Ducati presenterar officiellt hypermotard!!!!!!!

legionRider

Nu med fetaste larmet installerat...
Gick med
25 May 2005
Ort
Under tak
Hoj
ca 8
Hypermotard på Sviestad idag med AVA MCs provdag. Kolfiberversionen med helsystem... Så fheeet ! Fick order om att provköra... men vet ni vad ... en regnskur kom och jag var tvungen att dra till jobbet !

Funderar på harikiri ikväll ...
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Hypermotard på Sviestad idag med AVA MCs provdag. Kolfiberversionen med helsystem... Så fheeet ! Fick order om att provköra... men vet ni vad ... en regnskur kom och jag var tvungen att dra till jobbet !

Funderar på harikiri ikväll ...

Arrrgh hur kunde du missa tillfället!!! :tungan
 

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Här kommer kurvorna, de talar för sig själva:D

Hmm eller också inte......

Kan du skriva istället för det går inte att se på bilden...


Det enda som jag faktiskt vet är att jag har 22 hästar mer på bakhjulen än dig :D :tungan :D

/issi
 

Bifogat

  • kurvor.JPG
    kurvor.JPG
    79.9 KB · Visningar: 179
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Hmm eller också inte......

Kan du skriva istället för det går inte att se på bilden...

Det enda som jag faktiskt vet är att jag har 22 hästar mer på bakhjulen än dig :D :tungan :D

/issi

Så nu helt plötsligt är det inte "vi" som köpt en hyper utan "hans" slöa hyper och "ditt" vassa monster :tungan :arsele

Röd kurva är bakhjul, blå är beräknat i motorn.
Hyper till vänster, monster till höger.
 

Bifogat

  • Hyper.jpg
    Hyper.jpg
    74.6 KB · Visningar: 179
  • monster.jpg
    monster.jpg
    82.6 KB · Visningar: 106
Last edited:

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
:spammer mästarna igång igen!
Hänger väl på då, har du skaffat Trike? Bakhjulen... och det är faktiskt bara 21,5 fler :arsele
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Antingen hade ni glömt lambasensorn när hypern kördes eller så var det den rakaste kurva jag sett. Monstret däremot skulle verkligne behöva en äversyn vad gäller bränsle/luft, den åker bergochdalbana hela tiden.

Monster till vänster, hyper till höger...




Det var förresten länge sen VI åkte bergochdalbana. Minns att vi inte fick åka på Liseberg för de trodde vi var gravida sist :D
 

Bifogat

  • monster_AF.jpg
    monster_AF.jpg
    47.6 KB · Visningar: 104
  • hyper_AF.jpg
    hyper_AF.jpg
    42.1 KB · Visningar: 109
Last edited:

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Antingen hade ni glömt lambasensorn när hypern kördes eller så var det den rakaste kurva jag sett. Monstret däremot skulle verkligne behöva en äversyn vad gäller bränsle/luft, den åker bergochdalbana hela tiden.

Monster till vänster, hyper till höger...

Vader ska få ett nytt luftfilter och en PC av husse....
Så han kommer nog bli lite bättre....
 

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
Antingen hade ni glömt lambasensorn när hypern kördes eller så var det den rakaste kurva jag sett. Monstret däremot skulle verkligne behöva en äversyn vad gäller bränsle/luft, den åker bergochdalbana hela tiden.


Det var förresten länge sen VI åkte bergochdalbana. Minns att vi inte fick åka på Lideberg för de trodde vi var gravida sist :D
Såna maskiner finns här i Hufvudstaden, bara att ta med dig honan o komma hit!
Vi körde utan lambada-sond för den gick inte in i dämparen på Hypern, tvärstopp!
Monstret är ju bara halvfixat med slipon utan att justerat soppa eller luft något men vi köpte halva affären igår så nu blir det ändring på det! DP (Ducati Performance) ECU och jätteöppet luftfilterlock med tillhörande filter ska på efter helgen o sen in på Ducati Stockholm på måndag för justering. Sen blir det upp på bänken igen sklrt!
Ett långt leksakspaket blev det införskaffat till Hypern oxå. Har inte öppnat det ännu men det ligger framför mig på golvet, bilder kommer!
Tack för support o publik igår och tack CoRuS för bänkningen, alltid lika kul :)
//m
 

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
Lite action & leksaksbilder :)
 

Bifogat

  • bänk Hyper.jpg
    bänk Hyper.jpg
    96.5 KB · Visningar: 182
  • bänk, Monster.jpg
    bänk, Monster.jpg
    92.7 KB · Visningar: 168
  • leksaker.jpg
    leksaker.jpg
    100.3 KB · Visningar: 148
  • porr.jpg
    porr.jpg
    121.7 KB · Visningar: 123

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
Vad är alla extragrejer som låg i skojlådan ??
Oj, massa pryls! Bla ett kit som flyttar upp blinkers och nummerplåtshållare för att få ett rejsigare utseende. Nya sidokåpor bak för att integrera den nya dämparen på ett snyggt sätt. Tyvärr i sniken svart plast:mad:
Ett nytt luftfilterlock med STORT hål och en ny ECU med annan tändkurva och ny bränslemapp. Skruvar o muttrar o fjädrar men självklart ingen bruxanvisning.
Få se nu, om jag ska få ihop skräpet behöver jag nog oxå dricka lika mycket Grappa som de som svetsar ihop rykrören. :fyllisar Jag tror jag har kvar flaskan jag fick av dig o frun för ett tag sen :tummenupp
 

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Skruvar o muttrar o fjädrar men självklart ingen bruxanvisning.
Få se nu, om jag ska få ihop skräpet behöver jag nog oxå dricka lika mycket Grappa som de som svetsar ihop rykrören. :fyllisar Jag tror jag har kvar flaskan jag fick av dig o frun för ett tag sen :tummenupp

tejp... löser ALLT!! :hihi :rofl
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Då finns det ännu en lycklig ägare, provkörde en häromveckan och en vecka senare va gixxern såld och hypern inköpt.
Fanns ingen S att få tag på just nu så det vart den vanliga.
Nu på 100´a servicen är det meningen att Termi systemet ska åka på också om dom har hunnit få in det.

Helt underbar hoj, kommer även hinna med en bankörning med den innan sommaren är slut.

/N
 

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM EXC 500 -12
De va en hopp-lös lördag denna helgen (skulle ha hoppat fallskärm men de blåste för mkt)...
så ja åkte till elstockholmo för att hämta min Husa motor som fortfarande är i 100 delar. tänkte att ja kan ju svänga förbi AVA å kolla om dom har något jag behöver... de slutade med att jag med gul å jävligt varm jacka me grön-skylt på ryggen gjorde de närliggande vägar osäkra på en Hypermotard... HA BEGÄR!!! fan fan...
Okey bromsarna va väl inte 100 (van motarden som nyper av bara f-n) och bara liiite mer effekt (kankse saknade mer topp bara) men riktigt kul å köra va den. blir å smäcka ihop husan å sälja!

//Peter
 

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
blir å smäcka ihop husan å sälja!

//Peter
Härligt mannen, klart du oxå ska ha en Hyper, roligare på 2 hjul kan man knappt ha. Har hunnit med ca 300 mil med min inkl en Gotlandssemester och jag är så extremt nöjd med den på alla sätt! Väntar på nya bromsbelägg, Carbon Loraine SBK3 som jag hoppas ska göra lite underverk. Vid ca 224 blås så börjar växlingslampan att blinka, gissar att den går att dra till varvstoppet på sexan, hade ryggsäck på mig så några km/h till bör den orka upp i. Så fort jag har möjlighet så ska jag bänka den igen för att se vad rykrörskitet och inkörning har gett för effekt. Mer vrid kanske, som om inte 104 Nm räcker:D
//m
 

Hägglund

Varför bromsa om man kan gasa?
Gick med
6 Feb 2004
Ort
Gävle
Hoj
Ducati Hypermotard
Härligt mannen, klart du oxå ska ha en Hyper, roligare på 2 hjul kan man knappt ha. Har hunnit med ca 300 mil med min inkl en Gotlandssemester och jag är så extremt nöjd med den på alla sätt! Väntar på nya bromsbelägg, Carbon Loraine SBK3 som jag hoppas ska göra lite underverk. Vid ca 224 blås så börjar växlingslampan att blinka, gissar att den går att dra till varvstoppet på sexan, hade ryggsäck på mig så några km/h till bör den orka upp i. Så fort jag har möjlighet så ska jag bänka den igen för att se vad rykrörskitet och inkörning har gett för effekt. Mer vrid kanske, som om inte 104 Nm räcker:D
//m

Du har inte bänkat den än? Är ju nyfiken på vad som går att skrämma fram ur sakerna :yoparty
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top