Ducati Monster Diesel färgkod

linasis

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2008
Hoj
m
Söker som sagt färgkoden på ducatis nya modell av monster som tagits fram tillsammans med klädföretaget Diesel. En matt grön färg som heter Diesel Brave Green matte. Ska bryta fram en burk med denna färg och behöver därför färgkoden... Någon som vet? Eller hur ska man göra om man vill ta reda på den?

Tpfh

Ingen aning. Men den verkar ganska lik denna:

Color_Monster-1100evo-Diesel_1067x600.jpg

190417.jpg

(Pantone Kombu Green, svårt att avgöra på en bild dock, beror lite på ljussättning och sånt)

Färgen är ju framtaget tillsammans med Diesel med tanke på ett specifikt Reklamjippo kan vi kalla det. Färgen lär inte finnas ute på marknaden än, för då försvinner ju ändamålet med "jippot" om du förstår vad jag menar. Kolla in denna site: www.rsbikepaint.com. Har många MC-lacker i lager. Detta företag lagerhåller originallacker från MC tillverkare som inte lagerhåller "sina" lacker då vissa modeller av MC ersatts av nyare. Möjligt att lacken kan finnas där men jag tvivlar lite. Dock, testa..

Mc-Branschen har gjort det sin grej att inte ge ut färgkoder. :va Lackarna scannar lacker idag så det är bara att prova hos någon lackerare.

ColorRite kan du prova.

Mm dehär va inte lika lätt som man kunde tro. Frågan är i vilket "format" man bör lämna in koden i. NCS är mest troligt att dom vill ha skulle jag väll tro? och färgen där uppe är väll rätt okej skulle jag tro den är väll i närheten iallafall, sen kan det ju skilja sig lite i verkligheten men klart värt ett försök=)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park