Ducati Monster PRIS?

Ah, då vet jag att det går att få tag på en mörkgrå metallic!!!! Tack för tipset Urf, jag antar att det var originalfärgen. Då kan man leta lite mer. :yoparty

Visst, Cromo är ball, men den måste ligga högre i pris och vara svårare att hitta eller vad tror du Bollox? :va

Hakka, måste kolla upp försäkringen, det där lät skrämmande. :näsblod

Josafan skrev:
Någon som kan förklara detta för mig? Verkar för billigt på ngt vis????

http://www.mobile.de/SIDCxLEP-Urj5t...a.pl?bereich=krad&top=4&id=11111111160388944&

Defnitivt för billigt men om han släpper hojen för det priset och den går bra och känns bra så hade jag slagit till... för de där pengarna skiter jag i ifall det är ett ihopplock av skrotade hojar eller vad det nu må vara...

Edit:
"Fresh Profesionally Rebuilt Front Fork"
..och..
"New Clip-On Bars"
...skulle ju kunna antyda att han smällt med hojen...

...men går den bra och inte är ramsned hade jag lätt pröjsat 2.600 Euro..

Last edited:
appropå försäkringen så har jag en 97a svensksåld m900(s?) reg 49kw, 27år,3år mckort zon2, fick 30000 i försäkring hos det dyraste bolaget(hel/hel) och 9400 hos folksam(hel/hel ej avställbar)

Så, nu har jag kommit tillbaka från Tyskland, där jag bland annat kikade på en monster. Årsmodell 95, miltal:2700 , färg: svart. Pris: 4000€.

Nu får ni hjälpa mig här och säga vad ni tycker är lämpligt.

Generellt sett verkar den bra mekaniskt, många servicar, verkade dock misstänksamt att 2000-mils service redan var gjord vid 1200 mil. Fick den uppstartad och gick bra enligt mig, testkörde aldrig. Dock lät kopplingen mkt,visserligen gör den det iom torrkoppling, men det lät mer än väntat. Däck 60 % ung. Kedja sådär.

Kosmetiskt var det en hel del som man kunde gnälla på. Repan vid framfästet i tanken, dvs lite lite rost där. Man får rubba ner tanken rätt bra för att få den fin i övrigt. Batterisyra hade droppat ner på ramen, åstadkommit lackskador. Oxid på motor och diverse kåpor. Sadeln saknade bakcuts och hade skador i underkant/bakkant. Skitigt under tanken och sadeln. Dock var filter mkt rent. Överarmen på svingen(stötdämparfästet) hade små prickar där man kunde se lite rost, fanns även på ngt ställe till. Repor på dämpare. Mkt talar för att den har stått utomhus.

Dessutom så hade både kopplings och bromshandtagen den nya ducati-loggan, då är alltså dessa utbytta,eller? Verkar suspekt. Det var annan mätarkonsoll med varvräknare med dioder(kass med dioder tyckte jag), kan man ha bytat mätaren vid samma tillfälle?

Vad tror ni? Är det normalt för ålder/miltal eller?

Tackar för synpunkter

Jag har sett annonser på pedantfina -95 Monster i Sverige, med extremt låga miltal och då för 50-60".

Den där kostar ju dig 50" när den är hemma och inreggad.

Billigare blir det aldrig dock, inte för en 900. Nu går de bara upp i pris. :rolleyes: Även i Tyskland.

Kompisen köpte en Yamaha TT 600 E -97 några dagar sedan för 25", vad har hänt? Det är billigare än Tyskland.

Hej,
Det är ju bara du som sett hojen och kan avgöra skicket och vad som är suspekt. Men från din beskrivning så skulle jag nog titta på andra ex också, för att få referenser. Den verkar ju lite sliten, inte helt fläckfritt skött och dessutom verkar du ju tveksam till dokumentation. Det finns ingen anledning att rusa iväg och köpa första bästa - det kan man få ångra. Mitt tips: titta på flera, och skall du ändå köpa - pruta stenhårt och se till att få med allt som är original (om det finns).

Flyer skrev:
Hej,
Det är ju bara du som sett hojen och kan avgöra skicket och vad som är suspekt. Men från din beskrivning så skulle jag nog titta på andra ex också, för att få referenser. Den verkar ju lite sliten, inte helt fläckfritt skött och dessutom verkar du ju tveksam till dokumentation. Det finns ingen anledning att rusa iväg och köpa första bästa - det kan man få ångra. Mitt tips: titta på flera, och skall du ändå köpa - pruta stenhårt och se till att få med allt som är original (om det finns).

En sanningens ord. Visst är det så och jag har inte bråttom att köpa, det skall vara rätt cykel till rätt pris, men det är alltid kul att bolla lite tankar om skick osv här, jag menar, jag är varken mekaniskt proffs eller ducati-proffs.

Josafan skrev:
Tackar för synpunkter

Antagligen "krashad" eller omkullkörd. Broms och kopplingsgrepp går av lätt, instrumentdosan sitter ganska oskyddad och ligger hojen ner så läcker det batterisyra från batteriet.

Mycket som för mig iallafall talar för att hojen har varit omkull. Kanske inte allvarligt men kolla ramen!

morlock skrev:
(Menlöst inlägg)

Är böjd att hålla med om att den här färgsättningen är läcker. :)

Kit%20Corse%20Profile.jpg

Oj oj mycket läcker... Vill ha!!! :4skrika

Fälgfärger?

Som rubriken lyder, vilka fälg, samt ramfärger har funnits på Ducati Monster. Tittar lite på tyska annonser och en del har svarta fälgar, så pass många att det verkar vara original på vissa. Kan det vara så att dom första, dvs 93 och 94 hade svarta fälgar?

Hur är det med ramfärgen, är det samma på alla?

/En som fortfarande letar :)

Josafan skrev:
Fälgfärger?

Som rubriken lyder, vilka fälg, samt ramfärger har funnits på Ducati Monster. Tittar lite på tyska annonser och en del har svarta fälgar, så pass många att det verkar vara original på vissa. Kan det vara så att dom första, dvs 93 och 94 hade svarta fälgar?

Hur är det med ramfärgen, är det samma på alla?

/En som fortfarande letar :)

Gå in på google och sök på Ducati Monster under "Bilder" så borde du få upp alla kombinationer.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing