Ducati Panigale V4S vs. Audi RS e-tron GT Performance

Hade de satt Alesandro Pressaclutchi, mekanisk design på Ducati som förare?
Det var föga imponerande starter!
 
Elektroniken såg ut att spöka eller tja fungera som den skulle och ströp hojen vid starten.
Förutom första när kopplingen studsade (?)
Hela hojen studsade ju, och med grundgas på 1200 rpm så kanske det helt enkelt var att den höll på att dö av för lågt varv. Eller så var det ett proffs, men med en elektronik inställd för korvkioskkörningar i sandaler.
 
Hojjen hade vunnit mer med en mer erfaren förare
Alessandro Valia:

A former WorldSBK rider who still occasionally competes in the Italian Championship, Alessandro is considered one of the best development riders in the world, working closely with all departments of Ducati Motor Holding to create their products

Kolla in lite hot laps han gör på panigale. Snabb kille.
 
Alessandro Valia:

A former WorldSBK rider who still occasionally competes in the Italian Championship, Alessandro is considered one of the best development riders in the world, working closely with all departments of Ducati Motor Holding to create their products

Kolla in lite hot laps han gör på panigale. Snabb kille.
Korvkioskinställd launch control med andra ord, eller en koppling som inte var OK ihopskruvad.
 
Ska vi verkligen skylla Alessandro för att inte ha koll på maskinen under någon av reporna?
 
Ska vi verkligen skylla Alessandro för att inte ha koll på maskinen under någon av reporna?
Snubben lär vara den i världen som gjort flest starter med den hojen med tanke på att han varit med och utvecklat den.

Konstig och ny koppling?
Konstigt grepp på banan?
Felinställd elektronik?
Felaktig elektronik?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top