Ducati med eller utan verktygslåda?

Jag är övertygad!!!

Skall åka införbi Ducati Stockholm på vägen hem!

Återkommer med mer info när jag bestämt mig för modell...
Lite "gubbigt" kanske, men ST3:an lockar!!!
 
SUKI_RF900 skrev:
2294978 Jag är övertygad!!!

Skall åka införbi Ducati Stockholm på vägen hem!

Återkommer med mer info när jag bestämt mig för modell...
Lite "gubbigt" kanske, men ST3:an lockar!!!
Tja, ska man toura så väljer jag ju en ST före en guldvinge vilken dag som helst :tummenupp
Och den går att köra bana med åxå...
 
Låt inte detta avskräcka dig. Det är möjligt att det är lägre försäkringspremie på en Monster än motsvarande japansk motorcykel. När det gäller min 748R vill IF ha lite drygt 44 000 per år påställd. Vi pratar om helförsäkring och inget annat. Eftersom jag har flera försäkringar tecknade hos dem får jag 20% rabatt vilket ger en försäkringspremie på lite drygt 37 000 kr. Inget annat bolag jag varit i kontakt med har erbjudit lägre premie. Nu har jag den inte påställd året runt så den prisuppgiften får man ta med en nypa salt. En japansk motsvarighet hade inte varit billigare. Har hört att det finns vissa modeller från -98 som ska ha lägre premier. Hurvida det är sant eller inte kan jag inte svara på. Försäkringspremien är något som varierar kraftigt från person till person bl a beroende på vart denne bor och hur gammal han eller hon är.

Ducati har betydligt mycket bättre kvalitet än vad ryktet säger. Den stämpeln får man nog tyvärr fortsätta leva med som Ducati ägare. Jag fick i och för sig min startmotor utbytt på garantin efter att den fyllts med olja, men då det inte var något fel som vanligtvis uppkommer samt att komponenten i fråga var japansk klandrar jag inte Ducati för detta. I övrigt har den varit helt problemfri.

En Ducati är något dyrare i service eftersom den har tätare ventiljusteringsintervaller (1000 eller 2000 mil beroende på modell). Kamrem bör man byta vart 2:a år, men det är ingen dyr tidskrävande kostnad även om man lämnar in på en verkstad.

Ducati har ett bättre andrahandsvärde än många andra japanska motorcyklar som till viss del kan kompensera de högre driftkostanderna.

Jag köpte en Ducati eftersom jag gillade designen, ljudet och känslan att köra något utöver det vanliga (på gott och ont). Just min modell passar bana bäst varför det blir allt mindre landsvägskörning. Ångar inte en sekund mitt val.
 
*Superlight* och Ducati Girl lurade mig... Så nu äger jag en 900 Superlight från 1995. Den har gått 7600 mil och jag har inte mer mek med den än med min Honda VFR 800Fi vilken alla lovordar för sin höga kvalité.

Slitdetaljer som däck, olja, filter är ju inget man kan räkna.

Tänker dock sälja BÅDA hojarna för jag har blivit kär. :kär
Nu vill jag ha en 916 alt. 996 biposto.

Är du intresserad så kan du PM:a, har ingen annons ute än.
 

Bifogat

  • Dag2_1.JPG
    Dag2_1.JPG
    101 KB · Visningar: 96
Harmon Rabb skrev:
2295012 Har hört att det finns vissa modeller från -98 som ska ha lägre premier. Hurvida det är sant eller inte kan jag inte svara på.

Alla svensksålda Ducati tom -98 är reggade som strypta av den påhittige svenska generalagenten. Vissa bolag ser fortfarande detta som originaleffekt så därför är premien lägre.

Harmon Rabb skrev:
2295012
Jag fick i och för sig min startmotor utbytt på garantin efter att den fyllts med olja, men då det inte var något fel som vanligtvis uppkommer samt att komponenten i fråga var japansk klandrar jag inte Ducati för detta. I övrigt har den varit helt problemfri.

I mitt tycke sitter radialtätningen för oljan åt fel håll i startmotorn, som f.ö. tillverkas av Nippon Denso! Japanerna verkar vara rädda att något ska komma ut ur startmotorn snarare än att olja ska komma in! :hihi

Har dock aldrig hört talas om någon annan som haft det problemet så det är nog inget att fundera över.
 
SUKI_RF900 skrev:
2294978 Lite "gubbigt" kanske, men ST3:an lockar!!!

Det går att köra satan med en ST också. På bilden nedan i o f s en ST4, men
det är ju i princip samma modell chassi- samt måttmässigt.

Comp_ST_Ducati_2.jpg
 
Har kört Ducce ett bra tag nu och kan inte ha nåt annat (har försökt). Finns inget som är som att köra en hyper.
 
Kan nog bara stämma in i kören... den 900SSie jag ägde hade jag inga problem alls med.
När jag tänker efter har jag haft mer problem med mina japshojar...
 
Vill du meka så får du meka. Ägandet i sig kräver det inte.

Det är väl som med en snygg tjej. Har du en snygging så vill du gärna ta av henne kläderna och kolla delarna... Ofta. :hihi
 
Teddan skrev:
2295269 Vill du meka så får du meka. Ägandet i sig kräver det inte.

Det är väl som med en snygg tjej. Har du en snygging så vill du gärna ta av henne kläderna och kolla delarna... Ofta. :hihi


:rofl :rofl :rofl :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 
SUKI_RF900 skrev:
2294703 Jag vill ha en Ducati!
Tyvärr har jag ingen i min bekantskap som äger en. Synd om dem
Men desto fler som har åsikter om dom. Japp!
Så det jag fått höra är!
Coolt sound! Japp!
Massor med meck! Nope.
Tillbringar mer tid på verkstad & service än du hinn er köra under en säsong! Knappast.
Italiensk kvalité.... ( mMindre positiv upplevelse) På gott och ont.

Med mina erfarenheter från båtvärlden så känns det mycket som skrönor! Typ.

Så jag ställer frågan rätt ut till alla som äger eller har ägt en Ducati!

Är det något att ha? Har min tredje Ducati nu, tveksamt om jag någonsin kommer att byta märke. Som herion, både dyrt och gott.
Är dom extremt dyra att äga? Tillräckligt.
Går dom sönder ofta? Beror på hur ofta man klotar.

Har inte beslutat mig för modell ännu!!
Så det kan jag inte svara på! Det kan jag, hypermodellen, den gamla dinosaurien.

Att läsa:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=59124&highlight=ducati

Mycket nöje!

/Ssss
 
Så var det kört!

Har varit ute och provat en -06 ST3!
Och jag vill börja med att tacka er som gav mig motivationen!

Får jag rätt värde på mitt inbyte så sitter jag på en ST3 till helgen!

Jag måste säga att jag blev mycket positivt överaskad!!

Tack!
 
Vet egentligen inte varför man alltid blir så förbaskat exalterad när man gör av med pengar..

Men med hjälp av all ni som ägt/äger en Ducati så har jag i dag skrivit på en Ducati ST3 hos Ducati Stockholm.
Så nu kliar det i fingrarna!!

Med lite tur och en duktig mek så har jag den om ett par dagar med rätt burkar bak. ( ljud)

Så!
Tack igen för ert stöd och uppmuntran..
 
SUKI_RF900 skrev:
2300001
Men med hjälp av all ni som ägt/äger en Ducati så har jag i dag skrivit på en Ducati ST3 hos Ducati Stockholm.

Stort Grattis! Medlemskap i Ducceklubben nästa då...
 
SUKI_RF900 skrev:
2300001 Vet egentligen inte varför man alltid blir så förbaskat exalterad när man gör av med pengar..

Men med hjälp av all ni som ägt/äger en Ducati så har jag i dag skrivit på en Ducati ST3 hos Ducati Stockholm.
Så nu kliar det i fingrarna!!

Med lite tur och en duktig mek så har jag den om ett par dagar med rätt burkar bak. ( ljud)

Så!
Tack igen för ert stöd och uppmuntran..

:tummenupp

Välkommen in i det italienska träsket...

//D
 
SUKI_RF900 skrev:
2300134 Är det obligatoriskt?
Nej, men kul.
http://www.ducceklubben.org/
Åkt Monster 600 Dark -98, sen 2003. Rullat 5000 mil om ett par dagar. Funkar fint.
Vill ha en Multistrada som nästa hoj men det får vänta ett tag till. Redan köpt en hoj av, annat märke, i år till frugan. Det kostar att ligga på topp!
ST3'an är en bra hoj. Välkommen till Italienska bullervärlden :tummenupp
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top