Ducati monster

Monster skrev:
Det jag skulle göra e att köpa en 900 före 1997 då får man en riktigt bra premien iom att alla dessa togs in med 37kw på pappret!
Sen e det upp till vilket försäkringbolag man anväder!

600 och 750 e för klena, satsa på 900 eller 1000ds!

Min e måttligt trimmad med 944 hc kit keihin förgasare osv och det ger riktigt bra knuff kan jag säga skönt botten vrid!

Jag e tok nöjd min effekt räcker perfa till för att åka bana och slingriga vägar mest omman får för sig att fimpa en R1 på rakan man e lite efter... haha!
Köp en 900 innan 1997 och sätt på keihin förgasare och gasa järnet e mitt tips, dessa har helt ok framgaffel osså kan inte klaga på min även fast dom med den andra gaffeln gör det
Länk till min tråd!

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=45105&highlight=Ducati+monster

men grejen är ju den att en 900 -97 har samma effekt som en 800 -03, och "tyvärr" så är äldre 900or dyra, inte så stor skillnad mot nyare.

dock så vägrar jag ha en 900 nyare än -00 för då blir det försäkringsklass 6 o dyrt.

edit: tog bort bilden i quoten
 
-dB_mike skrev:
men grejen är ju den att en 900 -97 har samma effekt som en 800 -03, och "tyvärr" så är äldre 900or dyra, inte så stor skillnad mot nyare.
´
Hmm jag skulle ändå satsa på en monster 900 innan 1997 då den har den tokigt låga premien den får du aldrig med en 800!
En 900 e det lättare att hitta trim till sen SÅ SKA EN DUCATI MONSTER HA FÖRGASARE dom nya e mycket snällare i körställning och liknande har blivit mindre råare och mer publikfriande!
För mig e dom riktiga monstrena dom gammla därför jag kör en 1997 det känns mer riktigt liksom!

Jag lovar att det är lättare att skrämma en monster 900 än en ny 800....

Men jaja!
 
Monster skrev:
-dB_mike skrev:
men grejen är ju den att en 900 -97 har samma effekt som en 800 -03, och "tyvärr" så är äldre 900or dyra, inte så stor skillnad mot nyare.
´
Hmm jag skulle ändå satsa på en monster 900 innan 1997 då den har den tokigt låga premien den får du aldrig med en 800!
En 900 e det lättare att hitta trim till sen SÅ SKA EN DUCATI MONSTER HA FÖRGASARE dom nya e mycket snällare i körställning och liknande har blivit mindre råare och mer publikfriande!
För mig e dom riktiga monstrena dom gammla därför jag kör en 1997 det känns mer riktigt liksom!

Jag lovar att det är lättare att skrämma en monster 900 än en ny 800....

Men jaja!

hur mkt har du lagt ner på ditt bygge förresten?
 
Ja, tell us! Har du lagt lika mkt som oss andra racingwannabees (ducatister) som tror oss kunna köpa fart, status via kålfiber, Öhlins å Italia?
 
Sambon har en Monster 800 Dark -03 och Darken är något lägre än vad de "vanliga" modellerna är. Sen att man inte kan justera alla inställningar som man vill spelar inte så stor roll, om du nu inte är en duktig bansmiskare. Har kört ifrån starkare hojar på bana med den även när den var under inkörning. Naturligtvis är den inte snabbast rakt fram, men i kurvorna är den nästan oslagbar! Så effekten räcker till och försäkringen är inte hopplöst hög heller. Sen ska man ju naturligtvis ha bullerförstärkare på för att få det rätta ljudet!
 
monster

98 och äldre har billigare försäkring. fram till 97 var det lite strul med liggande cylindern vilken är ok på 98. åka två gär bra som sagt inte för långt men det funkar. 600 är lite slö men funkar bra som första monster i ett par månader underbar väghålning utseende och ljud KÖP!
 
Iaf vissa årsmodeller av Dark har som pajo skrev en annan sadel
som man inte sitter lika bra på som standardmodellen.

Ang 600/620 beror det lite på körmönstret,
om man marschar E4:an vill man nog ha 900/1000cc
men om man åker ensam i stan och på kringelkrokiga
skogsvägar duger 600:an mer än väl och prislappen och
försäkring är mycket trevligare.
 
Körde Monster 600 i två år som första hoj (återfallsknutte). Rolig på småvägar och på bana. Två semestrar med 40 mil om dagen funkade bra ang sittkomforten. Om du kört mycket innan rekomenderar jag 900 eller 1000 som har pulver så de räcker för de flesta. Har dock sett en kille köra från det mesta i böjarna på Mantorp på en 600a.
 
Gallianoman skrev:
Funderar lite smått på det här med Monster... men har vissa frågor... Går det att sitta bekvämt i bak på den? Eller är den en ren en-mans hoj? Är det stora skillnader på 600:an, 800:an och 1000 varianten? Hamnar de tre i olika f-klasser? Hände det olika saker olika år som man bör tänka på?
Jag åker en 600 Dark 1998. Skjutsar ofta. Har varit på semester med den. 2 personer med tält och massa tillbehör. Gjort en liten pakethållare. Utan den kommer man inte iväg på hojträff med tält...
Fundera lite på hur du kommer att använda hojen. Jag kör i stort sett varje dag. Till å från jobbet. Sen blir det alltid fika svängar med tjejen eller nåt av barnen på baksätet. Rullat 1000 mil på drygt ett år nu. Funkar fint!
Innan du köper hoj (gäller nog alla hojar) Kolla hur slitna däcken är och kedja/drev. Drivpaket till monster ligger på strax under 2000 om jag inte minns fel. Bakdäck hamnar på 1700-2500, fram 1200-1800. Beror lite på vad du vill åka på och hur du kör. Se till att service är gjort. Det drar iväg uppåt 3-4000 beroende på vilken service som ska göras. Udda tusen mil="billig" service, jämna tusen mil=dyr service. Räkna km/kostnad från senaste service så kan du kanske pruta lite extra. Billigare att köpa hoj utanför 08-området. Köper du en importhoj så ska den vara billigare än en svensk såld, eller hur?!!
Försök hitta en begagnat prislista i nån mc-tidning.
Provkörde en ny 800 för några veckor sen. STOR skillnad. Framförallt när man kommer upp i motorvägsfart och liknande så blir skillnaden stor när man har skjuts...
 
bsajanne skrev:
Jag åker en 600 Dark 1998. Skjutsar ofta. Har varit på semester med den. 2 personer med tält och massa tillbehör. Gjort en liten pakethållare. Utan den kommer man inte iväg på hojträff med tält...
Fundera lite på hur du kommer att använda hojen. Jag kör i stort sett varje dag. Till å från jobbet. Sen blir det alltid fika svängar med tjejen eller nåt av barnen på baksätet. Rullat 1000 mil på drygt ett år nu. Funkar fint!
Innan du köper hoj (gäller nog alla hojar) Kolla hur slitna däcken är och kedja/drev. Drivpaket till monster ligger på strax under 2000 om jag inte minns fel. Bakdäck hamnar på 1700-2500, fram 1200-1800. Beror lite på vad du vill åka på och hur du kör. Se till att service är gjort. Det drar iväg uppåt 3-4000 beroende på vilken service som ska göras. Udda tusen mil="billig" service, jämna tusen mil=dyr service. Räkna km/kostnad från senaste service så kan du kanske pruta lite extra. Billigare att köpa hoj utanför 08-området. Köper du en importhoj så ska den vara billigare än en svensk såld, eller hur?!!
Försök hitta en begagnat prislista i nån mc-tidning.
Provkörde en ny 800 för några veckor sen. STOR skillnad. Framförallt när man kommer upp i motorvägsfart och liknande så blir skillnaden stor när man har skjuts...

hur långt har ditt monster gått?
 
Monster skrev:
-dB_mike skrev:
men grejen är ju den att en 900 -97 har samma effekt som en 800 -03, och "tyvärr" så är äldre 900or dyra, inte så stor skillnad mot nyare.
´
Hmm jag skulle ändå satsa på en monster 900 innan 1997 då den har den tokigt låga premien den får du aldrig med en 800!
En 900 e det lättare att hitta trim till sen SÅ SKA EN DUCATI MONSTER HA FÖRGASARE dom nya e mycket snällare i körställning och liknande har blivit mindre råare och mer publikfriande!
För mig e dom riktiga monstrena dom gammla därför jag kör en 1997 det känns mer riktigt liksom!

Jag lovar att det är lättare att skrämma en monster 900 än en ny 800....

Men jaja!


men går inte försäkringsbolagen på ursprungseffekt eller nåt sånt nu?
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top