Video Ducati Multistrada Airbag

Det är coolt men hur fungerar det mot en smäll där vassa kanter är inblandade?

Ärligt talat... Med tanke på hur bra bakbromsarna funkar på Multistradan och Ducati fortfarande inte gjort nåt åt det sen första årsmodellen på vattenkylda Multin....
Jag vetefan om jag skulle våga mig på nåt att ha ett airbag system :hihi:näsblod

Ärligt talat... Med tanke på hur bra bakbromsarna funkar på Multistradan och Ducati fortfarande inte gjort nåt åt det sen första årsmodellen på vattenkylda Multin....
Jag vetefan om jag skulle våga mig på nåt att ha ett airbag system :hihi:näsblod
Vadå, stå lugnt och vänta vid ett rödljus och sen PANG!!
och man ser ut som en uppblåst blåsfisk som precis gjort på sig.
:D

Skumt att detta kommer från ett land där de kollar på en som att man är en idiot för att man har något mer än en hjälm i skyddsväg.

Men nog kan det komma att bli framtiden om fler plagg blir tillgängliga och fler hojar kompatibla. Sålänge det bara är Multistradan och Ducatis egna jackor som har det så tror jag marknaden blir liten.
Men om flertalet hojar går att få med liknande system och flera olika jackor innehåller airbags så kan det nog vara en och annan äventyrare eller pendlare som investerar.

Härlig syskonkärlek när dom mular in i en Audi.

Det borde vara en öppen standard som alla hojar och ställtillverkare följer annars tar det nog tid eller dödar sig själv även om det är bra.

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back