Ducati motard

xyx skrev:
Jo, men "torrvikt" betyder olika saker från olika tillverkare.
KTM och mer tävlingsinriktade motarder väger en hel del mindre.

Duccen ska nog snarast jämföras med Duke (2), Yamaha XT660 osv

Duccen lovar 100hp på 175kg
Så den skall nog främst jämföras med BMW´s HP2 (115 hp på 175 kg) och KTM´s Supermoto 950 ( 96hp på 195kg) skulle jag gissa.

Ducati frågar även på hemsidan om man skulle vara intresserad av Multimotarden, fast med Testastretta motor på 140 Hk. Då kryper nog vikten upp till runt 195-200 kg. Alltså Superduke konkurrent

Monster kommer som S4RS med 140 hk, samma motor som 999.
Den kommer även som S2 1000cc med DS motorn. Gamla dubbelsvings 1000DS monstret skrotas.

ST modellerna blir enbart ST3 och ST3 ABS. Förmodligen kommer ST4RS nästa år med Testastretta motor på 140 hk istället för förra årets ST4S med 996cc Desmoquattron.

SS´n är oförändrad, förutom att SS800 säljs i USA.
 
xyx skrev:
Lite mer från Milanomässan:

Man blir ju sjuk :3freak

amullo skrev:
Ducati frågar även på hemsidan om man skulle vara intresserad av Multimotarden, fast med Testastretta motor på 140 Hk. Då kryper nog vikten upp till runt 195-200 kg. Alltså Superduke konkurrent

frågar de konsumenten vad den vill ha ?

länk!

får nog titta på de där ducce modellerna, ni rabblar ju en hel modeller och nyheter, vem e proffs ifall man vill veta mer, MC-butik i Tokholm?
 
hojbrud skrev:
Ja men det stog oxå att motarden va i torrvikt.. :tungan
torrvikt e väl torrvikt...??? :va :D

Edit: Vad väger en KTM? Modeller runt 600cc?
Jag tror torrvikten på KTM 660 ligger runt 130kg
Husaberg 650 ligger på 112kg torrvikt
 
tl1000s skrev:
Jag tror torrvikten på KTM 660 ligger runt 130kg
Husaberg 650 ligger på 112kg torrvikt


OKI tack, tyckte inte de såg så tunga ut.. :hihi
men att KTM´s Supermoto 950 ( 96hp på 195kg) trodde jag inte.
 
hojbrud skrev:
OKI tack, tyckte inte de såg så tunga ut.. :hihi
men att KTM´s Supermoto 950 ( 96hp på 195kg) trodde jag inte.

tyckte KTM´s Supermoto 950 var smidig, kanske blir ännu roligare med Ducce 175 kg :banana

nån som kan gissa priset på den?
 
Mickez77 skrev:
tyckte KTM´s Supermoto 950 var smidig, kanske blir ännu roligare med Ducce 175 kg :banana

nån som kan gissa priset på den?

dyyrrt :hihi
men antagligen billigar i försäkringen:)
man skulle provat en sån...
 
ser dyr ut att klota med :3freak blinkers i handskydden, dyr plast (ser dyr ut), motor utsatt för skrap m.m. :(
annars såg den riktigt fet ut, något tung bara..
 
WTF!

Läcker, me like! Me Tarzan you Jane. Bring it to me!

:banana Klart cool, den vill jag läsa mer om.
 
mini-knutten skrev:
sjukt snyggt :klappar

spaghettipundarna kan verkligen designa hojar :Bugar

ja e spaghettipundare men kört japs hela tiden, kanske nåt fel, får väl köpa en sån där men inte hört något pris ännu, gissa nu då så jag vet ifall det är Fort Knox som gäller eller vad, e ducce säljarna dryga? import?

fjolårets, import :skrämd

Ducati
999 S -05 röd, svart 189 900:-
999 -05 röd, gul 152 900:-
Övriga Ducatimodeller på förfrågan !
 
Last edited:
Thunell skrev:
Får väl göra det ifall du ger mig nummret =)


MVH / Thunell

surfar in på ducce forum snackar lite -ifall man blir insläppt med ägandebevis på japs :gnissla

vad var det jag sa, blir ingen ducce här inte :hördu

"Login-frågor:

Måste jag registrera mig?
Glömt lösenordet?

Inte medlem?
Administratören har stängt av registrering till detta forum.
Bara redan registrerade medlemmar kan logga in"
 
Last edited:
Thunell skrev:
hmm. ser mörkt ut på den fronten :va

MVH / Thunell

Va i :mad: de kan behålla sina Ducce prylar för sig själva :fatta!

Ducceklubbens Forum
Inom Sociowebb finns också ett diskussionsforum. Detta är endast öppet för betalande medlemmar i Svenska Ducatiklubben och därmed lite mer exklusivt än de fora som nämns ovan.
 
Mickez77 skrev:
Va i :mad: de kan behålla sina Ducce prylar för sig själva :fatta!

Ducceklubbens Forum
Inom Sociowebb finns också ett diskussionsforum. Detta är endast öppet för betalande medlemmar i Svenska Ducatiklubben och därmed lite mer exklusivt än de fora som nämns ovan.

Många klubbar har väl en forumdel (eller ett forum) för enbart medlemmar, vad e det för konstigt med det?
 
Förutom de paraleller till andra hojar folk tidigare i tråden har dragit så slänger jag in dess:
* Honda FMX 650
* Buell XB9SX Lightning CityX
 
kiko skrev:
Många klubbar har väl en forumdel (eller ett forum) för enbart medlemmar, vad e det för konstigt med det?

kanske inte ovanligt..., men första jag sett som man inte ens kan läsa, ifall man nyfiken på ducce så hade det varit bra reklam nu blev det motsatt effekt. sånt som händer...
 
Mickez77 skrev:
kanske inte ovanligt..., men första jag sett som man inte ens kan läsa, ifall man nyfiken på ducce så hade det varit bra reklam nu blev det motsatt effekt. sånt som händer...

Ehhh ... no offence men hur kan det bli dålig reklam att en klubb har ett forum enbart för medlemmar? Skulle någon allvarligt strunta i å köpa en viss hoj för att en av märkesklubbarna har ett slutet forum? I sådana fall kan jag inte annat än å undra över vad folk har för kriterier när de tittar på ny hoj.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top