rad 2 i er-6 med 72hp, varvar ca 8000, GSR ca 14.000
Min Er-6 varvar 11-12k och inte 8k. Trevlig hoj.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
rad 2 i er-6 med 72hp, varvar ca 8000, GSR ca 14.000
Ah, jag är 190 och fäller ihop mig ypperligt och bekvämt på mitt monster![]()
Min Er-6 varvar 11-12k och inte 8k. Trevlig hoj.
Bara små monster som heter 695 eller senare har våtkopplingen. Dom andra har torr precis som riktiga Ducatis![]()
600:an har väl iaf våtkoppling
Tjena! Jag är färsking på forumet här och kan väl prämiärskriva att jag köpt en s2r 800 att övningsköra på. Jag är typ 182 eller nåt lång och tycker den passar mig perfekt, både storleksmässigt och sittställningsmässigt. Dessutom tycker jag dom är för jävla coola även om vissa här hävdar att det är "tjejhoj"
Lycka till med köpet, skriv om du undrar nåt om s2r 800 så försöker jag svara ur mitt nybörjarperspektiv![]()
620:n är en utmärkt nybörjarhoj.
Undvik 600:an av olika skäl ... vill du veta varför så pm:a mig.
Monsterna går bra att sänka, men följ med och sänk både bak och fram. Sänker du inte den fram så blir den trögstyrd.
Vet ej hur kort/lång du är, men är du under 1,58 så lär du få göra ett nytt fjädringsstag. Det är lätt iofs ... du behöver två länkhuvuden, M12 (H+V), och möjlighet att gänga dels höger, dels vänstergänga M12 i det nya fjädringsstaget.
Rakevinkeln är nog 24° på monstret så då kan du räkna ut hur mycket du ska släppa upp framgaffelbenen i gaffelkronan för att matcha sänkningen bak. Mät hojens höjd innan du börjar mickla!![]()
Tack, fast sänkning skulle absolut inte vara aktuellt om jag köpte ett monster, jag är 178 cm. Och igår köpte jag en ER-5, känns perfekt som nybörjarhoj, får se vad det blir i framtiden. Nåt lite större monster kanske![]()
Tack, fast sänkning skulle absolut inte vara aktuellt om jag köpte ett monster, jag är 178 cm. Och igår köpte jag en ER-5, känns perfekt som nybörjarhoj, får se vad det blir i framtiden. Nåt lite större monster kanske![]()
Körde hem på min ny funna kärlek igår och ljudet av torrkopplingen är en dröm, funderar redan på att köpa den öppna kåpan till kopplingen för att få ut ljudet lite mer.
Mycket prat om vändradien på Monster. Har en 620 och upplever inte att radien är något att prata om![]()
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|