Ducati Multistrada V4 S

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Jag förkastade farthållare innan jag hamnade på E8 mellan Kilpisjärvi och Haparanda. Där såg jag ljuset. :)
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Radarn är väl extrautrustning som är tillval? Känns som en "vi var först!"-grej. Av Ducati av alla märken...
Jag hade inte valt denna utrustning. Men det går ju avaktivera på bilar iaf.

Jobbar mycket med liknande utrustning på bilsidan och det är verkligen "buggfest galore" i mjukvarorna. Nya volvos lämnar ju fabriken med felkoder som ingen kan ta bort t ex. Detta har pågått i flera år. Opålitliga system.
Kul när alla strävar efter självkörande bilar av någon anledning. Kommer att sluta skitbra... :D

Angående effekthysterin ligger det i väl den allmänna opinionen att man ska ha mer effekt än man behöver/klarar av. Kör ju själv den "gamla" enduron och har aldrig nyttjat de ca 155 pållarna i den. Har inte kört den mer än absolut nödvändigt utanför asfalten heller. Så jag är nog den typiske köparen av dylika hojar... :)
Finns även på årets modell av KTMs Super Adventure, så en delad första plats får de nöja sig med.
 

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
Jag förkastade farthållare innan jag hamnade på E8 mellan Kilpisjärvi och Haparanda. Där såg jag ljuset. :)
Och det är ändå INGENTING i jämförelse med Haparanda-Åbo...
-Nu låter ni lite väl klena i virket tycker jag :hihi Sitta på era moderna motorcyklar och oja er över att det är jobbigt att vrida på gasenrullen. -Nä, ni får nog allt läsa på om en riktig hårding. Han gnällde inte för att hojen saknade farthållare. Bara bet ihop och trampade på.. :)


 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Jag håller med om farthållare.
Tyckte att det var en onödig pryl att ha på en motorcykel.
Men det är farthållare på min och tycker det är jätte bra när kör längre sträckor har alltid haft problem med att fingrarna domnar så då knäpper jag på farthållaren en liten stund och kan röra på handen så kommer känslan tillbaka i handen.
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Finns även på årets modell av KTMs Super Adventure, så en delad första plats får de nöja sig med.

Sedär. KTM och Ducati är innovatörer på säkerhetsfronten. Mycket ska man höra innan man dör.

Hade jag hört det för 20 år sedan hade jag skrattat högt... :D
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Sedär. KTM och Ducati är innovatörer på säkerhetsfronten. Mycket ska man höra innan man dör.

Hade jag hört det för 20 år sedan hade jag skrattat högt... :D
Det är nog inte de som uppfunnit det, däremot ligger de först i pipen när det gäller BOSCH-s uppfinningar (Kurv-ABS, radarfarthållare till hojar etc). Likadant på bilsidan, där ligger Mercedes först, BMW sedan och så släpps det till alla andra något år efteråt...



EDIT: Det KAN ju inte uteslutas att försäkringsbolagen KRÄVT lite extra säkerhet pga KTM-/Ducatiägarnas allmänna inställning till säkerhet... hehe
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Det är nog inte de som uppfunnit det, däremot ligger de först i pipen när det gäller BOSCH-s uppfinningar (Kurv-ABS, radarfarthållare till hojar etc). Likadant på bilsidan, där ligger Mercedes först, BMW sedan och så släpps det till alla andra något år efteråt...



EDIT: Det KAN ju inte uteslutas att försäkringsbolagen KRÄVT lite extra säkerhet pga KTM-/Ducatiägarnas allmänna inställning till säkerhet... hehe
Nä, det är klart det inte uppfunnit kamerasystemen. Lite som att uppfinna hjulet igen på 2021-års modell. Men dom är likt förbannat de första som integrerar det på sina modeller.
Något jag förväntade mig av BMW och kanske Honda först. :)

KTM-förare kan jag inte tala för men ducatiförare är säkert och bra fölk! :D
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
EDIT: Det KAN ju inte uteslutas att försäkringsbolagen KRÄVT lite extra säkerhet pga KTM-/Ducatiägarnas allmänna inställning till säkerhet... hehe
Jag får ta ett snack med chefen då det bl a står Safety Manager i min jobbtitel.☠
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Kikar lite på tillbehör till hojen men tycker det finns rätt dåligt utbud. Någon som har tips på bra sajt för tillbehör såsom hasplåt, krasch bågar/motorskydd etc? Kollat lite på ex Touratech och liknande men finns inget där.
Någon som provat att köra med lite grövre adventure däck såsom ex Pirelli Scorpion Rally? Hur funkar dem på hojen?
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Kikar lite på tillbehör till hojen men tycker det finns rätt dåligt utbud. Någon som har tips på bra sajt för tillbehör såsom hasplåt, krasch bågar/motorskydd etc? Kollat lite på ex Touratech och liknande men finns inget där.
Någon som provat att köra med lite grövre adventure däck såsom ex Pirelli Scorpion Rally? Hur funkar dem på hojen?
Har inte hunnit komma så mycket från andra part än. SW-Motech har lite grejer. Länk: https://sw-motech.com/en/bike/DUCATI/MultiV4S/products/ Ducati själva har ju rätt mycket tillbehör däremot.
 
Last edited:

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Tänkte jag skulle beställa krasch bågarna.
Men priset är rätt högt ca 5.000kr.

krasch skydd.png
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top