Ducati Monster 696 O-ringar till bränslesnabbkoppling?

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Håller på att fixa till en Monster 696 och det börjar dra ihop sig. Den lilla draken här hemma har gett mig November ut att få ihop skiten.

Igår skulle bränsleslangarna på snabbkoppling). För det första så tycker jag inte att dom sitter helt klockrent, känns generellt opålitliga. Nån som har erfarenhet av dom som har en åsikt?

Sen så la jag märke till att en oring (sitter två st/koppling) var skadad.. Konsulterade reservdelskatalogen och ringde till ÅF bara för att få bekräftat det jag redan konstaterat i katalogen, o-ringarna säljs inte löst utan endast komplett bränsleledning.

Matning och retur för 700kr. Det är ju helt jävla sanslöst att Ducati inte kan kräng ett par o-ringar. Skall ringa nån annan Duccekrängare imorgon och kolla om dom har nån egen lösning på det. Nån som vet eller har nån idé så bara posta.....

image.jpgimage.jpg

Om du talar om vad det är för mått på o-ringarna och pm:ar din adress, så skickar jag ett par imorrn.

Om du talar om vad det är för mått på o-ringarna och pm:ar din adress, så skickar jag ett par imorrn.

Men det är ju fantastiskt. Skall genast ut och mäta, det är skapligt små saker. Hoppas att dom inte e för bensinsvullna så jag får till bra mått.

Har mätt o-ringen

Det är den svarta som pajade på den andra snabbkopplingen.

Ytterrdiameter 11,2-11,3mm
Innerdiameter 7,7-7,8mm

Udda dimensioner eller lätt att få tag på?

Spåret på nippeln har diametern 6,6mm

image.jpg

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing