Ducati s2r 800, + och - ??

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Ort
Lycke / Kungälv
Hoj
Italienska moppar......
Funderar på att köpa en ny S2R 800 men det verkar svårt att få provköra hos någon handlare, så därför undrar jag nu vad det finns för fördelar och nackdelar med den :va
Läst lite tester på s2r 1000, och där klagar dom på vibrationer vid längre körningar. Är det likadant på 800:an ??

Har varit och provsuttit en idag, och jag sitter kanon på den!!
Snygg är den också :tummenupp

Tackar på förhand :)
 
Köööööööööööööööööööööööööööööp! :tummenupp

Man stannar och posar med jämna mellanrum, så lite vibrationer är bara positivt.
 
Skippa 800an och köp en 1000! Vibrationer? Pfft:tungan
Om en liten stund har jag suttit på min i 1000 mil sen i April och det enda som vibrationsmässigt är lite irriterande är väl att man ser dubbelt i backspeglarna, det gjorde jag på lillmonstret också (620)
 
Biscayabesök idag :-)

Provkörde 695:an och s2r1000 idag, dom hade tyvärr ingen s2r800 för provkörning.
Sitter riktigt bra på 1000 och lite mindre motor är nog alldeles perfekt !!
695:an överraskade mycket positivt :tummenupp ,mycket liten och smidig maskin och motorn räckte väldigt långt !!!
Så nu står det mellan en gul/svart och en svart/orange.
Aldrig sett den gula live, någon som har den eller kanske har en åsikt om färgen ??

Hittade lite fina videoklipp också:
http://www.youtube.com/watch?v=7yU0j6yb0IY&search=S2R
http://www.youtube.com/watch?v=E0KebJVMDOI&search=S2R
http://www.youtube.com/watch?v=BIO-7dd3zUI&search=S2R
 

Bifogat

  • ducati s2r svart orange liten.jpg
    ducati s2r svart orange liten.jpg
    24 KB · Visningar: 56
  • ducati_monster_s2r gul.jpg
    ducati_monster_s2r gul.jpg
    14.5 KB · Visningar: 45
betsy skrev:
2328304 Skippa 800an och köp en 1000! Vibrationer? Pfft:tungan
Om en liten stund har jag suttit på min i 1000 mil sen i April och det enda som vibrationsmässigt är lite irriterande är väl att man ser dubbelt i backspeglarna, det gjorde jag på lillmonstret också (620)

Du är ju tjej. Klart du gillar vibrationerna. :rolleyes: :hihi
 
betsy skrev:
2328304 Skippa 800an och köp en 1000! Vibrationer? Pfft:tungan
Om en liten stund har jag suttit på min i 1000 mil sen i April och det enda som vibrationsmässigt är lite irriterande är väl att man ser dubbelt i backspeglarna, det gjorde jag på lillmonstret också (620)

Köp styrändbackspegel från biscaya !!!! Funkar kanonbra, sen är dom ju snygga också :tummenupp
 
Jaha, det verkar som om man får köpa en då :tummenupp
Ingen verkar ju ha något negativt att säga om S2R :va
Eller är ni kanske rädda för att "Da Italian Ducati maffiosos" kommer och lägger hästhuvuden i era sängar ?! :lol
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top