Ducati presenterar officiellt hypermotard!!!!!!!

Supermoto skrev:
2627250 Om nu inte blinkarna sitter i de utfällbara delarna av barkisarna varför i h-vete finns de kvar. Fyller de nån hemligt funktion jag inte fattar :confused:
Skitfult i infällt läge och ännu fulare i utfällt :mattias

Fast den är ju stolligt läcker om man bortser från den lilla detaljen. Blir det en vanlig modell och en R eller S som vanligt. Om JA, vad blir isf skilnnaderna??

backspeglar din lilla Supermuppo! kan du inget eller :tungan
haha, ja det blir en vanlig och en S, kolla word-dokumentet tidigare i tråden
lite bromsar, hjul o fjädring som skiljer tillsammans med kuuuulfiber
tänk om det även kommer en R med 1200 Testastrettasnurra...
//m
 
Last edited:
Jag tycker att näbben är ohyggligt ful!
Det har klagats mycket på KTM 690 och dess näbb, men den här är fan fulare.
 
mindraper skrev:
2627333 backspeglar din lilla Supermuppo! kan du inget eller :tungan
haha, ja det blir en vanlig och en S, kolla word-dokumentet tidigare i tråden
lite bromsar, hjul o fjädring som skiljer tillsammans med kuuuulfiber
tänk om det även kommer en R med 1200 Testastrettasnurra...
//m
Oki, så då hade de en funktion då. Flinto!!!!
De är fortfarande skitfula och borde tas bort medelst vinkelslip. Basta !

Så då vill man, som vanligt, ha den mer påkostade modellen direkt alltså. *suck* jubeldyrt som vanligt...
 
Jag tycker det var snyggt med backspeglarna/blinkers/handtagsskydd. Blir ju mycket cleanare vid styret och resten av hojen.

Fast jag hade nog lackat de svarta eller röda istället för PVC-grå.
 
DR-Zätare skrev:
2627760 Jag tycker det var snyggt med backspeglarna/blinkers/handtagsskydd. Blir ju mycket cleanare vid styret och resten av hojen.

Fast jag hade nog lackat de svarta eller röda istället för PVC-grå.


...håller med PVC Grå = URK!!! Ser ruggigt billigt ut
 
De sätter väll grå PVC orginal så de kan kränga dyra koolfajber till alla som köper en.

Jag föredrar nog den mer klassiska looken, med vanliga barkbusters och en spegel på pinne.
Det är ju inte precis en race motard, så lite mer gatstuk kan man acceptera på den. IMHO.
 
Härlig video, tack för det!
Jepp, visst har det försvunnit inlägg. Det viktigaste är väl ändå att den äntligen är presenterad på riktigt och att man kan hitta komplett data på den nu på www.ducati.com inkl massa tillbehörsgodis. Man får väl nöja sig med att supertesta Multin imorgon på Italia Bike Center, den har ju samma motor men även 20 kg mer fläsk att bära på.
//m
 
Priser på hypermotard i sverige, något som är fastställt än? När man lyssnade på videon nämner han priser som är ca 105k och 130k men det var ju storbrittanien...
 
Du är verkligen het på den där bajken :)

Vågar vi gissa på ett nyköp möjligen??
hmm, mja, den är ju lite dyr men det finns ju pengar på banken :rolleyes:
har provkört en massa nu, bla alla KTMs twinnar igår (och 690) och sen blir det mer testning imorn i Arboga. SPettan är ju såld så nåt nytt blir det snart i alla fall. Dock inte bestämt mig ännu vad det blir. Monster S4R är roligast hittills helt utan konkurrenter :tummenupp
//m
 
hmm, mja, den är ju lite dyr men det finns ju pengar på banken :rolleyes:
har provkört en massa nu, bla alla KTMs twinnar igår (och 690) och sen blir det mer testning imorn i Arboga. SPettan är ju såld så nåt nytt blir det snart i alla fall. Dock inte bestämt mig ännu vad det blir. Monster S4R är roligast hittills helt utan konkurrenter :tummenupp
//m
Du menade väl S4RS antar jag?!


S4RS - 11.500 €

S4R - 7690 €


Vad skiljer en 'S' mot en vanlig hyperM ?? Nästan 30 loppor får man rätt mkt grejer för....
 
2-1 Rejsröret gör ju inte att den ser sämre ut :)
 

Bifogat

  • ducatihypermotard-8852-034-f.jpg
    ducatihypermotard-8852-034-f.jpg
    63 KB · Visningar: 197

Vad skiljer en 'S' mot en vanlig hyperM ?? Nästan 30 loppor får man rätt mkt grejer för....

1100/1100S:
Sachsdämpare bak/Öhlins
Gjutna fälgar/smidda fälgar
Marzocchi gaffel/Marzocchi gaffel med DLC (Diamond-Like Carbon) beläggning för mindre friktion.

Sist men inte minst - röda fälgstripes :D Finns säkert mer som man upptäcker efter hand.
 
mja igen, årets s4r har samma tokroliga testastrettamotor som fjolårets s4rs
Hjul, 2 kg lättare smidda fälgar
bromsar, samma brembo monobloc som 1098 :tummenupp
fjädring, öhlins bak, diamantbehandlade gafflar fram
kuuulfiber, remskydd, gaffelskydd, bakre sidopaneler
frääänt!
//m
 
mja igen, årets s4r har samma tokroliga testastrettamotor som fjolårets s4rs
Hjul, 2 kg lättare smidda fälgar
bromsar, samma brembo monobloc som 1098 :tummenupp
fjädring, öhlins bak, diamantbehandlade gafflar fram
kuuulfiber, remskydd, gaffelskydd, bakre sidopaneler
frääänt!
//m

AHA. Det hade jag inte noterat. En S4R då tack :yoparty

Fast nyhets- och coolhetsvärdet i hypermotarden är ju i prioncip helt oslagbart just nu :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top