Ja Du vet säkert bäst Vad Du och andra Gjort....
Återigen, Jag har ingen anledning att Misstro Dig om Vad Du gör eller gjort,,,
Liktförbannat ,var frågan: " Hur många i Svedala fixar en Guzzi?" samt påståendet "Att det Finns Andra" Än Just Du och IBC som mappar/bromsar ställer in Ducati (och andra märken, Ingen nämd eller glömd )
Det är väl snarare Så att det saknas INFO "Om vem gör vad" var kan jag få min XXXX fixad om jag bytt rör/spridare /förgasare osv ...
Det är Färre och färre kvar som klarar detta.
Och i och med att bränslet blir sämre ( börjar bli elände och få tag i E85 överallt Nu) och generalagenterna ligger snart i andra länder och har inte det minsta intresse av annat än att tjäna pengar , måste det dit nya lösningar om man vill ligga " på topp" som konsument
och där är ju eran lösning: "skicka in Boxen och få den omblåst " med en "piggare" mapp ett sätt att lösa problemet.
Sen går det säkert att optimera den oxå genom finjucka "PÅ" en bänk... Men
kostar , och vem vill betala ...
FSN
ett tips, i GBG
om du går till :
http://hexengineering.se/
Ringer (tror han heter Henrik) och snackar med honom så kan han säkert ställa upp moppen på bänken och koppla in lambdan och se Vad som händer = då ser du direkt om spridarna ger olika,,,,,
Bara ett tips...
Sen måste vi kanske reda ut "mappträsket" oxå...
jag vill hävda att det är skillnad mellan att "Blåsa om en ECU" med en ny mapp och
Ställa in Varje ECU emot hojen som den skall sitta på/i
Blåsa om en ECU kan de flesta göra som har kunskap om ECU,n (dator) samt kom-utrusningen för att prata med ECU,n med rätt verktyg , inte svårare än att progga om vilken dator som helst
+ att man måste Ha Rätt filer/"mappar" och blåsa ner ( går att tjöpa på nätet )
VS
Att utveckla filer/mappar ifrån "skratch" ( vilket jag antar att *DU Tom gör eller har jag fel ?)
Som är innihelvete mer stökigt än att bara blåsa ner en färdig fil.
För att inte tala om alla dessa "lurboxar" ( som tar orginalsignalerna och förändrar dessa mellan ECU och spridare/tändning )som PC4-5 , Rapidbike OSV , som OFTA funkar , men ofta tillför en massa trassel i och med "extraskit" som skall sitta i serie i orginalkabelhärvan..