
2182522
hållundan skrev:

Vet du om det finns nån hemsida till det där Ducati on tour? och var i sverige dom kommer infinna sig, kunde va kul o testa en Ducati om dom kommer ner till skåne....
Tyvärr var de i Malmö i fredags...

woodii skrev:
2182522
hållundan skrev:

De har nog redan varit i Malmö, såg ett stort ducati tält med en massa bågar där utanför förra veckan.

PMR skrev:
2182533 De har nog redan varit i Malmö, såg ett stort ducati tält med en massa bågar där utanför förra veckan.

Sant :( jag hitta en hemsida nu där det stod....
Fredag
19 maj
Kl. 14 – 20
Malmö
Ducati Store

så den båten har redan gått... jaja

Last edited:
fogerty skrev:
2182459 Det var som attan du som ej känner dig mogen för twin än
:)

Vad var det du fastnade för med monstern, vad var så kass med 999:an ?
Nej, mogen är jag nog inte än, med tanke på prislappen. :tungan

Jag vet inte riktigt vad jag fastnade för, den var bara jävligt trevlig... 999an var rätt trött kändes det som. Varm så innihelvete om röven blev jag också. Stenhård sadel och hojen kändes inte alls lika smidig och lätt som S4an...

gearhead skrev:
2182496 Var också där och körde lite hojar. Var inte så imponerad av SR4s, framförallt inte till det priset (dubbelt upp vad på vad jag fick ge för min K4 med 260 mil på mätaren), visst den drog fint, kändes stabil i kurvorna men jag hade nog hellre köpt nya Trajja S3:an eller Superduken.

Men den gula, Sport 1000 tror jag den hette var riktigt kul, lät som fan, gick skönt och men hade dock en så "sportig" körställning att min Gixxer helt plötsligt känns touringanpassad, men bortsett från det var den riktigt skön. Så hade man råd att ha två hojjar så kanske...

Men mest fantastiskt med Ducati är nog ändå priserna, visst dom håller värdet hyffsat bra och det är fina grejer men ändå...
Det var nog dig jag mötte på Laholmsvägen när jag körde dit då?!

Om man ser till priset så var la inte hojen så ofantligt grym. Men, hade den kostat runt 100Kkr, så hade jag nog inte varit omöjlig. Risken är väl dock att man tröttnar på den typ av hoj... Jag hade tyvärr ingen möjlighet att prova den gula Sport 1000, den var ju upptagen hela tiden och jag hade inte tid att vänta...

Men som sagt, ta betalt verkar de vara bra på...

woodii skrev:
2182522
Länk!

betsy skrev:
2182524 Anything you say can, and will be used against you... ;)

Välkommen till den rätta sidan, bara hosta upp deg och KÖPA! :7peta
(min budgetvariant är inte dum den heller)
Haha, vi får la se hur stor plånbok man har när man varit "viktig" ingenjör ett tag. :tungan

hållundan skrev:

Mumma!

Faan du skojar om 999-an va?? är jue världens goaste o snyggaste hoj...jag är i full fart med nudlar på spisen så man kan köpa en sån nästa sommar :banana :banana

Balthazar skrev:
2182420 Hållar med. S4:an va dunderskön. Men Fan va dyr en gammal gsxr600 med crossstyre ger samma effekt för en bråkdel av pengarna. Tyvär saknade bakbromsen all känsla.

Har en gammal gsxr600 130 hästar? Det var som attan... ? :rolleyes:

//D

Och som vanligt så glöms alltid Aprilia Tounon bort när det pratas nakna Twinnar. :tungan

Billiare än en S4R och minst lika grym. :)

:hej

Ja en S4RS bli nästa hoj eller en Sport 1000, fast röd då. 999S är en trött hoj, trots runt 145 hk på bakan.

/Ssss

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back