Ducati presenterar officiellt hypermotard!!!!!!!

Ja det kan ha varit min, jag vill ha några tusingar för den...:tungan

Men hur mycket vill du ha för den då? snart är den ju ett år gammal oxå.
Jag vet va polaren köpte sin för och han köpte en lika dan som din.

Men tydligen ska man köpa en S hehe.
Ngn som åkt en med trimmkammar då? Tänkte om man ändå ska ha S så kan man ju kanske lika gärna köpa allt på en gång. Finns en dyr jävel på blocket :yoparty
 
[QUOTE=Lars Gren;Ngn som åkt en med trimmkammar då? QUOTE


Standard är den sjukt kul.
Med racekammar är den helt cp :tummenupp
 
Kan du ge en bättre förklaring på CP?
För alla säger att det är stor skillnad men vad är det som händer då? och är det värt 10000kr att få det? Drar den mer soppa när man har dom lr?
 
Kan du ge en bättre förklaring på CP?
För alla säger att det är stor skillnad men vad är det som händer då? och är det värt 10000kr att få det? Drar den mer soppa när man har dom lr?

Well,cp är nog mer en definition på yster :) .
Inte monterat mina än,men den varvar glatt till rödmarkeringen med dom,och ska tydligen dra bättre över hela registret.
Noterat av en kompis.
Bränsleförbrukningen återstår att se,men för min egen del är det helt ointressant.
 
Well,cp är nog mer en definition på yster :) .
Inte monterat mina än,men den varvar glatt till rödmarkeringen med dom,och ska tydligen dra bättre över hela registret.
Noterat av en kompis.
Bränsleförbrukningen återstår att se,men för min egen del är det helt ointressant.

Ointressant? Men hur blir det med räckvidden när man ska ut på touring?.. :rolleyes:




:lol
 
Kan du ge en bättre förklaring på CP?
För alla säger att det är stor skillnad men vad är det som händer då? och är det värt 10000kr att få det? Drar den mer soppa när man har dom lr?
Jag har läst väldigt olika kommentarer på de amerkanska/engelska forumen kring vad det gör för prestandan, även läst om några som upplevt något sämre mellanregister.

Persligen tror jag dock det är positivt för prestandan men för mig är kostnaden för hög.

/N
 
Största frågan tycker jag är om man "måste" fixa topparna i samma veva som
man uppgraderar till race-kammarna. Känns som man väldigt fort går ner sig
i träsket i sånna fall och vad händer med hållbarheten?.

Rätta mig om jag har fel men är inte hypermotardens motor en ss1000 motor men
med typ ett big-bore kit?. Det borde isf betyda att motorn har en viss trimningsgrad.

Sedan så har jag en O.T. fråga:
Hur långt kommer ni på era bakdäck?. Jag kommer behöva ett nytt till nästa
säsong och det har gått ~450 mil. Självklart så kör jag lugnt och fint enbart
på söndagar till och från kyrkan.... men nog borde det väl hålla lite längre eller
är det en dålig kombination med corsaIII och twin med mycket vrid?
 
Jag resonerade som så att köper jag S-modellen så kommer jag aldrig kunna undra/ångra mig om jag köpte basversionen.

The S-express :tungan

Min är för övrigt tills salu :tummenupp
 
Största frågan tycker jag är om man "måste" fixa topparna i samma veva som
man uppgraderar till race-kammarna.

är inte hypermotardens motor en ss1000 motor men
med typ ett big-bore kit?.

Sedan så har jag en O.T. fråga:
Hur långt kommer ni på era bakdäck?. Jag kommer behöva ett nytt till nästa
säsong och det har gått ~450 mil. ?
Tjena!
Du måste inte fixa topparna. Det kan du väl sedan i så fall göra som ett senare steg. Det kluriga är att topparna inte behöver demonteras vid ett kambyte på denna motorn :tummenupp De tas ut genom inspektionsluckor på sidan av toppen, kolla så ser du! Jag har inte uppgraderat ännu men tycker det är billigt, kamsatsen kostar 4995 och jobbet högst 2000. På köpet får du en ny CDI-box med helt annan kurva och gissningsvis några extra rpm innan regulatorn slår ifrån!
Nä, inte riktigt en SS1000 med större borr men nästan. Motorn är lättad ett par kg och sen tror jag att de snyggade till toppen lite oxå. Kolla på bilder på nya monster 1100, där ser ni att de har lättat motorn ytterligare i underkant. Ny gjutning på vevhuset, det syns tydligt genom att oljefiltret sticker ner, inte så offroadvänligt kanske...
Bakdäck 450 mil, det var långt:D 2 bandagar sen var mitt bara att slänga!
//m
 
Mm vet att det går fort att byta (~2h va det bud/prisuppgift jag fick).
Anledningen till min fråga har mycket att göra med det som jag har läst mig till
på ducceklubben.

*Urgh!* så det är alltså normalt att byta bakdäck stupikvarten...
Det kommer Fürsten gilla.

För övrigt så var det första dagen jag lät hojen stå. -2 grader, kritvita gräsmattor och
skridskobana avgjorde det hela.
 
Sitter och skummar lite på ebay efter bromskivor till motarden, hittar inte många som står just till Hypern.. Men visst måste väl skivorna från en del andra modeller passa rakt av på motarden? Eller är jag helt ute och cyklar :va

Så om nån vet vilka modeller som har samma bromsskivor får ni gärna lätta era hjärtan.. :pannkyss

Sen tänkte jag passa på att höra vilka märken som rekommenderas eller som man bör undvika av bromsskivor? Finns ju en hel del olika märken att välja mellan, skulle vara bra med lite tips vilka som kan vara värt att satsa på :)

Vill ju inte direkt byta och få sämre bromsar.. :näsblod
 
*haha* va skadad man är av att folk skriver konstigt.
Jag läste att det blev en svart först nämligen för man är van att behöva
läsa ihop allt som skrivs..

Grattis till hojen.
Min blev tvättad igår, blev ingen tid över till det när vintern slog till....
 
En fråga angående öppen kopplingskorg.
Jag kör ju i alla sorters väder, kommer jag få ett h-e att tvätta med öppen
kopplingskorg samt tål delarna där att få vatten på sig under drift?
 
En fråga angående öppen kopplingskorg.
Jag kör ju i alla sorters väder, kommer jag få ett h-e att tvätta med öppen
kopplingskorg samt tål delarna där att få vatten på sig under drift?

Inga problem att köra i regn med öppen kåpa.
Inte att tvätta heller,bara du startar motorn nån minut efter tvätt,så slungas vattnet bort från lammellerna.
Men...byt inte bara tryckplatta i så fall,byt fjädrar också,originalfjädrarna rostar fort som fan.
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top