Ducati ram bygget

Hello Blueridge! Tyvärr inte modersmål men det är lite mer komplicerad, som vanlig. :)
Namn på bilderna? Är aktivt på flera ställer med mitt hantverk.

Det är enkelt om man vet vad som ska göras. Men det är en hel del involverad eftersom varje problem tar mycket tid och fundering - "hur ska jag göra det?" 90% at tid är fundering, forskning och test. Så man utveklar lösning nr1 som fungerar inte så bra, nr2 lite bättre och kanske man lykkas med nr3. Men om man skule göra det samma nästa gång så det är 5 min jobb. Om jag skulle bygga en kopi till så det är bara att göra det. Inget at utveckla.
 
Last edited:
Strålkastare hållare V-rod
Böjda 15mm rostfritt. Jag har använt fästen som redan finns på gaffel. För att minimera röran jag har svarvade rostfritt mutter in i röret och sedan punktsvetsad. IMG_2899.JPGIMG_2898.JPGIMG_2894.JPGIMG_2893.JPGIMG_2891.JPG
 
Last edited:
Lackering.
Först tänkte jag betala någon för att göra detta för mig.
Ringde runt, var inte nöjd med det svar jag fick så - jag gör det själv.
Det visade sig att det inte är så svårt att göra och dessutom måste jag säga att det är mycket tillfredsställande.
Kanske ännu mer tillfredsställande än att bygga en ram.
Tittade på Hagmans videoklipp och körde på.
Naturligtvis gjorde jag misstag som en del av inlärningsprocessen.
Men det som är fanatastisk med lackering - om man gör misstag - bara slipa ner och göra det hela om igen.
Jag var faktiskt förvånad över hur bra det gick.
Jag har använt alla möjliga (grader) slippapper och en och två-komponent färg i burk.
Klarlack är 2-komponent som motstår bensin och olja.
Rödfärg beordrades blandad från Auto-Herba för att få rätt Ducati röd kod.
Jag har använt sprayburkar som kostar mycket mer att köpa än vanlig burk.
Om det finns mer att lacka en bara en tank t.ex., investera i kompressorn och sprutpistolen.
Kostar mindre eller samma sak som ett lackerings jobb och det är mycket bättre.
Temperaturen är kritisk, så sommartid och ett skuggit tält är att rekommendera.
Eftersom jag har begränsat utrymme och inte kan gå runt delarna som lackeras, har jag gjort ett litet vridbord som ger mer kontroll.IMG_3690.JPGIMG_3691.JPGIMG_3692.JPGIMG_3694.JPGIMG_3698.JPGIMG_3700.JPGIMG_3702.JPGIMG_3724.JPG
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top