Ducati s4r VS Testastretta

Bram Stoker

Citat är ett bra substitut för kvickhet
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
96a, 600cc Monster
Snälla bullen hjälp mig

Fan, har skummat halva "the internet" efter en definition på Testatrettan men hittar ingen!:arsele

Vad är det för skillnad på en "Ducati Monster S4R" & en "Testastretta"???
Jag har sett någon sida nämna att fjädringen skall skilja sig - men jag förstod inte på vilket sätt...:confused:
Vidare förstår jag också att det skall vara 130hp i Testastrettan å dryga 110 i S4R.en.:tummenupp

Har kollat på en hoj som en MC-firma utger för att vara en testastretta men på transportstyrelsens sida står det 83 kw (dvs dryga 110 hp) - & det står "Ducati Monster S4R" :glömdet

Eftersom allt jag har att gå på är effekten så blir jag jävligt osäker..

Finns det någon med lite kunskap att dela med sig av?

-i Brist på annat-

Om någon fattat intresse för frågan men som jag själv saknar kunskap i ämnet så fortsätter jag min spekulativa monolog;

De slutsatser jag drar är att Testarstrettan kom först 2007, Innan dess kallades S4R cycklarna Desmoquattro & de respektive namnen är helt enkelt benämningen på motorn..
Det är en del prestanda- & utrustnings-skillnad mellan de båda. Både vikt, effekt & mindre detaljer(typ fästen i alluminium ist. för gummi)

Har inte Testastrettan en "fyrkantig" kon, som sticker ut under motorn, som oljepluggen sitter skruvad i? Det skulle isf vara ett sätt att lätt se vilken motor det handlar om. ("Konen" är tillräckligt stor för att synas i annonsbilderna)

Back