Ducati Monster kortsluter när jag startar

johanströmdahl

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
00, ducati monster
Är det så att man får räkna med att meka när man äger en ducati?!

Jag har en ducati monster 600 från 00, den har gått klockrent sen jag regga in den i somras, den gick tyvärr inte igenom besiktningen men jag har åtgärdat alla fel på den.

Jag grejjade ganska mkt med lampor och drog ur batteriet, sedan laddade jag det och när jag nu ska starta så klickar (smäller) det till och all ström förvinner, sen tar det ca 20 sekunder så kommer lite ström tillbaka, provar igen och det blir det blir samma sak igen, ett relä tjuter. Från fulladdat till tomt tjoff.

Är det någon som vet vad det kan vara??, batteriet är ett år gammalt, jag har använt en mc-laddare.

Jag vill köra hoj!!

En av två saker:
-Paj batteri (ja, det kan hända trots omvårdnad och på kort tid) vilket ger så lite startström att relät leker smatterband (så snart startmotorn går in sjunker spänningen så den släpper igen)
-Paj startmotor alternativt fel i matningen till den

97% sannolikhet att det är batteriet! Mäts lätt upp med multimeter. Kostar lite om Biltema har passande storlek.

Lycka till!

motfråga: Blir batteriet och kablarna varma? Om inte så är troligtvis batteriet dåligt. Om de blir varma (mycket) så ligger felet i startrelät eller startmotorn.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti