Ducati monster För/nackdelar?

Briljanto skrev:
2617269 Tack för alla svar!

Men oj vilken ångest jag fick nu, monster är ju verkligen hur snygga som helst (med vissa modifikationer). Verkar som jag får vänta några år med ett monster så jag kan ta och köpa mig ett rejält ett, 900 eller 1000.

Men ni som kan, hur är 750? är de större än 600? märkbart mer effekt vid högre hastighet mm?
verkar inte vara så vanliga, men ändå?

Får väl bli ännu en anspråkslös och personlighetsfattig radfyra igen. Kram på er!

http://www.blocket.se/vi/9925577.htm?ca=23_9_s

http://www.blocket.se/vi/9868047.htm?ca=23_9_s

http://www.blocket.se/vi/7103668.htm?ca=23_9_s

http://www.blocket.se/vi/7103667.htm?ca=23_9_s

http://www.blocket.se/vi/9562571.htm?ca=23_9_s

Finns ett gäng på blocket, så hemskt dyra är de inte - passa på att kolla försäkring på de som har regnummer också... :)

Briljanto skrev:
2617269 Tack för alla svar!

Men oj vilken ångest jag fick nu, monster är ju verkligen hur snygga som helst (med vissa modifikationer). Verkar som jag får vänta några år med ett monster så jag kan ta och köpa mig ett rejält ett, 900 eller 1000.

Men ni som kan, hur är 750? är de större än 600? märkbart mer effekt vid högre hastighet mm?

Får väl bli ännu en anspråkslös och personlighetsfattig radfyra igen. Kram på er!

750 är ungefär som 620ie tycker jag. Trevliga maskiner men saknar pulver för att matcha resten av hojen.

Nä skit i radfyrorna nu....en twin ska de va...less is more :yoparty :yoparty

fazerfun skrev:
2617323 750 är ungefär som 620ie tycker jag. Trevliga maskiner men saknar pulver för att matcha resten av hojen.

Nä skit i radfyrorna nu....en twin ska de va...less is more :yoparty :yoparty

Bortskämda djävlar! Det är inget fel med 620:ans hästar! :rolleyes:

Jag skulle nog råda dig att köpa en svensksåld Monster 900 -98 eller äldre. Då får du mera motor och en billig försäkring :tummenupp

Själv så var jag mycket nöjd med min 900 Café Racer. Den hade ett underbart mellanregister och var mycket trevlig att svänga med. Okej jag hade moddat den lite, men det kan du också göra :tungan

Det finns en bild på den i mitt garage.

Lycka till

Briljanto skrev:
2617269

Stor skillnad på 600 och 750. 750 känns mycket starkare.

Hade en 600-98 som första hoj, var grymt nöjd med den, men efter en sommars bankörning så kändes den för slö. Ville ha en motard nu i höstas, och hade det inte varit för att sambon hade en monster 750 så hade jag aldrig kunnat sälja mitt monster. Det är en så jäkla rolig hoj och bankörningar med ducceklubben är så sketans kul och billigt så jag skulle aldrig kunna tänka mig att vara utan ducce.

Hur mycket pengar har du tänkt o köpa ny hoj för?

Roger_SWE skrev:
2617651 Jag skulle nog råda dig att köpa en svensksåld Monster 900 -98 eller äldre. Då får du mera motor och en billig försäkring :tummenupp

Själv så var jag mycket nöjd med min 900 Café Racer. Den hade ett underbart mellanregister och var mycket trevlig att svänga med. Okej jag hade moddat den lite, men det kan du också göra :tungan

Det finns en bild på den i mitt garage.

Lycka till

Monster 900, är den större än en 600 mer än motormässigt?
Så att jag som är längre än 1,80 inte ser ut som en ostbåge på den...

Stuket på ditt monster är precis vad jag är. Ser så läckra och råa ut på samma gång =)....

Antingen det eller med något cross-styre på.

men vad är du har gjort rent utseendemässigt på ditt gamla monster? clip-on och rensad häck är de stora grejerna...?

Mvh Mattias som önskar sig ett Monster...

lilltryne skrev:
2617824

Hur mycket pengar har du tänkt o köpa ny hoj för?

Runt 60´ +/- 5000... tror jag...

Last edited:
Briljanto skrev:
2617849 Monster 900, är den större än en 600 mer än motormässigt?
Så att jag som är längre än 1,80 inte ser ut som en ostbåge på den...

Stuket på ditt monster är precis vad jag är. Ser så läckra och råa ut på samma gång =)....

Antingen det eller med något cross-styre på.

men vad är du har gjort rent utseendemässigt på ditt gamla monster? clip-on och rensad häck är de stora grejerna...?

Mvh Mattias som önskar sig ett Monster...
Det är bara motorn som är större på 900:an.

Jag är 1,84 och det funkade bra på den hojen. Den kändes inte lika liten när jag hade clip-on styret på och det blev nog lite mindre "ostbåge" då också.

Moddningarna på mitt Monster var lite här och där, men dom stora synliga ändringarna var:

# Clip-on styre (moddade GSX750R).
# Bortkapat lås till sadeln.
# Rensad och lackad bakdel.
# Egen instrumentering med enbart varvräknare.
# Framlysets kåpa handknackades rund.
# Allting lackades sedan i "Huger Orange".

Lycka till med Monsterjakten.

/Roger

Men runt 60 papp får du ju en 900 för. Jag var helt inne på att skaffa mig ett monster tidigare. Kollade främst på 900 och 1000DS men det blev en Multistrada istället. Och ja, varvstoppet på 1000DS kommer snabbt (åtminstone på en mts) om man är van vid en radfyra...

http://www.blocket.se/vi/9925577.htm?ca=23_10_s

Briljanto skrev:
Runt 60´ +/- 5000... tror jag...
Det får du lätt en skysst 750 och uppåt för. Vi funderar på o sälja vår monster 750 och byta upp oss till en 748. Vi kommer nog begära ca 50 k för den.

Det fanns gott om Monster 900 ute för runt 65k när jag köpte min i våras.

Lycka till med sökandet.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...