Ducati=kvalitet?

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
Har hört att ducati har dålig kvalitet o att man bör välja en japansk hoj istället, stämmer detta? Är det någon som har erfarenheter av klydd me ducati, eller nån som har haft en som gått som en klocka i 10år. Alla kommentarer är välkomna.

Har ingen erfarenhet själv av Ducati, men på den tiden då jag ville ha en 916 så köpte jag en TRX istället, och den har jag varit stennöjd med. Den är nu till salu pga annan hoj, men jag körde över den till föräldrarna igår, och det stack till i hjärtat över att sälja den. Prova innan du köper Ducce, du kanske blir lika kär som jag en gång var...

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=19245&highlight=trx

ingen kommer säga tat de haft en i tio år som gåt som en klocka tror jag:-)
Jag tror också att de ryckt upp sig på senare år och börjat bygga hojar som fungerar att använda.
Fast själv köper jag bara japanskt.

Jag hade en Monster en gång som jag plågade mer än lovligt :rodnar
Köpte den ny och körde 1500 mil med den och inte ett enda problem. Körde ca 250 mil bana med den och när jag köpte den var det ingen inkörning över huvud taget. Första gången jag lade i trean gick det på bakhjulet, hade då kört ca 350 m med den.
Jag kan inget annat än att rekomendera Ducati :tummenupp

bebbe skrev:
Jag hade en Monster en gång som jag plågade mer än lovligt :rodnar
Köpte den ny och körde 1500 mil med den och inte ett enda problem. Körde ca 250 mil bana med den och när jag köpte den var det ingen inkörning över huvud taget. Första gången jag lade i trean gick det på bakhjulet, hade då kört ca 350 m med den.
Jag kan inget annat än att rekomendera Ducati :tummenupp

Körde du 350m på ettan o tvåan? :rolleyes:

Silwer skrev:
ingen kommer säga tat de haft en i tio år som gåt som en klocka tror jag:-)
Jag tror också att de ryckt upp sig på senare år och börjat bygga hojar som fungerar att använda.
Fast själv köper jag bara japanskt.

Men frågan e ju då när brytpunkten var, typ -98 eller -00?
De e ju klart att en nyare hoj e de mindre strul med än en gammal.

Jag har inte haft något krångel alls med min men det är iofs en -02a

Har inte heller haft något krångel.. förutom att jag har tappat kedjan, hållt på att tappa bakhjulet plus att hojen dricker mer olja än jag dricker öl. Men jag älskar den, även solen har ju fläckar. :)

Några standardfel finns, men det finns ju alltid nå'n i Ducceklubben som känner till. Min -95:a har gått snart 4500 mil och den har inte krånglat mer än min Honda gjorde....

/Mart

amullo skrev:
Prova sökning på Ducati och Kvalité, det har snackats en del om det...

har provat det, och fick bara fram en artickel om någon som hade en kompis som hade problem

Hmm...kvalitet, driftsäkerhet, långa serviceintervall etc brukar inte samsas med Italien i mitt huvud :rolleyes:
Färg, Form, Passion brukar gå bättre :) Vem kan motstå formen och ljudet från en ducce utan att längta....

Jag har kört 800 mil med min 996a i sommar(den har gått 2000mil nu) och det enda problemet har varigt en spökande varvräknare. Jag var precis som du osäker och gick och sneglade på en hypersport i 4 år innan jag vågade slå till. Detta ångrar jag dock bittert då det är en helt underbar hoj att köra, höra och se på(kanske inte mitt uppskrapade exemplar :D ) coh det enda jag ångrar är nog att jag inte köpte en sps/r istället för en snikig 996 bp. :tummenupp

vad jag förstå drog han upp den på slangen på 3an första gången han körde hojen och då hade han redan kört 350meter på 1:an och 2:an
Ointressant men så tolkar jag det hela.

Innan 998'an hade jag en 748 i två och ett halvt år.
748'an körde jag 2500 mil med. Det enda som hände under körning var att hastighetmätarwiren gick av samt en punktering på bakhjulet.
Dock måste man vara medveten om att servicen är dyrare än på japanska hojar. Detta beror nog mycket på att de gör mer arbete på servicen, för delarna är inte så dyra.
T.ex byter de gaffelolja vid 2000 mil. Seriöst eller överdrivet? Jag vet faktiskt inte.

/Micke

Back