Ducati monster - Stunthoj

Jag tycker du ska spöa duccen jag :hihi

Frågan e, är den kanske lite väl vek? Det är väl en 1000 som Christian använder?

Valentino skrev:
Bra pris, men vill du ha en stunthoj skulle jag hellre köpt en cross... Mycket bus för pengarna och bara att spotta ut gruset och fortsätta att köra om man skulle råka välta pärlan... :tummenupp

jag har redan haft en XR, men det va inte riktigt min stil. det va inte banditen heller, inte efter jag fick syn på den gula italienskan.

satan, vilken paraplydonna det är i början på christian pfeiffer VM-2003-videon. man ser verkligen hur mycket hon vill ha den där duccen...

hmm.

får sova på saken

OlleR skrev:
Jag tycker du ska spöa duccen jag :hihi

Frågan e, är den kanske lite väl vek? Det är väl en 1000 som Christian använder?

Jag antar att det är 1000 han kör, just därför får jag nog lite svårt att klå han nästa år -om jag kör 600.

Jag läste att han kom 2:a i år, vet inte vem som vann.

duccen funkar fint att stunta med, det är ett jävla kubik hysteri i detta landet. bara att skita i. dreva om den, så du får ner farten lite och kan dra upp den snabbare, just för att hålla ned farten.

perfekt ram att svetsa motorbågar i :D , annat än aluminiumet på nya sporthojar som bara spricker

hoppas att du skojjar :kocko
svetsa motorbågar i ramen är väl de dummaste man kan göra.
Du får ju en material försvagning plus att det blir ett helvete att rikta om man böjer skiten :näsblod

kör med din 600rr istället o köp ett 62 drev av mej så är saken biff :banana

Har inte orkat läsa några svar, men jag kör på bakhjulet med min när jag har lite soppa i tanken. Annars går det knappt. Ingen stunthoj med andra ord. Köp en 900!

P-E skrev:
Med tanke på att Christian Pfeiffer kör ett Monster så borde det vara en bra stunt hoj. Fast han var(är?) ju världsmästare så det kanske är han det beror på. :)

Det kan ju bero på att han har minst en 900 och att den e nerdrevad så in i helvete oxå. monster har ganska hög utväxling på ettan så att dreva ner är inte fel om man vill leka på slangen.

...såg mig omkring (på google) ang. monster för länge sedan och kom över ett uttalande som löd "Hästkrafter eller inte... Monster (600) är nog inte den mest förlåtande på marknaden och lite temprament får man räkna med om man köper en Italiensk v-twin. Lägger man till att Monster har en vändradie som en finlandsfärja så inser nog de flesta att den inte är den bästa skolhojen" huruvida detta hjälper något tror jag inte - men har fan inget bättre för mig... att detta sedan kom från bike.se forum kan man väl kort sagt bara säga - ignorera hela mitt inlägg.. äh.. :död

SISU skrev:
Lägger man till att Monster har en vändradie som en finlandsfärja ...
instämmer :hihi
Då ska du se min vändradie nu när jag har clip-on då. Det är ju bara att glömma att man kan vända på en gata. totalt omöjligt.

cool_jocke skrev:
hoppas att du skojjar :kocko
svetsa motorbågar i ramen är väl de dummaste man kan göra.
Du får ju en material försvagning plus att det blir ett helvete att rikta om man böjer skiten :näsblod

kör med din 600rr istället o köp ett 62 drev av mej så är saken biff :banana

såg du inte denna( :D )

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8