Ducati Monster - Gör skäl för sitt namn?

Hör av dig i slutet av sommaren om du vill köpa min =)
Den går möe bättre än orginal oxå. Sista modellen med förknasare (2000)
 
CornelisX skrev:
2158782
Ang. Speed Four, denna är inte speciellt kul enligt min uppfattning, tycker man sitter lite illa, och att den var lite ojämn att köra, kändes inte bra...där skall man verkligen skaffa triplen enligt folk som kan triumph.

Vet inte vem du har pratat med "som kan triumph" men det är inte den uppfattningen mina kontakter på Triumph Sweden har i alla fall.
Att S4 inte skulle vara kul jämfört med ett monster 600-900 är bara idioti. Förvisso kan man gilla v-twin eller fyra och så vidare, smaken är olika. Men om du jämför trötta monster med S4 så får nog Ducatin stryk på allt, utom kanske att blidka de som vill ha en 999 eller liknande men inte kan uppnå detta av olika anledningar, oftast ekonomiska. Jag gillar ducati skarpt och kan tänka mig en när jag har sålt min S4 men inte ett monster.

Hoppas att man inte trampade någon på tårna.
 
Vet inte vem du har pratat med "som kan triumph" men det är inte den uppfattningen mina kontakter på Triumph Sweden har i alla fall.

Hehe...jo, den jag pratat med var en servicekille vid norra stationsgatan som rekommenderade triplen istället...han har väl bara meckat dem i "100 år" så han vet nog inte vad folk tycker eller har egna åsikter om den (ironi). Själv provkörde jag en four som var från 03 eller liknande, killen skulle ha 35 000 sek (otroligt billigt - den var i fint skíck) i höstas, men den var helt enkelt inte skön att köra, ojämn...som sagt så blev jag indirekt avrådd att köpa modellen för att den inte var bra...den var "ok".

Smaken är som baken, så vissa gillar väl den, andra inte helt enkelt...

Angående priset på 35K, lycka till att hitta en 02:a 620...marknaden brukar ju bestämma sånt...och jag har då aldrig sett ett sånt pris.
 
Jag som är 1.90 lång har ingan problem att "platsa på hojen"?

Ett alternativ kanske kan vara 750/900SS. Jag är några streck över 1.90 och har inga problem att få plats på den.
Kanske inta samma råa utseende, men försäkringen är billig, servicekostnaden är ca: den samma som för monster men något högre än de flesta japsarna.

Köp inte någon av budgetmodellerna som bara har en bromsskiva fram, det räcker INTE till.
Hoppas du hitta något som passar dig.
 
Barbone skrev:
2162923 Vilka j*vla fantasi priser !!! :rofl
En 620 från 02 ska du inte betala mer än 35´ för MAX
ALLA bilar/mc halverar sitt värde på tre år.


:7peta
Dags att vakna snart?

Hojar halverar inte sitt värde på 3 år. Även om det finns bilar som gör det, så finns det ingen koppling mellan ett nyttofordon och en hobby.

Skick, mil, tillgång/efterfrågan etc etc bestämmer pris på en hoj. Årtalet är av mindre värde.

Visa gärna en okrockad DUCATI 620 -02 i bra skick för 35k så kommer jag och köper den kontant i morgon. ;)
 
Barbone skrev:
2162923 Vilka j*vla fantasi priser !!! :rofl
En 620 från 02 ska du inte betala mer än 35´ för MAX
ALLA bilar/mc halverar sitt värde på tre år.

Det var kul för min mor och far fick 95' kr för sin Peugeot 307 -02 nu för bara ett par månader sen. Den kostade 125' kr ny och med din logik borde den sålts för mindre än 60' kr nu då. Ja, vilket överpris de sålde den för... :rolleyes:
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top