Ducati Monster 696

InkBash

SFS
Gick med
9 Mar 2006
Hoj
BMW G650 Xcountry 07
Är lite nyfiken på vad folk i allmänhet tycker om nya lill-monstret 696:an.
Själv tycker jag den är grymt snygg, och det ska bli intressant att jämnföra den med 800 S2R. Men som sagt, vad tycker ni andra? Najs eller bajs?

Alltid gillat monstret oavsett kubik. Har dock inte fått kolla närmare på nya modellen. Fast den ser ju onekligen grym ut på de bilder jag sett.

Nej, jag gillar inte nya monstret alls. Aluminiumdelar på bakramen som får det att se ut som vilken dussinmaskin som helst, fräckt lyse, men som inte passar in i formspråket, för tätt mellan ramrören, ser plastig ut tycker jag :rolleyes:

Varför ska det bli så intressant att jämföra den med 800?

Har hört att 696:an ersätter 800S2R, (jag har inte kollat upp sanningshalten på det påståendet). I övrigt så ligger dom förmodligen väldigt nära varandra i prestanda. 696:an 3 hk mer typ 10kg lättare, men något mindre vrid.

Nej, jag gillar inte nya monstret alls. Aluminiumdelar på bakramen som får det att se ut som vilken dussinmaskin som helst, fräckt lyse, men som inte passar in i formspråket, för tätt mellan ramrören, ser plastig ut tycker jag :rolleyes:

Håller med.
Har blivigt för snäll, slätstruken.
Inte samma attityd som den gamla.

Får se vad som händer på tillbehörsmarknaden, om det kommer några detaljer som kan tuffa till den.

Har hört att 696:an ersätter 800S2R, (jag har inte kollat upp sanningshalten på det påståendet). I övrigt så ligger dom förmodligen väldigt nära varandra i prestanda. 696:an 3 hk mer typ 10kg lättare, men något mindre vrid.

Kolla inte bara "siffrorna". Titta framför allt på hur jämn vridmomentskurvan är över varvtalsregistret. Ju planare och högre, desto trevligare hoj på småvägarna :)

Rent estetiskt tycker jag att övergången mellan fackverksramen och bakdelen i aluminium (antar jag), ser helt flängd ut. Men det är säkert en jäkligt bra hoj.

//Matte

Edit: Och tanken ser också flängd ut :näsblod

Last edited:
Kolla inte bara "siffrorna". Titta framför allt på hur jämn vridmomentskurvan är över varvtalsregistret. Ju planare och högre, desto trevligare hoj på småvägarna :)

Helt sant. Bara en fundering från min sida. Jag får skriva en recension när jag har testat båda hojjarna. :)

Har fortfarande svårt att bestämma mig vad jag tycker om nya designen.

Ser ju onekligen modernare ut, vet dock inte om det är det jag gillar, eller det som påminner om de gamla.

Hoppas att jag får möjlighet att provköra en 696 för att se hur den känns.

Gillar inte framlyset å all plasten men uppdraget evgas å luftintaget? på tanken är nice. En mattsvart å en helg i mitt garage så hade den varit hur fet som helst sen :yoparty

för mig är den bajs... gillar den inte alls... då är ju den gamla mycket snyggare tycker jag... hade planer på att köpa en sån.. men när jag fick reda på hur få hk det var i den så la jag ner dom planerena... men ska det vara dena gamla så ska det ju vara den som är dark.. heter väl den som är matt svart?..

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti