Vad har ni för erfarenheter av denna hoj? Funderar ev. på en sådan då Er-6:an skall säljas. Har provkört nya Monster 696 och gillade kopplingen som var extremt lättjobbad. Blev heller inte ryckigt vid nedväxling. Men motorn kändes klen och "varvig" för att vara en twin.
Testade även S2R 1000, satt bra på den, bra motor men jobbig koppling och skitryckig vid nedväxling. Av någon anledning kör Ducati ofta med våtkoppling med slirkoppling på de mindre Monster modellerna och den traditionella torrkopplingen på de stora...
Kombinationen sjysst våtkoppling, större motor än 696:an och samma körställning som den stora S2R:en, gör 800:an intressant.
Tyvärr verkar det inte finnas ngn 800:a för provkörning i S-holms området, så lite feed back skulle vara intressant
Testade även S2R 1000, satt bra på den, bra motor men jobbig koppling och skitryckig vid nedväxling. Av någon anledning kör Ducati ofta med våtkoppling med slirkoppling på de mindre Monster modellerna och den traditionella torrkopplingen på de stora...
Kombinationen sjysst våtkoppling, större motor än 696:an och samma körställning som den stora S2R:en, gör 800:an intressant.
Tyvärr verkar det inte finnas ngn 800:a för provkörning i S-holms området, så lite feed back skulle vara intressant
