Ducati Panigale design?

labbade lite med en bild, och gjorde sen en (irriterande) gif så man ser skillnaden.

länk till bild: http://www.reuterholt.se/temp/pani2.gif

pani2.gif

sjysst..o snyggt!

Av bilderna att döma så verkar det som att ni egentligen ville haft en Daytona 675 med ducatiklibbor.

Av bilderna att döma så verkar det som att ni egentligen ville haft en Daytona 675 med ducatiklibbor.

Ja det har du helt rätt i, den blev faktiskt lik. Använde den lite som mall för proportionerna. Men jag ska fixa till bilden.

Hojen är otroligt läcker men som ni säger så finns det en del att påpeka på. Det som retar mig mest är glipan mellan tanken och kåpan, tanken skulle gått hela vägen ner.
Sen kabelanslutningarna till tracioncontrollen på framgaffeln ala spridarkopplingar kunde dom gjort på ett snyggare sätt.
Ser enligt min mening lite "garagemeck" ut.
Sen tror ja att man behöver smälta in hojen ett tag för att gilla den fullt ut.
När KTM kom med sin rc8 tyckte ja det var en av dom fulaste skapelser som rullat av ett produktionsband, nu ett par år senare skulle ja lätt vilja ha en vit/orange rc8 track. (framlampan är fortfarande hemsk men resten väger upp)
Men som ni säger den väcker ett ha begär, hade ja haft 250k liggandes o skräpa skulle ja köpt en direkt.

Era designförslag är snygga men går ju lite tillbaka i tiden. Man ser ju på både RSV4'an och Panigalen att det italienska modet går mot mindre 'överdelar' (front, tank och kuts) och jag håller med, de ser numera oproportionerligt små ut i förhållande till mittsektion och hjul. Stor fet 200-macka bak och en pyttekuts ovanför är 'ultima moda' numera uppenbarligen. DSL-FZR har gjort en snygg version men i mina ögon har den R1-front och Suzuki K5-bakdel. Dessa hojar såg också lite främmande ut när de lanserades men vi vande oss och det gör vi nog även med Panigalen.

Medans japs-hojarna ser allt större och klumpigare ut med den ena designen fulare och mer intetsägande än den andra så gör italienarna det de är bäst på. Radikal design! Friskt vågat! :tummenupp för det!

Håller med K-man.
Det skulle vara spännande att "höra" vilka favorithojar ni, som letar fel på nya Duccen, har.
Själv tycker jag den är skitsnygg, men inget slår 916sps.

Håller med K-man.
Det skulle vara spännande att "höra" vilka favorithojar ni, som letar fel på nya Duccen, har.
Själv tycker jag den är skitsnygg, men inget slår 916sps.

Friskt vågad av Ducati. Jag hade lite svårt för 999, men dess design har växt med tiden. Väntar med mina tankar runt 1199 tills jag sett den live.

Jag tycker fortfarande 916 designen håller. Sen blev en klassiker direkt.

Bifogat

• ImageUploadedByTapatalk1328380757.633443.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1328380757.633443.jpg
    21.8 KB · Visningar: 77
Min personliga favorit genom tiderna är Yamaha R1 1998. Spöade ju alla konkurrenter både när det gällde teknik och design. Designen är ändå tidlös tycker jag, inget onödigt utan bara rena sköna linjer. När det gäller Ducati är det ju så klart 748/916 som gäller. Snygga och lagom formgivna.

Min personliga favorit genom tiderna är Yamaha R1 1998. Spöade ju alla konkurrenter både när det gällde teknik och design. Designen är ändå tidlös tycker jag, inget onödigt utan bara rena sköna linjer. När det gäller Ducati är det ju så klart 748/916 som gäller. Snygga och lagom formgivna.

Du har så rätt som på när.. -00 var snyggast ;) 99an med vit belly eller 00 med svart. Tycker även gixxern (k5 växer för varje dag som går i mina ögon) är riktigt fin samt sp1/2.

Ducce har många fina modeller. 748/916 =ruskigt fina men börjar se åldersstigna ut. Typ comb-over. Panigalen är det snyggaste du kan komma farandes på idag.

inns ingen snyggare hoj än Panigalen. Ju mer man ser den desto mer gillar jag den. Italienarna vågar skapa design. Skillanden mot japanerna som bygger med samma stil för att dom vet att det säljer i volym

Tycker den ser väldigt bra ut på den här bilden, bättre än ducatis studiobilder. Men jag håller ändå fast vid det jag sa tidigare. Tanken borde inte luta lika mycket som sidokåpan över hjulet eftersom bakdelen ser lite ensam ut då. Sen är det ju lite linjer som inte har någon fortsättning (den vassa linjen på bakkåpan bl.a.). Eftersom framhjulet är vridet ser man ju hela, annars borde kåpan dras in lite. Lite spetsigare design genom att dra ut bakdelen och fronten lite skulle inte heller skada tycker jag. Men det är ju jag det :)

Bifogat

• 7644661031.jpg
    7644661031.jpg
    118.5 KB · Visningar: 64
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden