Undrar om någon materielkunnig kan ha några idéer om anledningen till haveriet som jag kan ta med mig till märkesservicen. På telefon lät han tveksam till att det som kan ses på bilderna hänt utan att jag brutit av hållaren själv (varför jag nu skulle göra det).
Regskylthållaren ser ut som nedan efter 3000km varav någon enstaka bandag. Var ren tur att jag märkte att den gått av och kunde demontera den på en bensinmack innan större skada skedde.
Hållaren har en överdel i kolfiber och en underdel i aluminium som jag gissar tar större delen av vibrationerna. Den har gått av där jag sett att krafterna vid gupp/vickande på skylten är högst, vid själva böjningen av aluminiumet. Svagt aluminium? tillverkningsfel? Hojen förvaras alltid i garage så att någon fysiskt gått och förstört är uteslutet. Däremot går hojen i Ungern med stundtals tveksam vägkvalitet - många gupp och ojämnheter. Känner spontant att kvaliteten borde vara högre med tanke på inköpspriset.
//Tankad
Regskylthållaren ser ut som nedan efter 3000km varav någon enstaka bandag. Var ren tur att jag märkte att den gått av och kunde demontera den på en bensinmack innan större skada skedde.
Hållaren har en överdel i kolfiber och en underdel i aluminium som jag gissar tar större delen av vibrationerna. Den har gått av där jag sett att krafterna vid gupp/vickande på skylten är högst, vid själva böjningen av aluminiumet. Svagt aluminium? tillverkningsfel? Hojen förvaras alltid i garage så att någon fysiskt gått och förstört är uteslutet. Däremot går hojen i Ungern med stundtals tveksam vägkvalitet - många gupp och ojämnheter. Känner spontant att kvaliteten borde vara högre med tanke på inköpspriset.

//Tankad